logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Skończył się okres dostosowawczy do ustawy krajobrazowej

   12.03.2016, przeczytano 1792 razy
ilustracja
fot. Andrea Jaccarino/Freeimages.com

Skończył się właśnie sześciomiesięczny okres ochronny służący dostosowaniu nośników reklamowych do nowych rygorów obowiązującej od 11 września ustawy krajobrazowej. Za niedostosowanie reklam do nowych przepisów grozi kara grzywny, lub nawet kara ograniczenia wolności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-skonczyl-sie-okres-dostosowawczy-do-ustawy-krajobrazowej,27807,artykul.html

Jak informuje Onet.pl, w Szczecinie władze wydały wojnę natarczywym reklamom świetlnym usytuowanym wzdłuż dróg.

Nowe normy ograniczają m.in. możliwość wyświetlania ruchomej grafiki oraz stosowania zbyt krótkich, "migających" spotów. Minimalny czas prezentacji ma wynosić 10 sekund, chyba że nośnik usytuowany jest poza strefą ochronną, która dla dróg gminnych wynosi  6 m od jezdni, 8 m dla dróg wojewódzkich i powiatowych, 10 m dla dróg krajowych oraz odpowiednio 20 i 30 m dla dróg ekspresowych i autostrad.

Jak zaznacza Onet.pl, rygory dotyczą także reklamy świetlnej w witrynach sklepowych.

Źródło: Onet.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764