logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Czego Polacy szukają w internecie przed Wielkanocą?

  PR 16.04.2019, przeczytano 793 razy

Wielkanoc to jedne z najważniejszych świąt w kalendarzu. Spędzamy je zazwyczaj w rodzinnym gronie, więc spotkanie poprzedza wiele przygotowań – gotowanie i przygotowywanie ozdób świątecznych czy kartek z życzeniami. Inspiracji szukamy oczywiście w internecie, a w razie jakichkolwiek wątpliwości – zwracamy się do wyszukiwarki Google.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/czego-polacy-szukaja-w-internecie-przed-wielkanoca,382113,artykul.html

Wielkanoc to święto ruchome, które przypada na pierwszą niedzielę po paschalnej pełni księżyca, czyli między 22 marca, a 25 kwietnia. Nie dziwi więc fakt, że wielu zwraca się do wyszukiwarki, szukając tegorocznej daty. Jednak, co ciekawe, największą popularnością cieszą się zapytania o potrawy na  świąteczny stół oraz życzenia.

Najważniejsze jest jedzenie

Zestawienie często wyszukiwanych fraz dominują kulinaria. Wielu internautów pyta o jajka faszerowane - niezbędnik wielkanocny w wersji „podrasowanej”. Szukano ich już prawie ćwierć miliona razy! Dużym zainteresowaniem (ponad 200 000 wyszukań) cieszy się ogólne hasło - potrawy wielkanocne. Polacy pytają również o bardziej sprecyzowane inspiracje na posiłki, takie jak sałatki (prawie 270 000 wyszukań), mięsa, ciasta (prawie 165 000 zapytań), babeczki, muffinki czy śniadanie wielkanocne. Poszukiwane są również przepisy na konkretne potrawy - mazurek wielkanocny (90 500 wyszukań), żurek (165 000 zapytań), paschę, czy babkę piaskową. Coraz większą popularnością cieszą się też dania w wersji wegańskiej oraz wegetariańskiej.

Wszystkiego…

Wielkanoc to czas, gdy cała rodzina zbiera się razem. Tym, którzy nie mogą być z nami, chcemy przesłać ciepłe myśli. Dlatego w internecie szukamy propozycji kartek świątecznych oraz życzeń (i  jedno, i  drugie zostało wyszukane 135 000 razy), w tym śmiesznych, rymowanych oraz po  niemiecku. Dbamy też o najmłodszych, aby się nie nudzili – z myślą o nich poszukujemy kolorowanek (prawie 50 000 zapytań), animacji, gier, bajek oraz zagadek.

Zależy nam na tym, aby wprowadzić się w świąteczny nastrój, dlatego szukamy inspiracji na ozdoby wielkanocne. Najczęściej poszukujemy tych ręcznie robionych (DIY, w szczególności quillingu, czyli techniki tworzenia ozdób papierowych), a także metod plecenia wianków.

Z dala od domu

Wiecznie zapracowani chcą wykorzystać wolne dni i wyjechać z dala od miasta. W związku z tym poszukują pomysłów na spędzenie świąt wielkanocnych w górach lub nad morzem, gdzie będą mogli odetchnąć, wypocząć i nie przejmować się przygotowaniami do świąt.

Wyszukiwarka Google to oprócz skarbnicy inspiracji miejsce, w którym znajdziemy odpowiedź na każdą wątpliwość. To do niej więc kierują się dociekliwi, zadający pytania „Kiedy przychodzi zając?”, „Dlaczego Wielkanoc jest świętem ruchomym?”, „Ile trwa wielki post?” oraz „Co do koszyka?”.

Jak możemy zauważyć, w internecie szukamy inspiracji na ozdoby świąteczne oraz przepisów na wielkanocne potrawy. Zdecydowanie mniej zapytań dotyczy tradycyjnych sposób na spędzanie świąt - królują nietypowe formuły jak wyjazdy czy tworzenie wianków.

Źródło: MBridge

www.mbridge.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764