logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Kraków likwiduje płoty i porządkuje reklamy

   10.05.2016, przeczytano 1494 razy
ilustracjastrzałka
fot. Dominik Tola/freeimages.com

Władze Krakowa zamierzają uporządkować przestrzeń w całym mieście za pomocą tzw. ustawy krajobrazowej. W tym celu opracowały propozycję przepisów lokalnych, które określą zasady umieszczania reklam i obiektów małej architektury oraz zabronią grodzenia osiedli.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-krakow-likwiduje-ploty-i-porzadkuje-reklamy,28494,artykul.html

Jak podkreślił w poniedziałek prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, Kraków jako pierwsza duża aglomeracja w Polsce chce takie przepisy wprowadzić na terenie całego miasta. W poniedziałek rozpoczęły się konsultacje społeczne koncepcji uchwały Rady Miasta Krakowa w tej sprawie. „Bardzo zależy nam, aby w konsultacjach wzięło udział jak najwięcej mieszkańców. Chcemy wsłuchać się w ich opinie i na tej podstawie opracować uchwałę krajobrazową, która uporządkuje przestrzeń całego naszego miasta" - zaznaczył Majchrowski.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem, konsultacje potrwają do 12 czerwca. Potem nastąpią uzgodnienia, po których - we wrześniu - projekt uchwały zostanie wyłożony do publicznego wglądu. Miejscy radni mogliby się zająć dokumentem w grudniu tego roku, tak aby rok 2017 był rokiem przejściowym dla nowych przepisów. „Jest duża szansa, że w 2018 roku zobaczymy już nowe miasto" - oceniła zastępca prezydenta ds. rozwoju miasta Elżbieta Koterba.

Nowe przepisy mają regulować zasady umieszczania w przestrzeni miejskiej obiektów małej architektury, reklam i ogrodzeń.

W obszarze małej architektury ma zostać wyznaczonych pięć stref, dla których będą określone szczegółowe zasady zagospodarowania, w tym formy i rodzaje tego typu obiektów, dopuszczalne materiały, kolorystyka oraz podstawowe parametry.

Zasady sytuowania reklam i szyldów mają być jednolite dla wszystkich podmiotów gospodarczych. Planowane jest wyznaczenie czterech stref krajobrazowych, a także uporządkowanie ulic wlotowych i głównych arterii miasta. Z Krakowa mają zniknąć reklamy siatkowe, a także ograniczone będzie zaklejanie witryn.

Kraków chce promować wśród swoich mieszkańców ideę osiedli otwartych, dlatego miejskie przepisy mają zabronić grodzenia budynków i osiedli wielorodzinnych. Grodzone nie będą mogły być też tereny zielone. Według nowych przepisów płoty dzielące osiedla mają zniknąć do 1 stycznia 2021 r. W strefie, gdzie występuje zabudowa jednorodzinna wysokość ogrodzeń prywatnych nieruchomości na granicy z przestrzeniami publicznymi nie będzie mogła przekroczyć 1,8 m.

mp/Kurier PAP

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kryzysometr 2024 - internet i polityka na czele zagrożeń wizerunkowych
Najnowszy odczyt wskaźnika „Kryzysometr”, opracowywanego corocznie przez agencję Alert Media Communications, wyniósł 56%, co oznacza symboliczny wzrost o jeden punkt procentowy w stosunku do ubiegłorocznego badania. Na czele listy spodziewanych zagrożeń na 2025 rok znalazły się problemy płynące z internetu, w tym zwłaszcza fake news i fale negatywnych komentarzy, a także...
Bogaci chętniej kupują w e-sklepach o gorszej reputacji
Firmy sprzedające w internecie i oceniane nisko, tj. posiadające średnio tylko dwie gwiazdki, są akceptowane blisko cztery razy częściej przez osoby zamożne, czyli takie które zarabiają powyżej 9 tys. złotych na rękę miesięcznie, niż przez Polaków zarabiających poniżej średniej krajowej, wynika z najnowszych badań Trustmate.io. Co jest przyczyną tego stanu? Czy mamy do...
Jak kupuje się kosmetyki? Ścieżki zakupowe Polek
Platforma KWC by Wizaz.pl przeprowadziła kompleksowe badanie zachowań konsumentek w branży beauty. Raport „Jak Polki kupują kosmetyki?” to wynik analizy opinii ponad 1700 respondentek z różnych grup demograficznych. Wnioski rzucają światło na to, co kieruje współczesnymi konsumentkami podczas zakupów kosmetycznych i jakie trendy zyskują na znaczeniu.
Europejczycy korzystają z pirackich treści online 10 razy w miesiącu
Według najnowszego raportu EUIPO piractwo internetowe wśród europejskich internautów utrzymuje się na stałym poziomie w porównaniu z ubiegłym rokiem i wynosi 10 dostępów do nielegalnych treści miesięcznie na użytkownika internetu. Treści telewizyjne stanowią połowę wszystkich przypadków nielegalnego dostępu – średnio 5...
Trendy w świątecznych zakupach online wg Google Smart Shopper
Sezon kupowania prezentów rozpoczyna się już październiku. Jednak to właśnie od Black Week nasze świąteczne zakupy online znacznie intensyfikują się. Według danych Google1 Polki i Polacy przed Świętami oczekują wysokich promocji, robią zakupy online szczególnie w niedziele, a także chętnie nagradzają samych siebie poprzez zakup wymarzonego produktu. Na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764