logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Skończył się okres dostosowawczy do ustawy krajobrazowej

   12.03.2016, przeczytano 1914 razy
ilustracja
fot. Andrea Jaccarino/Freeimages.com

Skończył się właśnie sześciomiesięczny okres ochronny służący dostosowaniu nośników reklamowych do nowych rygorów obowiązującej od 11 września ustawy krajobrazowej. Za niedostosowanie reklam do nowych przepisów grozi kara grzywny, lub nawet kara ograniczenia wolności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-skonczyl-sie-okres-dostosowawczy-do-ustawy-krajobrazowej,27807,artykul.html

Jak informuje Onet.pl, w Szczecinie władze wydały wojnę natarczywym reklamom świetlnym usytuowanym wzdłuż dróg.

Nowe normy ograniczają m.in. możliwość wyświetlania ruchomej grafiki oraz stosowania zbyt krótkich, "migających" spotów. Minimalny czas prezentacji ma wynosić 10 sekund, chyba że nośnik usytuowany jest poza strefą ochronną, która dla dróg gminnych wynosi  6 m od jezdni, 8 m dla dróg wojewódzkich i powiatowych, 10 m dla dróg krajowych oraz odpowiednio 20 i 30 m dla dróg ekspresowych i autostrad.

Jak zaznacza Onet.pl, rygory dotyczą także reklamy świetlnej w witrynach sklepowych.

Źródło: Onet.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bogaci chętniej kupują w e-sklepach o gorszej reputacji
Firmy sprzedające w internecie i oceniane nisko, tj. posiadające średnio tylko dwie gwiazdki, są akceptowane blisko cztery razy częściej przez osoby zamożne, czyli takie które zarabiają powyżej 9 tys. złotych na rękę miesięcznie, niż przez Polaków zarabiających poniżej średniej krajowej, wynika z najnowszych badań Trustmate.io. Co jest przyczyną tego stanu? Czy mamy do...
Jak kupuje się kosmetyki? Ścieżki zakupowe Polek
Platforma KWC by Wizaz.pl przeprowadziła kompleksowe badanie zachowań konsumentek w branży beauty. Raport „Jak Polki kupują kosmetyki?” to wynik analizy opinii ponad 1700 respondentek z różnych grup demograficznych. Wnioski rzucają światło na to, co kieruje współczesnymi konsumentkami podczas zakupów kosmetycznych i jakie trendy zyskują na znaczeniu.
Europejczycy korzystają z pirackich treści online 10 razy w miesiącu
Według najnowszego raportu EUIPO piractwo internetowe wśród europejskich internautów utrzymuje się na stałym poziomie w porównaniu z ubiegłym rokiem i wynosi 10 dostępów do nielegalnych treści miesięcznie na użytkownika internetu. Treści telewizyjne stanowią połowę wszystkich przypadków nielegalnego dostępu – średnio 5...
Trendy w świątecznych zakupach online wg Google Smart Shopper
Sezon kupowania prezentów rozpoczyna się już październiku. Jednak to właśnie od Black Week nasze świąteczne zakupy online znacznie intensyfikują się. Według danych Google1 Polki i Polacy przed Świętami oczekują wysokich promocji, robią zakupy online szczególnie w niedziele, a także chętnie nagradzają samych siebie poprzez zakup wymarzonego produktu. Na...
– W listopadzie przedsiębiorcy w Polsce zyskali nowe narzędzie wsparcia w postaci wakacji składkowych. To możliwość zwolnienia z opłacania składek na ubezpieczenia społeczne za jeden miesiąc w roku kalendarzowym – przypomina Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac w Systim.pl – Ulga dotyczy mikro-przedsiębiorców oraz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764