Fundacja Stańczyka monitorująca w ramach programu Przejrzysty Kraków działania władz samorządowych opublikowała w internecie umowy zawierane przez Komitet Konkursowy Kraków 2022 z okazji starań o organizację igrzysk. Najpoważniejsze pozycje w tym zestawieniu zajmują wydatki na marketing i reklamę.
94 umowy udostępniono na stronie przejrzystykrakow.pl. W ich zawieraniu nie przeszkodził fakt, że już od kwietnia br było wiadomo, że organizacja ZIO staje pod znakiem zapytania i będzie przedmiotem referendum.
Z dokumentów dowiadujemy się, że strona internetowa kosztowała Komitet 68 tys. zł (wszystkie ceny brutto). 17 tys. wydano na same tylko zdjęcia stockowe przedstawiające sportowców i małopolskie plenery zimowe. Firma obsługująca wideokonferencję, na której wykorzystano fotografie, otrzymała ok. 150 tys. zł. Do tego doszły koszty wyżywienia kilku osób w hotelu Radisson Blu.
Poważniejsze koszty wiązały się z emisją spotów w TV. 34 tys. kosztowała ich prezentacja w TVP. Firma Alwernia Studios za wyprodukowanie spotu "Marzenia się spełniają. Kraków 2022" z udziałem kilu znanych sportowców otrzymała 550 tys. zł. Koszty jego emisji to prawie 800 tys. zł (Polsat i TVN).
Referendum w sprawie organizacji ZIO stało się impulsem do kolejnych wydatków na promocję idei olimpijskiej, w której wykorzystano np. specjalnie zaprojektowane i pomalowane kaski narciarskie (4 szt., koszt projektu i naniesienia grafiki ok. 6 tys. zł), a także ulotki - kolportowane bezpośrednio (23 tys. zł) i rozsyłane do skrzynek pocztowych (16 tys. zł).
Jak informowaliśmy już wcześniej, kontrowersyjny projekt logotypu przygotowany przez powiązaną z działaczami Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i oskarżaną o korupcję szwajcarską firmę Event Knowledge Services (EKS) kosztował 78 tys. zł.
Źródło: Przejrzysty Kraków