logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Kraków likwiduje płoty i porządkuje reklamy

   10.05.2016, przeczytano 1368 razy
ilustracjastrzałka
fot. Dominik Tola/freeimages.com

Władze Krakowa zamierzają uporządkować przestrzeń w całym mieście za pomocą tzw. ustawy krajobrazowej. W tym celu opracowały propozycję przepisów lokalnych, które określą zasady umieszczania reklam i obiektów małej architektury oraz zabronią grodzenia osiedli.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-krakow-likwiduje-ploty-i-porzadkuje-reklamy,28494,artykul.html

Jak podkreślił w poniedziałek prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, Kraków jako pierwsza duża aglomeracja w Polsce chce takie przepisy wprowadzić na terenie całego miasta. W poniedziałek rozpoczęły się konsultacje społeczne koncepcji uchwały Rady Miasta Krakowa w tej sprawie. „Bardzo zależy nam, aby w konsultacjach wzięło udział jak najwięcej mieszkańców. Chcemy wsłuchać się w ich opinie i na tej podstawie opracować uchwałę krajobrazową, która uporządkuje przestrzeń całego naszego miasta" - zaznaczył Majchrowski.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem, konsultacje potrwają do 12 czerwca. Potem nastąpią uzgodnienia, po których - we wrześniu - projekt uchwały zostanie wyłożony do publicznego wglądu. Miejscy radni mogliby się zająć dokumentem w grudniu tego roku, tak aby rok 2017 był rokiem przejściowym dla nowych przepisów. „Jest duża szansa, że w 2018 roku zobaczymy już nowe miasto" - oceniła zastępca prezydenta ds. rozwoju miasta Elżbieta Koterba.

Nowe przepisy mają regulować zasady umieszczania w przestrzeni miejskiej obiektów małej architektury, reklam i ogrodzeń.

W obszarze małej architektury ma zostać wyznaczonych pięć stref, dla których będą określone szczegółowe zasady zagospodarowania, w tym formy i rodzaje tego typu obiektów, dopuszczalne materiały, kolorystyka oraz podstawowe parametry.

Zasady sytuowania reklam i szyldów mają być jednolite dla wszystkich podmiotów gospodarczych. Planowane jest wyznaczenie czterech stref krajobrazowych, a także uporządkowanie ulic wlotowych i głównych arterii miasta. Z Krakowa mają zniknąć reklamy siatkowe, a także ograniczone będzie zaklejanie witryn.

Kraków chce promować wśród swoich mieszkańców ideę osiedli otwartych, dlatego miejskie przepisy mają zabronić grodzenia budynków i osiedli wielorodzinnych. Grodzone nie będą mogły być też tereny zielone. Według nowych przepisów płoty dzielące osiedla mają zniknąć do 1 stycznia 2021 r. W strefie, gdzie występuje zabudowa jednorodzinna wysokość ogrodzeń prywatnych nieruchomości na granicy z przestrzeniami publicznymi nie będzie mogła przekroczyć 1,8 m.

mp/Kurier PAP

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Znaczy się chce promować ideę czy przepisami ZMUSZAĆ do osiedli otwartych?

avatar użytkownika
,

Zadaj to pytanie władzom Krakowa w ramach konsultacji społecznych.  

,

Takie pytania powinien zadawać publikator.


Ten rozumny, nie ten który robi tylko kopiuj/wklej.
  

avatar użytkownika
,

Nie widzimy żadnego powodu aby roztrząsać ten temat - informacja jest w poruszonym przez Ciebie zakresie precyzyjna i oczywista. Pojęcie promocji takich czy innych postaw lub zachowań społecznych nie stoi w żadnej sprzeczności z użyciem instrumentów prawno-regulacyjnych. Przeciwnie - ten składnik jest oczywistym elementem strategii promocji rozmaitych celów społecznych, używa się go np. gdy mowa o promocji zdrowego trybu życia. W tym wypadku także mamy całą paletę prawnych regulacji i ograniczeń zaliczanych do "promocji zdrowia". Niestety nie masz pojęcia o czym, piszesz - stąd Twoje wątpliwości.  

Najnowsze w tym dziale

Tocząca się od października 2013 roku sprawa sądowa w związku z zarzutami wobec spółki Currency One SA wniesiona przez Cinkciarz.pl zakończyła się nieprawomocnym wyrokiem Sądu Okręgowego w Poznaniu. Zasądza on odszkodowanie i zobowiązuje do złożenia oświadczeń. Currency One zapowiada apelację.
Właściciel portali Internetowykantor.pl i Walutomat musi przeprosić i zapłacić odszkodowanie na rzecz Cinkciarz.pl, zaprzestać bezprawnych działań oraz wpłacić pieniądze na wskazany cel społeczny – tak orzekł Sąd Okręgowy w Poznaniu. To skutek reklamowania się z użyciem słów kluczowych „na konkurencję”. To przełomowy wyrok, nie tylko w Polsce.
31 maja 2023 zapraszamy do Krakowa na spotkanie branży e-commerce - InCommerce. Tematem przewodnim najbliższej edycji jest sprzedaż zagraniczna w sklepie internetowym. IAB Polska objął wydarzenie patronatem honorowym.
Inflacja największym ciosem dla 77% polskich przedsiębiorstw

Ostatnie lata dla polskich przedsiębiorstw były niemałym wyzwaniem. Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie przyniosły konsekwencje w postaci wzrostu cen, przerwanych łańcuchów dostaw i niestabilnej sytuacji gospodarczej. Jakie czynniki miały największy wpływ na sytuację firm w ostatnich dwóch latach?
Branżowy Barometr EFL na II kwartał 2023
Subindeks Barometru EFL dla handlu na II kwartał 2023 roku wyniósł 45,9 pkt., co jest najniższym obok HoReCa wynikiem wśród sześciu badanych sektorów. Wartość wskaźnika spadła o 2,8 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału. Na taki wynik wpływ miały słabe prognozy dotyczące sprzedaży i płynności finansowej. Co trzecia firma handlowa spodziewa się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764