logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Szczecin 2018

   19.04.2019, przeczytano 729 razy
ilustracjastrzałka

Prezentujemy kolejny odcinek przeglądu stanu prac nad uchwałami krajobrazowymi w 8 największych miastach Polski. Przed przystąpieniem do prac nad uchwałą w Szczecinie przeprowadzono szczegółową inwentaryzację, która pokazała, że jedynie 19% reklam w mieście zostało ustawionych legalnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-szczecin-2018,382191,artykul.html

Jako jedyne miasto w Polsce Szczecin skonstruował swój kodeks na bazie istniejących planów miejscowych (pozostałe miasta wprowadzając uchwały reklamowe zmienią miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego). Taka konstrukcja powoduje podział miasta na tyle stref, ile planów miejscowych zostało uchwalonych plus 1 – dla strefy, w której brak planu miejscowego.

Z jednej strony jest to najbardziej skomplikowany i najobszerniejszy projekt uchwały (gdyby wydrukować całość otrzymalibyśmy ponad 1 000 stron), jednak jeżeli wybierzemy konkretną lokalizację, uchwała dla tego miejsca będzie bardzo czytelna i zmieści się na 5 stronach.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Podstawowe zapisy projektu uchwały w miejscach, gdzie nie zostały uchwalone plany miejscowe:

  • maksymalny format reklamy wolnostojącej – 48m2;
  • reklama na elewacji podczas remontów – jest dopuszczona na całej powierzchni rusztowania przez okres 3 miesięcy, raz na 5 lat;
  • reklama na elewacji – do 10% powierzchni elewacji (z zastrzeżeniami) szyldy – na jedną działalność gospodarczą przysługuje 1 szyld o powierzchni 0,3 m2;
  • zakazy – umieszczanie reklam na ogrodzeniach, terenach zielonych, urządzeniach bezpieczeństwa ruchu drogowego, obszarach wodnych, reklam na przystankach przekraczających 30% powierzchni wiaty;
  • reklama cyfrowa – dopuszczona, z wyjątkiem reklam o niskiej rozdzielczości;
  • murale – traktowane jak reklama na elewacji;
  • okresy dostosowania – 2 lata;
  • warunki dostosowania – częściowo określone;
  • prawa nabyte – uwzględnione.

Termin wyłożenia i zgłaszania uwag do projektu minął w marcu 2017 roku. Zespół projektowy zakończył prace i przekazał gotowy dokument do Rady Miasta,

która nie podjęła do końca kadencji decyzji o głosowaniu nad projektem uchwały. Decyzja dotycząca dalszych losów projektu powinna zapaść niebawem.

Z projektem można zapoznać się pod adresem: http://krajobraz.szczecin.pl/chapter_139000.asp

Na podstawie przygotowanego przez IGRZ Raportu OOH 2018, zdjęcia: Google

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Intrygujący artykuł opublikowany przez naukowców z Uniwersytetu Michigan opisuje nową architekturę procesora zdolną do samoszyfrowania, która może odpierać wszelkie ataki hakerskie.
Wrocław 2018

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Wrocław 2018

Wrocław jest miastem, które nie spieszy się z wprowadzeniem uchwały krajobrazowej, zapewne dlatego, że w roku 2014, zanim jeszcze powstała uchwała krajobrazowa, powołano we Wrocławiu park kulturowy, który uporządkował historyczne centrum miasta. Osoby przygotowujące projekt uznają, że kodeks krajobrazowy jest poważną regulacja prawną i nie należy się z nią...
Philip Morris złapany na reklamowaniu e-papierosów Iqos wśród młodzieży
Oświadczenie Matthew L. Myersa, prezesa organizacji Campaign for Tobacco-Free Kids.
Polskie prawo jest niezgodne z RODO?
Od 4 maja obowiązuje w polskim prawie tzw. ustawa wprowadzająca. Znowelizowała ona m.in. Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UŚUDE). Niezmienione w niej pozostały np. przepisy mówiące o konieczności uzyskania przez usługodawcę zgody od użytkownika w przypadku chęci wykorzystywania jego danych, które nie są niezbędne do świadczenia usług. Problem w...
Centralny Rejestr Faktur – nowe narzędzie kontroli przedsiębiorców
Polski aparat skarbowy niedługo dostanie nowe narzędzie do walki z nadużyciami podatkowymi. Będzie nim Centralny Rejestr Faktur, który ma zostać utworzony już 1 lipca. Jakie dane będą w nim gromadzone i czy na przedsiębiorców spadną w związku z tym kolejne obowiązki?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764