logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ujawniono umowy Komitetu Kraków 2020 na promocję idei organizacji ZIO

   24.07.2014, przeczytano 2701 razy
ilustracjastrzałka

Fundacja Stańczyka monitorująca w ramach programu Przejrzysty Kraków działania władz samorządowych opublikowała w internecie umowy zawierane przez Komitet Konkursowy Kraków 2022 z okazji starań o organizację igrzysk. Najpoważniejsze pozycje w tym zestawieniu zajmują wydatki na marketing i reklamę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ujawniono-umowy-komitetu-krakow-2020-na-promocje-idei-organizacji-zio,22257,artykul.html

94 umowy udostępniono na stronie przejrzystykrakow.pl. W ich zawieraniu nie przeszkodził fakt, że już od kwietnia br było wiadomo, że organizacja ZIO staje pod znakiem zapytania i będzie przedmiotem referendum.

Z dokumentów dowiadujemy się, że strona internetowa kosztowała Komitet 68 tys. zł (wszystkie ceny brutto). 17 tys. wydano na same tylko zdjęcia stockowe przedstawiające sportowców i małopolskie plenery zimowe. Firma obsługująca wideokonferencję, na której wykorzystano fotografie, otrzymała ok. 150 tys. zł. Do tego doszły koszty wyżywienia kilku osób w hotelu Radisson Blu.

Poważniejsze koszty wiązały się z emisją spotów w TV. 34 tys. kosztowała ich prezentacja w TVP. Firma Alwernia Studios za wyprodukowanie spotu "Marzenia się spełniają. Kraków 2022" z udziałem kilu znanych sportowców otrzymała 550 tys. zł. Koszty jego emisji to prawie 800 tys. zł (Polsat i TVN).

Referendum w sprawie organizacji ZIO stało się impulsem do kolejnych wydatków na promocję idei olimpijskiej, w której wykorzystano np. specjalnie zaprojektowane i pomalowane kaski narciarskie (4 szt., koszt projektu i naniesienia grafiki ok. 6 tys. zł), a także ulotki - kolportowane bezpośrednio (23 tys. zł) i rozsyłane do skrzynek pocztowych (16 tys. zł).

Jak informowaliśmy już wcześniej, kontrowersyjny projekt logotypu przygotowany przez powiązaną z działaczami Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i oskarżaną o korupcję szwajcarską firmę Event Knowledge Services (EKS) kosztował 78 tys. zł.

Źródło: Przejrzysty Kraków

przejrzystykrakow.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Zrobili, zarobili, nie widzę problemu.

,


wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych (spam: link pozycjonujący do serwisu Agencji Reklamowej AdEngine sp. z o.o. Warszawa)

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764