logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Kraków 2020

   07.06.2020, przeczytano 1505 razy
ilustracja
ul. Surzyckiego, 2017

26 lutego 2020 roku Rada Miasta Krakowa zdecydowaną większością głosów przyjęła uchwałę krajobrazową. Po publikacji w Dzienniku Urzędowym rozpocznie się okres vacatio legis., Uchwała ma zacząć obowiązywać 1 lipca 2020 roku. W terminie 30 dni od otrzymania uchwały, Wojewoda może wnieść rozstrzygnięcie nadzorcze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-krakow-2020,387323,artykul.html

Prace nad uchwałą w Krakowie rozpoczęły się w październiku 2015 roku. Przez ten czas wyłożono 3 projekty. Główne regulacje wyglądają następująco:

  • strefy – 5; dodatkowo uchwała określa inne warunki dla ciągów komunikacyjnych i terenów sklepów wielkopowierzchniowych i stacji benzynowych;
  • maksymalny format reklamy wolnostojącej – 18m2;
  • reklama na elewacji podczas remontów – jest dopuszczona tylko w niektórych strefach, może stanowić do 50% powierzchni dekoracji, reklama może być eksponowana maksymalnie przez 12 miesięcy raz na 7 lat;
  • szyldy – liczba i wielkość szyldów są bardzo ograniczone i zmieniają się w zależności od strefy, wysokości i przeznaczenia obiektu, miejsca umieszczenia, preferowaną formą szyldów są litery przestrzenne;
  • reklama cyfrowa – praktycznie zakazana, za wyjątkiem niektórych małych form i ekranu o powierzchni ponad 5 tys. m2 zamontowanego na Tauron Arena w Krakowie, gdzie reklama jest możliwa w czasie imprez
  • murale – zakaz;
  • okresy dostosowania – 2 lata;
  • warunki dostosowania – częściowo określone;
  • prawa nabyte – nieuwzględnione.

Po wyłożeniu projektu do Biura Planowania Przestrzennego wpłynęło kilkaset uwag. Niewiele z nich zostało uwzględnionych. Dokument opisujący sposób ich rozpatrzenia liczy 234 strony. 

Strony o projekcie, która byłaby czytelna dla mieszkańców i przedsiębiorców, nie ma.

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

Dodatkowe informacje:

Tekst pochodzi z opublikowanego przez IGRZ opracowania Reklama OOH w Polsce. raport 2019

Autor: Marcin Maszewski, Jet Line
Raport dostępny jest również na stronie https://jetline.pl/blog

Zdjęcie: Google

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W dobie cyfryzacji podpis elektroniczny staje się nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu. – To narzędzie, szczególnie przydatne małym i średnim przedsiębiorcom. Zdecydowanie usprawnia procesy administracyjne, ogranicza biurokrację i zwiększa bezpieczeństwo dokumentacji – ocenia Beata Tęgowska, ekspert ds. księgowości i płac w...
W ub.r. liczba wniosków dot. zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej spadła o 4,8% w porównaniu z 2023 r. Jak twierdzą eksperci, nie oznacza to jednoznacznie lepszych warunków do prowadzenia biznesu. Nie brakuje też opinii, że najtrudniejsza sytuacja panuje w małym handlu detalicznym i gastronomii. Z kolei liczba wniosków o zawieszenie JDG...
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń wyzwaniem dla ustawodawcy?
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń...
Gen Z stawia nie tylko na AI i cyfrowe rozwiązania
Powszechnie pokolenie Z jest uznawane za osadzone w świecie cyfrowym i zapatrzone w AI. Wyniki nowego badania „Granice ucyfrowienia generacji Z”[1], przeprowadzonego przez LoveBrands Group wraz z SW Research, pokazują jednak, że przedstawiciele tej generacji w wielu obszarach – jak choćby zdrowie czy randkowanie – stawiają na bezpośrednie kontakty z drugim...
Automatyzacja i sztuczna inteligencja rewolucjonizują obsługę klienta. Chatboty, voiceboty i inne systemy oparte na AI stają się coraz bardziej powszechne. Jednak kluczowym wyzwaniem jest zdobycie zaufania użytkowników do tych technologii. Okazuje się, że jednym z kluczowych czynników zrozumienia akceptacji klientów względem automatyzacji jest poziom ich...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764