logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Wrocław 2022

   16.09.2022, przeczytano 356 razy
ilustracja

We Wrocławiu dość wcześnie zaczęto prace nad projektem uchwały krajobrazowej. Jeszcze zanim powstał projekt uchwały, w 2014 r. w mieście powołano park kulturowy, który uporządkował historyczne centrum miasta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-wroclaw-2022,397234,artykul.html

Za przygotowanie uchwały odpowiada Wydział Architektury i Zabytków, którego powstanie jest efektem kolejnej reorganizacji w Urzędzie Miejskim. Pierwsze spotkanie konsultacyjne odbyło się we wrześniu 2017 r. https://www.wroclaw.pl/rozmawia/lad-miedzy-budynkami-dwa-etapykonsultacji-za-nami, a kolejne w kwietniu 2021 roku: https://www.wroclaw.pl/rozmawia/jaka-bedzie-uchwala-krajobrazowa-e-spotkania. Jednak na stronie BIP można znaleźć informację, iż termin opublikowania wyników konsultacji uległ wydłużeniu.

Projekt uchwały do publicznego wglądu na przełomie kwietnia i maja 2021 r. Uwagi można było wnosić do 24 maja 2021 r.

Tu informacje oficjalne się kończą. Ze strony internetowej zniknął projekt uchwały zaś informacja otrzymała status archiwalnej: https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51240/projekt-uchwaly-w-sprawie-zasad-i-warunkow-sytuowaniaobiektow-malej-architektury-tablic-reklamowych-i-urzadzen-reklamowych-orazogrodzen.

Projekt jest oczywiście dostępny w Urzędzie Miasta. 

Wrocławski projekt jest napisany odmiennie niż w innych miastach. Wrocław określa konkretne miejsca, w których może stanąć nośnik w konkretnym formacie.

W skrócie regulacje uchwały przedstawiają się następująco:

  • strefy – brak tradycyjnego podziału różnicującego zasady sytuowania nośników. Ze względów organizacyjnych miasto jest podzielone na ponad 100 obszarów, z których każdy jest opisany w oddzielnym punkcie z naniesionymi lokalizacjami, w których można ustawić słup reklamowy i tablicę małego, średniego, dużego lub wielkiego formatu;
  • maksymalny format reklamy wolnostojącej – 36 m2;
  • dominującym formatem jest CLP oraz tablice do 9 m2;
  • reklama na elewacji podczas remontów – może być eksponowana maksymalnie na 1/3 powierzchni siatki ochronnej maksymalnie przez 1 rok, ponownie można ją umieścić po upływie 10 lat;
  • reklama na elewacji – tylko niewielkie formy;
  • szyldy – ich liczba i wielkość zależy od wielu czynników;
  • reklama cyfrowa – dopuszczona na formacie do 18 m2 z zastrzeżeniami, ograniczeniami i wyjątkami;
  • murale – 10% powierzchni muralu może zawierać treści reklamowe;
  • okresy dostosowania – 2 lata w zależności od strefy;
  • warunki dostosowania – określono częściowo;
  • prawa nabyte – częściowo uwzględnione.

Obecnie trwają konsultacje wewnątrz Urzędu dotyczące ostatecznego kształtu projektu po wprowadzeniu uwag, poprawki nie mają jak do tej pory charakteru istotnych zmian. Nie jest jeszcze rozstrzygnięta kwestia powtórnego wyłożenia. Jeżeli nie będzie ponownego wyłożenia - najszybszym terminem, w którym można spodziewać się głosowania jest kwiecień 2022 r.

Stan na luty 2022. Na podstawie przygotowanego przez IGRZ opracowania Reklama OOH w Polsce. raport 2021, zdjęcie: Google

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ulga sponsoringowa - korzyści podatkowe
Wprowadzona ulga dla wspierających sport, kulturę i edukację jest atrakcyjnym instrumentem umożliwiającym podatnikom podejmowanie działań marketingowych, promocyjnych, biznesowych oraz wsparcie działalności istotnej dla społeczeństwa, przy jednoczesnym korzystaniu z preferencji podatkowej. Odpowiednie ukształtowanie procesów w firmie oraz znajomość przepisów mogą pozwolić na...
Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?
Czy dołączyć do świata Metaverse? Czy techsolucjonizm jest odpowiedzią na wszystkie nasze problemy? Na te i inne pytania dotyczące świata cyfrowego odpowiedzą goście trzeciego spotkania autorskiego z cyklu „Za rok w Europie”, organizowanego przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce. Spotkanie odbędzie się 6 października br. o godz. 18:30 w Filtracji w...
Nowy ranking popularności e-commerce’ów od Sentione
Największą popularnością wśród polskich Internautów spośród platform e-commerce’owych cieszy się Ceneo, a największą sympatią TaniaKsiazka.pl, jak wynika z najnowszej analizy polskiego SentiOne. W mediach natomiast najczęściej wymieniane są Allegro i Amazon. Aż 40 proc. wypowiedzi na temat serwisów sprzedających online pochodzi z Twittera.
Poznań 2022

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Poznań 2022

Uchwałę intencyjną Poznań przyjął najpóźniej ze wszystkich miast G8 - w marcu 2017 r. Prace nad projektem trwały od początku 2017 r. Od maja 2019 r. można było zapoznać się z projektem uchwały. W lutym 2021 r. odbyło się pierwsze wyłożenie projektu, w październiku drugie. Projekt jest obecnie przekazywany do Rady Miasta i możliwe, że już w marcu 2022 r. odbędzie...
Odsetek internautów, którzy deklarują kupowanie online ustabilizował się i wynosi obecnie 77%, przy czym znacząco więcej osób dokonuje zakupów na stronach polskich (75%) niż zagranicznych (32%) - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2022”. Raport ukazał się już po raz dziesiąty. Partnerami merytorycznymi wydania są Polskie Badania Internetu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764