logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Poznań 2019

   14.04.2019, przeczytano 2255 razy
ilustracjastrzałka
Domy Towarowe Alfa, ul. Święty Marcin

W naszym cyklu prezentującym stan prac nad uchwałami krajobrazowymi na koniec 2018 r. tym razem Poznań. Uchwałę intencyjną podpisano ti najpóźniej ze wszystkich omawianych miast: w marcu 2017, jednak prace nad projektem trwały od początku 2017 roku. Pełna wersja projektu nie została przedstawiona (do końca 2018 - red. Signs.pl). W listopadzie 2017 roku zostały przedstawione propozycje tylko niektórych zapisów do projektu uchwał.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-poznan-2019,382084,artykul.html

Przedstawiają się one następująco:

  • strefy – 4;
  • maksymalny format reklamy wolnostojącej – 18m2;
  • reklama na elewacji podczas remontów – może być eksponowana maksymalnie przez 1 rok, ponownie można ją umieścić po upływie 5 lat;
  • reklama na elewacji – tylko niewielkie formy, szyldy – maksymalnie 2 szt, wielkość zależy od typu nośnika i strefy;
  • reklama cyfrowa – dopuszczona jedynie na CLP;
  • murale – od 5% powierzchni elewacji w zależności od strefy;
  • okresy dostosowania – od 1 roku dla centrum do 5 lat poza centrum;
  • warunki dostosowania – nie podano;
  • prawa nabyte – nie podano.

Na podstawie przygotowanego przez IGRZ Raportu OOH 2018, zdjęcia: Google

ilustracjastrzałka

ul. Święty Marcin

Uaktualnienie 

Od redakcji Signs.pl:

W kwietniu 2019 r. udostępniono nową wersję projektu uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, czyli tzw. uchwały krajobrazowej. Projekt opracowany został na podstawie propozycji zapisów upublicznionych w listopadzie 2017 roku, które były efektem prac zespołu roboczego w Wydziale Urbanistyki i architektury oraz ogólno miejskiego zespołu ds. przygotowania uchwały krajobrazowej. W swoich pracach zespoły te korzystały z obowiązujących dokumentów planistycznych, podręczników dobrych praktyk, wytycznych konserwatorskich oraz regulacji funkcjonujących w innych miastach zachodnioeuropejskich. Uzupełnieniem w pracy nad projektem były liczne inwentaryzacje, wizje w terenie, a także analizy przestrzenne.

Projekt uwzględnia część z 227 uwag otrzymanych w okresie od listopada 2017 roku do końca lutego 2018 roku oraz wniosków z 24 spotkań m.in. z firmami reklamowymi, przedsiębiorcami, mieszkańcami, stowarzyszeniami, miejskimi spółkami, a także konkluzje z Otwartego Forum Dyskusyjnego zorganizowanego w Concordii Design 22 listopada 2017 roku. Opracowane w 2017 roku propozycje zapisów do uchwały skonfrontowane zostały także ze 141 wnioskami dotyczącymi szyldów, tablic i urządzeń reklamowych, jakie od stycznia do listopada 2018 roku wpłynęły do Wydziału Urbanistyki i Architektury, które uzupełniono dodatkowymi inwentaryzacjami i wizjami w terenie w 2018 roku.

Spotkanie informacyjno-konsultacyjne w sprawie projektu odbędzie się 25 kwietnia 2019 roku o godzinie 17.00 w Sali Białej Urzędu Miasta Poznania. Uwagi można zgłaszać do 30 czerwca 2019 roku pod adresem: krajobrazowa(at)um.poznan.pl.

Więcej informacji, projekt, załączniki: http://www.poznan.pl/krajobrazowa/

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

Dodatkowe informacje:

Tekst pochodzi z opublikowanego przez IGRZ opracowania Reklama OOH w Polsce. raport 2018

Autor: Marcin Maszewski, Jet Line
Raport dostępny jest również na stronie https://jetline.pl/blog

Zdjęcia: Google

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764