logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Wrocław 2024

   04.08.2024, przeczytano 1252 razy
ilustracja
Wrocław, ul. Pułaskiego. Mural fundacji DKMS zachęcający do zostania dawcą szpiku

We Wrocławiu wcześnie rozpoczęto prace nad projektem uchwały krajobrazowej. Jeszcze zanim powstał projekt uchwały, w 2014 roku, w mieście powołano park kulturowy, który uporządkował historyczne centrum miasta. Za przygotowanie uchwały odpowiada Wydział Architektury i Zabytków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-wroclaw-2024,405228,artykul.html

Wstrzymane prace nad uchwałą

Pierwsze spotkanie konsultacyjne odbyło się we wrześniu 2017 roku, a kolejne w kwietniu 2021 r. Projekt uchwały do publicznego wglądu wyłożono na przełomie kwietnia i maja 2021 r.

Wrocławski projekt napisano odmiennie od pozostałych – uchwałą wskazuje konkretne miejsca, w których może stanąć nośnik w określonym formacie.

Taka konstrukcja jest oczywista tylko na dzień utworzenia dokumentu. Nie wiadomo jakie formy będą możliwe do realizacji, jeżeli zmieni się układ przestrzenny miasta.

W skrócie regulacje uchwały przedstawiają się następująco:

  • strefy – brak tradycyjnego podziału różnicującego zasady sytuowania nośników. Ze względów organizacyjnych miasto jest podzielone na ponad 100 obszarów, z których każdy jest opisany w oddzielnym punkcie z naniesionymi lokalizacjami, w których można ustawić słup reklamowy i tablicę małego, średniego, dużego lub wielkiego formatu;
  • maksymalny format reklamy wolnostojącej – 36 m2;
  • dominującym formatem jest CLP oraz tablice do 9 m2;
  • reklama na elewacji podczas remontów – może być eksponowana maksymalnie na 1/3 powierzchni siatki ochronnej maksymalnie przez 1 rok, ponownie można ją umieścić po upływie 10 lat;
  • reklama na elewacji – tylko niewielkie formy;
  • szyldy – ich liczba i wielkość zależy od wielu czynników;
  • reklama cyfrowa – dopuszczona na formacie do 18 m2, ale z zastrzeżeniami, ograniczeniami i wyjątkami;
  • murale – 10% powierzchni muralu może zawierać treści reklamowe;
  • okresy dostosowania – do 2 lat w zależności od strefy;
  • warunki dostosowania – określono częściowo;
  • prawa nabyte – częściowo uwzględnione.

Podobnie jak w Szczecinie, projekt nie został pozytywnie przyjęty przez radnych, dlatego też rozpoczęto prace nad jego zmianą.

Po wyroku Trybunału Konstytucyjnego na stronie miasta pojawił się komunikat: „W związku z (…) rozstrzygnięciem Trybunału Konstytucyjnego procedowanie przygotowanego projektu uchwały krajobrazowej staje się bezprzedmiotowe”.

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

Dodatkowe informacje:

Stan na luty 2023. Tekst pochodzi z opublikowanego przez IGRZ opracowania Reklama OOH w Polsce. raport 2022

Autor: Marcin Maszewski, Jet Line
Raport dostępny jest również na stronie https://jetline.pl/blog#ustawa-krajobrazowa

Zdjęcie: Google

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimaki JV200-160: ekosolwent Roll-to-Roll
Mimaki Europe wprowadza na rynek nową, łatwą w obsłudze drukarkę roll-to-roll, zaprojektowaną do wydajnej produkcji wysokiej jakości oznakowania – JV200-160. Wykorzystując atramenty ekosolwentowe i funkcje zapewniające niezawodne, wydajne działanie drukarki i wyjątkową jakość druku, JV200-160 rozszerza już bogate portfolio produktów Mimaki dla rynku grafiki...
KERRIS wygrywa przetarg na obsługę social media marki OSHEE
Agencja KERRIS została wybrana do kompleksowej obsługi działań w mediach społecznościowych marki OSHEE. W ramach współpracy agencja zajmie się prowadzeniem kanałów marki na Facebooku, Instagramie i TikToku.
Dan Cake rusza z drugą odsłoną kampanii Jedz jak chcesz
Właśnie wystartowała kolejna edycja kampanii marki Dan Cake: „Wybieraj jak chcesz”. Zaplanowane są zarówno długofalowe i wielokanałowe działania wizerunkowe, jak i intensywna komunikacja produktowa.
Hand Made z kampanią dla marki Duda
Agencja reklamowa Hand Made realizuje działania w ramach najnowszej kampanii marki Duda. W wyniku wygranego przetargu agencja odpowiada między innymi za kampanię telewizyjną oraz kompleksową organizację loterii.
Valkea Media wyodrębnia dział influencer marketingu
Valkea, agencja marketingowa 360°, która od dwudziestu pięciu lat tworzy nagradzane kampanie marketingowe, łącząc innowacyjność, skuteczność i pasję, wprowadza od kwietnia nową strukturę organizacyjną, wyodrębniając dział influencer marketingu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764