logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Puls Biznesu o warszawskiej uchwale krajobrazowej

  PR 24.01.2020, przeczytano 738 razy
Fot. Wikimedia Commons

Rada miasta st. Warszawy przyjęła uchwałę krajobrazową. Samorząd dał przedsiębiorcom czas na reakcję, potem będzie karać. Jak informuje dziennik "Puls Biznesu", firmy już szykują się do złożenia pozwu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-puls-biznesu-o-warszawskiej-uchwale-krajobrazowej,385447,artykul.html

Po latach zapowiedzi Warszawa przyjęła przepisy, które mają zapewnić ład przestrzenny, czyli uporządkować wszelkie zewnętrzne reklamy, takie jak szyldy, bilbordy czy banery, a także zadbać o spójny wygląd i estetykę małej architektury i ogrodzeń. Pomoże to w walce z tym, co architekci i urbaniści nazywają „miejską pstrokacizną i chaosem”.

- To jedna z najważniejszych uchwał w historii rady miasta - ogłosił Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Lokalne prawo reguluje m.in. jakie szyldy mogą ozdabiać witryny sklepowe, a także zasady ustawiania nośników reklamowych wzdłuż ulic czy umieszczania ich na budynkach.  Największy dopuszczony format jakiejkolwiek reklamy to 6 na 3 m kw., reklama cyfrowa będzie przy tym mocno ograniczona. Nielegalne z punktu widzenia nowych przepisów reklamy - w zależności od ich formy - będą musiały zniknąć z ulic w ciągu dwóch do pięciu lat. Warszawska uchwała przewiduje też kary - za każdy dzień.

Marcin Maszewski, prezes Jetline, firmy, która realizuje kampanie outdoorowe na zlecenie, ocenia w "Pulsie Biznesu" decyzję radnych negatywnie. Jego zdaniem jej zapisy zawierają błędy prawne i rozstrzygający głos będzie miało orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego.  W jego przekonaniu uchwała buduje monopol miasta na rynku reklamy.

Źródło: Puls Biznesu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

O wsparcie dla podmiotów organizujących targi i dla nich pracujących zwraca się do posłów na sejm Polska Izba Przemysłu Targowego (PIPT). Chodzi m.in. o objęcie firm „około targowych” dalszymi świadczeniami postojowymi czy zwolnieniem ich z obowiązku płacenia składek ZUS. Sejm zajmie się teraz tzw. Tarczą Turystyczną, która zawierać ma zapisy dotyczące branży...
Podatkiem w reklamę, czyli kowal zawinił...
1,6 zł mld rocznie. Tyle chce uszczknąć z reklamowego tortu Solidarna Polska, proponując objęcie mediów podatkiem od reklam. „Media są słabsze, więc nie będą stawiały dużego oporu” – mówi „Dziennikowi Gazecie Prawnej” rozmówca z ugrupowania Zbigniewa Ziobry.
O uwzględnienie firm około targowych przy udzielaniu pomocy dla poszkodowanych przez epidemie branż w tzw. Tarczy Turystycznej – zwraca się do senatorów Polska Izba Przemysłu Targowego. Proponuje też m.in. wprowadzenie do procedowanego projektu ustawy dodatkowych zapisów, np. o zwolnienie firm z płacenia składek ZUS i o dopłaty dla pracowników – do 31...
Raport branżowy KUPS: Sprawdzone sposoby na spotkanie z konsumentem
W dobie przesycenia informacją i olbrzymiego wyboru produktów spożywczych na sklepowych półkach nie jest łatwo przyciągnąć uwagę konsumenta i zachęcić go do zakupu. Nawet mając produkt najlepiej dopasowany do oczekiwań naszej grupy docelowej, możemy mieć trudność z dotarciem do niej bez wyróżnienia właściwych informacji. Co jest teraz ważne dla...
Resort finansów prowadzi prace nad wdrożeniem ogólnopolskiego systemu do rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym. Z e-rezerwacji podatnicy mogą już korzystać w urzędach na terenie podlaskiej i wielkopolskiej izby skarbowej - informuje portal Prawo.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764