W Katowicach zaproponowano odmienne podejście do tematu. Rozpisano przetarg na wykonanie inwentaryzacji wybranych miejsc i obszarów miasta, określenie podziału miasta na strefy oraz przygotowanie wstępnych założeń dla zasad i warunków na potrzeby opracowania projektu uchwały.
Przetarg wygrała firma PwC Polska Sp. z o.o., która po wykonaniu prac przedstawiła wnioski na spotkaniu z zainteresowanymi stronami. Spotkanie odbyło się we wrześniu 2017 r. W naszej opinii przedstawione wnioski były mało precyzyjne i wykazały niewielką znajomość tematu przez PwC.
30 października 2017 r. odbyło się ostatnie spotkanie konsultacyjne. Pod koniec 2017 r. Miasto opublikowało wyniki konsultacji społecznych oraz stanowisko Prezydenta Miasta Katowice wobec zgłoszonych wniosków. Dodajmy, że Katowice mają w planach miejscowych wiele przepisów odnoszących się do reklam.
Obecnie w Wydziale Planowania Przestrzennego i Urbanistyki trwają końcowe prace nad upublicznieniem projektu. Nastąpi to najprawdopodobniej w połowie marca br. Wraz z przekazaniem projektu do konsultacji ustawowych (wojewódzki konserwator zabytków, minister do spraw zdrowia, marszałek województwa, Państwowa Straż Pożarna). Konsultacje powinny zakończyć się w przeciągu miesiąca. Jeżeli nie będzie istotnych uwag, projekt zostanie wyłożony do publicznego wglądu pod koniec kwietnia 2023 r.
- Miasto udostępniło stronę o kodeksie reklamowym, ostatni wpis jest z października 2017 r. https://www.katowice.eu/Konsultacje/Strony/uchwa%C5%82a-krajobrazowa.aspx
Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej