logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Kraków likwiduje płoty i porządkuje reklamy

   10.05.2016, przeczytano 1185 razy
ilustracjastrzałka
fot. Dominik Tola/freeimages.com

Władze Krakowa zamierzają uporządkować przestrzeń w całym mieście za pomocą tzw. ustawy krajobrazowej. W tym celu opracowały propozycję przepisów lokalnych, które określą zasady umieszczania reklam i obiektów małej architektury oraz zabronią grodzenia osiedli.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-krakow-likwiduje-ploty-i-porzadkuje-reklamy,28494,artykul.html

Jak podkreślił w poniedziałek prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, Kraków jako pierwsza duża aglomeracja w Polsce chce takie przepisy wprowadzić na terenie całego miasta. W poniedziałek rozpoczęły się konsultacje społeczne koncepcji uchwały Rady Miasta Krakowa w tej sprawie. „Bardzo zależy nam, aby w konsultacjach wzięło udział jak najwięcej mieszkańców. Chcemy wsłuchać się w ich opinie i na tej podstawie opracować uchwałę krajobrazową, która uporządkuje przestrzeń całego naszego miasta" - zaznaczył Majchrowski.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem, konsultacje potrwają do 12 czerwca. Potem nastąpią uzgodnienia, po których - we wrześniu - projekt uchwały zostanie wyłożony do publicznego wglądu. Miejscy radni mogliby się zająć dokumentem w grudniu tego roku, tak aby rok 2017 był rokiem przejściowym dla nowych przepisów. „Jest duża szansa, że w 2018 roku zobaczymy już nowe miasto" - oceniła zastępca prezydenta ds. rozwoju miasta Elżbieta Koterba.

Nowe przepisy mają regulować zasady umieszczania w przestrzeni miejskiej obiektów małej architektury, reklam i ogrodzeń.

W obszarze małej architektury ma zostać wyznaczonych pięć stref, dla których będą określone szczegółowe zasady zagospodarowania, w tym formy i rodzaje tego typu obiektów, dopuszczalne materiały, kolorystyka oraz podstawowe parametry.

Zasady sytuowania reklam i szyldów mają być jednolite dla wszystkich podmiotów gospodarczych. Planowane jest wyznaczenie czterech stref krajobrazowych, a także uporządkowanie ulic wlotowych i głównych arterii miasta. Z Krakowa mają zniknąć reklamy siatkowe, a także ograniczone będzie zaklejanie witryn.

Kraków chce promować wśród swoich mieszkańców ideę osiedli otwartych, dlatego miejskie przepisy mają zabronić grodzenia budynków i osiedli wielorodzinnych. Grodzone nie będą mogły być też tereny zielone. Według nowych przepisów płoty dzielące osiedla mają zniknąć do 1 stycznia 2021 r. W strefie, gdzie występuje zabudowa jednorodzinna wysokość ogrodzeń prywatnych nieruchomości na granicy z przestrzeniami publicznymi nie będzie mogła przekroczyć 1,8 m.

mp/Kurier PAP

Źródło: Kurier PAP

www.kurier.pap.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Znaczy się chce promować ideę czy przepisami ZMUSZAĆ do osiedli otwartych?

avatar użytkownika
,

Zadaj to pytanie władzom Krakowa w ramach konsultacji społecznych.  

,

Takie pytania powinien zadawać publikator.


Ten rozumny, nie ten który robi tylko kopiuj/wklej.
  

avatar użytkownika
,

Nie widzimy żadnego powodu aby roztrząsać ten temat - informacja jest w poruszonym przez Ciebie zakresie precyzyjna i oczywista. Pojęcie promocji takich czy innych postaw lub zachowań społecznych nie stoi w żadnej sprzeczności z użyciem instrumentów prawno-regulacyjnych. Przeciwnie - ten składnik jest oczywistym elementem strategii promocji rozmaitych celów społecznych, używa się go np. gdy mowa o promocji zdrowego trybu życia. W tym wypadku także mamy całą paletę prawnych regulacji i ograniczeń zaliczanych do "promocji zdrowia". Niestety nie masz pojęcia o czym, piszesz - stąd Twoje wątpliwości.  

Najnowsze w tym dziale

Bankructwa Polaków - spełnia się czarny scenariusz?
Pierwszy kwartał tego roku przyniósł ponad 4700 upadłości konsumenckich. I z każdym miesiącem bankrutów przybywa. W całym 2020 roku było 13 000 upadłości, a więc czarny scenariusz dotyczący podwojenia tej liczby powoli się spełnia – przekonują eksperci serwisu Upadanie.pl.
Na progu trzeciego lockdownu widać rosnące dysproporcje między różnymi grupami społecznymi. W najgorszej sytuacji są najmłodsi i najmniej zamożni Polacy. To ich pandemia koronawirusa pozbawiła części i tak skromnych dochodów przy jednoczesnej obowiązkowej alienacji społecznej i braku perspektywy szybkiego poprawy tego stanu. Okazuje się, że 57% ankietowanych,...
Kolejne instytucje obniżają prognozy wzrostu gospodarczego dla Polski
Zamknięcie gospodarki wiosną 2020 roku przełożyło się na pierwszy od 30 lat spadek produktu krajowego brutto wobec poprzedniego roku. Na obecny rok instytucje krajowe i międzynarodowe przewidują wyraźne odbicie, jednak wraz z kolejnymi tygodniami lockdownu rewidują one swoje prognozy w dół. Zdaniem dra Bohdana Wyżnikiewicza nawet w czarnym scenariuszu nie grozi nam jednak...
Branża targowa postuluje do rządu o wsparcie na poziomie 400–500 mln euro
W ciągu roku po wybuchu pandemii koronawirusa firmy z branży eventowej odnotowały średnio spadek rocznych przychodów o 73 proc. W efekcie redukcja zatrudnienia wyniosła ponad 60 proc., mimo że zdecydowana większość firm skorzystała z tarcz antykryzysowych – wynika z badania Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. – Branża targowa jest kluczowym sektorem dla...
Czego boją się małe i średnie firmy w czasach pandemii?
Jak wynika z badania „Sektor MŚP w czasie pandemii – edycja III”, zrealizowanego przez UCE RESEARCH dla Grupy Kapitałowej DGA, obecnie przedsiębiorcy najczęściej obawiają się utraty płynności finansowej – 25%. Boją się również nierzetelnych kontrahentów – 18%, a także rosnących kosztów prowadzenia działalności – 16%. Z kolei najrzadziej powodem niepokoju bywa...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764