logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ukłon w stronę Bauhausu i rozmowy o smart technologiach

  PR 26.02.2020, przeczytano 710 razy
ilustracjastrzałka

Od niemal 3 dekad w Warszawie odbywają się Targi Światło – największe w Polsce wydarzenie poświęcone branży oświetleniowej i doskonałe miejsce spotkań dla środowiska architektów i projektantów, producentów oraz dystrybutorów. Podczas tegorocznej edycji odwiedzjący mogli obejrzeć propozycje ponad 260 wystawców, a także zobaczyć 4. już odsłonę Wnętrza Otwartego – wyjątkowej przestrzeni zaaranżowanej przez arch. Justynę Smolec.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uklon-w-strone-bauhausu-i-rozmowy-o-smart-technologiach,385830,artykul.html

Światło w roli głównej

Każda edycja międzynarodowych Targów skupia się przede wszystkim wokół tematyki oświetlenia. To największe w Polsce wydarzenie poświęcone właśnie tej branży. Na powierzchni 12 tysięcy metrów kwadratowych, w 4 halach targowych swoje produkty zaprezentowało ponad 260 wystawców, wśród których znalazły się marki oferujące oświetlenie architektoniczne, zewnętrzne, uliczne i drogowe, techniczne, powierzchni komercyjnych, awaryjne i ewakuacyjne, a także rozwiązania oświetleniowe do wnętrz.

- Podczas Targów swoje nowości prezentowały takie marki, jak RP Technik czy Olympia Electronics, oferujące systemy awaryjne i ewakuacyjne, Reva Siled, ELGIS Garbatka, Alumast i Pollight, dostarczające oświetlenie uliczne i drogowe, firma Lumines Lighting - producent profili i oświetlenia w technologii LED czy marki oferujące stricte rozwiązania dekoracyjne, jak Ramko, Elstead Lighting, Nowodvorski czy Sigma Lighting. Przekrój produktów, jak co roku był bardzo duży. Dbamy o to, aby odwiedzający nasze wydarzenie otrzymali wszystko, czego mogą potrzebować w zakresie oświetlenia, ale nie tylko. Na Targach prezentowały się również firmy oferujące systemy zarządzania automatyką domową i budynkową, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Te rozwiązania można było zobaczyć, a nawet samodzielnie przetestować w przestrzeni Wnętrza Otwartego zaprojektowanego w duchu smart – mówi Kamilla Walicka, organizatorka Targów Światło.

ilustracjastrzałka

Wnętrze Otwarte na rozmowy

Już po raz 4. arch. Justyna Smolec podjęła się zadania zaprojektowania niezwykłej przestrzeni, w ramach której podejmowane są dyskusje na temat świadomego projektowania, procesu tworzenia, niosącego za sobą użyteczność i ponadczasową jakość. Tym razem, tematem przewodnim były inteligentne rozwiązania automatyki domowej i budynkowej, które odpowiadają za komfort, bezpieczeństwo, a także efektywność energetyczną użytkowanych przestrzeni. Do współtworzenia tej przestrzeni zaproszono, takie marki jak: Klinika Dźwięku, 5senses, Anwis, Lentex, Comforty czy Tabanda, a także wspomniane już Lumines Lighting i Ramko.

ilustracjastrzałka

- Tegoroczna edycja Wnętrza Otwartego była doskonałą okazją do tego, aby porozmawiać o rozwiązaniach przyszłości – smart technologiach, które mają realny wpływ na poprawę komfortu życia, nasze bezpieczeństwo, a także środowisko. W dyskusji na ten temat wzięli udział projektanci i architekci: arch. Justyna Smolec, Seweryn Nogalski z Beton House,  arch. Beata Goczoł z Goczołowie Architekci, arch. Grzegorz Goworek z pracowni STUDIO.O, arch. wnętrz Katarzyna Kowal, Politechnika Białostocka, arch. Agnieszka Buczkowska-Korlińska z Inter-Arch Architekci. Odwiedzający natomiast mogli samodzielnie przetestować smart rozwiązania, dostępne we Wnętrzu Otwartym. Po zeskanowaniu kodu QR mieli możliwość sterowania oświetleniem, żaluzjami czy też muzyką – mówi Kamilla Walicka, Targi Światło.

Forma i funkcja

Wnętrze Otwarte, w którym przez trzy dni odbywały się dyskusje i rozmowy, wypełniły aranżacje w duchu i kolorystyce Bauhausu – prosta forma i funkcjonalność odgrywały tutaj najważniejszą rolę. Surowa linia światła stworzona za pomocą profili aluminiowych od Lumines Lighting, czy lampy w kształcie koła od marki Ramko budowały niepowtarzalny klimat. Nie zabrakło również mebli o prostej i oszczędnej formie, jak krzesła Trojki od Tabandy czy fotel od Comforty. Niepowtarzalną atmosferę Wnętrza Otwartego uzupełniały wykłady poprowadzone m.in. przez dr. Józefa Mrozka z Wydziału Wzornictwa ASP Warszawa na temat filozofii Bauhausu, a także dostępna galeria projektów, stworzonych w konkursie Rytm Światła – dom zgodny z ideami Bauhausu i Sustainable Lamp.

- W tym roku nadrzędną rolą projektu było oddanie szacunku ideom Bauhausu, którego wkładem był funkcjonalizm, ale nie tylko. Było to szeroko rozumiane połączenie architektury, sztuki i rzemiosła, branie pod uwagę potrzeb człowieka, czyli zwrócenie uwagi na aspekty psychologiczne i emocjonalne w projektowaniu. Ponieważ w roku 2019 obchodziliśmy 100-lecie Bauhausu - było to dla mnie inspiracją, żeby podjąć ten temat. I o tym właśnie rozmawialiśmy we Wnętrzu Otwartym – arch. Justyna Smolec, autorka WO.

ilustracjastrzałka

Strefa Chillout

Po raz pierwszy na Targach Światło pojawiła się wyjątkowa przestrzeń, w której wystawcy i klienci mogli swobodnie i w ciszy porozmawiać, a odwiedzający na chwilę się zatrzymać i napić kawy. Tę przestrzeń wypełniły topowe marki meblarskie, jak firma MDD, która zaprezentowała swoje najnowsze kolekcje dedykowane biurowym strefom relaksu czy siedziska i stoliki marki Tfory. Przestrzeń doskonale uzupełniały kompozycje roślinne od Florabo oraz telewizory – lustra 5senses.

Przez 3 dni oprócz prezentacji nowości Targi Światło oferowały obszerną gamę specjalistycznych szkoleń m.in. dla projektantów, architektów, inżynierów budownictwa, inwestorów czy deweloperów. Tegoroczna edycja przyciągnęła ponad 1350 uczestników tychże szkoleń. Kolejna odsłona Targów Światło planowana jest na 3-5 marca 2021, w EXPO XXI w Warszawie.

ilustracjastrzałka

Źródło: LIGHTSCAPE Sp. z o.o.

www.lightscape.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mateusz Masternak, czołowy polski pięściarz, rozpoczął współpracę z Publiconem. Dołączył tym samym m.in. do Huberta Hurkacza, powierzając agencji wspieranie rozwoju swojej kariery od strony biznesowej.
Cintiq Pro 16 to najnowszy tablet piórkowy od Wacom, zapewniający naturalne wrażenie rysowania po papierze. Oferuje m.in. wysoką rozdzielczość 4K (3840 x 2160), funkcje zwiększające produktywność oraz odwzorowanie 98% przestrzeni barw Adobe® RGB, dzięki czemu świetnie nadaje się do najróżniejszych zastosowań kreatywnych.
Firma AL-KO sponsorem Polskiej Ligi Siatkówki
Firma AL-KO podjęła decyzję o rozpoczęciu współpracy sponsoringowej z Polską Ligą Siatkówki S.A.. Firma została Sponsorem Tytularnym Superpucharów Polski kobiet i mężczyzn oraz Oficjalnym Sponsorem PlusLigi, TAURON Ligi oraz TAURON 1. Ligi. Umowa została podpisana na 3 lata.
Kampania „Wszyscy lubią Łaciate”
„Wszyscy lubią Łaciate” to nowa kampania ulubionego mleka Polaków, która wystartowała 25 października. Prawdziwy smak i życie w zgodzie z naturą – to wartości, które stoją za Łaciatym od lat. Marka prezentuje nową ideę kreatywną za pomocą działań digital, kampanii TV oraz aktywności na YouTube.
El Padre dla Optibuy i PSML
19 i 20  października na zlecenie firmy OptiBuy oraz Stowarzyszenia PSML  w warszawskim Crowne Plaza Warsaw – The HUB odbyła się VIII edycja konferencji PROCON/POLZAK 2021. Agencja El Padre była partnerem tego wydarzenia i wspierała organizację konferencji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764