logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Uchwała w Ciechanowie do poprawki!

   05.02.2017, przeczytano 1893 razy
ilustracja
fot. Google Maps

Prezydent Ciechanowa oraz przedstawiciele ciechanowskich przedsiębiorców złożyli 2 litego wniosek do Rady Miasta o uchylenie na najbliższej sesji uchwały wprowadzającej opłatę reklamową. Ustalono, również że w obrocie prawa miejscowego pozostanie tzw. uchwała krajobrazowa oraz stworzony zostanie zespół roboczy, który do czasu konieczności dostosowania istniejących reklam do nowych regulacji (20 maja 2017r.) opracuje zmiany uwzględniające postulaty i idee zainteresowanych podmiotów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-uchwala-w-ciechanowie-do-poprawki%21,31308,artykul.html

Prezydent Krzysztof Kosiński spotkał się w ratuszu z dyrektor Mazowieckiej Izby Gospodarczej Danutą Drzewiecką oraz prezes Cechu Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości Bożeną Kapczyńską, reprezentującymi lokalnych przedsiębiorców. Efektem rozmów są ustalenia o podjęciu wspólnych prac oraz złożenie wniosku do Rady Miasta o uchylenie uchwały wprowadzającej opłatę reklamową.

Zgodnie z ustaleniami do 20 maja przedłożone zostaną Radzie Miasta propozycje konkretnych zmian w treści uchwały. Propozycje te zostaną skonsultowane merytorycznie i prawnie, tak aby mogły być wprowadzone do uchwały zmieniającej tzw. uchwałę reklamową. Właśnie do 20 maja istniejące w mieście reklamy muszą być zgodne z nowymi regulacjami zawartymi w przyjętej przez parlament ustawie krajobrazowej i uchwale Rady Miasta Ciechanów ws. zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Szczegóły porozumienia zawarte są w poniższej treści wniosku:

Prezydent Miasta Ciechanów oraz przedstawiciele ciechanowskich przedsiębiorców zwracają się z wnioskiem o uchylenie na lutowej sesji Rady Miasta Ciechanów uchwały wprowadzającej opłatę reklamową. W obrocie prawa miejscowego pozostałaby tzw. uchwała krajobrazowa, do której regulacji dostosować należy się do 20 maja 2017 roku i do tego momentu możliwe jest przedłożenie Radzie Miasta przez zainteresowanych propozycji konkretnych zmian w treści uchwały, które następnie po konsultacjach merytorycznych i prawnych zostaną uwzględnione w uchwale zmieniającej.

Od samego początku celem inicjatywy związanej z uregulowaniem spraw funkcjonowania reklam w przestrzeni miejskiej była tylko i wyłącznie troska o lokalny krajobraz. Wprowadzenie zasad sytuowania reklam stwarza możliwość poprawy estetyki Ciechanowa. Celem nigdy nie było uzyskanie dodatkowych dochodów do budżetu miasta. Kwota zaplanowanych dochodów z tego tytułu na 2017 rok to jedynie 150 tys. zł, które to środki w całości zostają przeznaczone na zieleń miejską, czyli inwestycje w poprawę krajobrazu.

Reagując na głosy przedsiębiorców, którzy mają zastrzeżenia do nowych regulacji oraz wyrażają chęć współpracy, zaangażowania i pochylenia się nad uchwałą dotyczącą reklam, władze miasta deklarują otwartość i gotowość do podjęcia wspólnych działań. Priorytetem władz miasta jest wsłuchiwanie się w głosy wszystkich mieszkańców oraz dialog, dzięki któremu możliwe jest wypracowanie kompromisowych rozwiązań, służących w jak najlepszy sposób naszej lokalnej społeczności.

Wspólnie deklarujemy dalsze prace nad kształtem uchwały krajobrazowej. Zainteresowani przedstawią władzom miasta konkretne wnioski do treści rozwiązań prawnych. Dokument uwzględniający potrzeby, oczekiwania i idee różnych podmiotów z pewnością stanowił będzie prawo zrozumiałe i respektowane przez tych, których dotyczy. Wszystkim nam bowiem zależy na akceptacji społecznej i szacunku dla tworzonego prawa. Dzięki temu będzie ono mogło w pełni odgrywać swoją rolę. Jako że regulacje nigdy nie miały mieć charakteru nadmiernego fiskalizmu i osiągnięcia ekonomicznego zysku przez budżet miasta, za wychodzące naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców uważa się uchylenie obowiązywania opłaty reklamowej.

Krzysztof Kosiński
Danuta Drzewiecka
Bożena Kapczyńska

Źródło: UM Ciechanów

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764