logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ukrayina.pl najpopularniejszym ukraińskojęzycznym serwisem w Polsce

  PR 24.02.2023, przeczytano 910 razy

Ukrayina.pl – serwis, który powstał z inicjatywy zespołu portalu Gazeta.pl – w przeddzień rocznicy wybuchu wojny w Ukrainie jest najpopularniejszym medium prowadzonym w języku ukraińskim w Polsce. Od piątku, 24 lutego br. jego redakcja będzie publikowała specjalny cykl artykułów podsumowujących 365 dni wojny – przedstawi w nim m.in. opowieści mieszkańców Ukrainy o tym, jak wojna zmieniła ich życie codzienne, rozmowę z żołnierzem walczącym na froncie oraz analizę dotyczącą tego, jak długo może jeszcze potrwać wojna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ukrayina.pl-najpopularniejszym-ukrainskojezycznym-serwisem-w-polsce,399081,artykul.html

Serwis Ukrayina.pl powstał w marcu 2022 r. dzięki współpracy redakcji Gazeta.pl z ukraińską gazetą „Expres”. Od początku działania jego zespół opublikował łącznie prawie 6 tys. artykułów w języku ukraińskim. Ukrayina.pl ma czytelników zarówno w Polsce, jak i w Ukrainie – miesięcznie serwis odwiedza 0.9 mln użytkowników (RU) w Polsce (Mediapanel, styczeń 2023 r.), natomiast drugie tyle użytkowników czyta publikowane w nim treści w Ukrainie. Najwięcej użytkowników Ukrayina.pl mieszka w Warszawie, Kijowie, Lwowie i Wrocławiu. Od marca do grudnia 2022 r. wykonali oni łącznie 35 mln odsłon*.

Serwis Ukrayina.pl – podobnie jak inne media, które powstały z myślą o Ukraińcach po wybuchu wojny – publikuje porady i informacje dotyczące życia w Polsce, ale nie ogranicza się do tematyki pomocowej i jest codziennie aktualizowany.

– Jako jedyny ukraińskojęzyczny serwis w Polsce mamy nie tylko teksty o pomocy czy pracy, ale publikujemy również materiały newsowe. Piszemy o bieżących wydarzeniach, także tych niezwiązanych z wojną. Często cytują nas inne ukraińskie media – zauważa Uliana Vitiuk, redaktorka naczelna lwowskiego „Ekspresu” i serwisu Ukrayina.pl.

Dla Ukrayina.pl i Gazeta.pl piszą ukraińskie dziennikarki pracujące z Lwowa i Kijowa, a także z Polski. Przygotowują autorskie teksty w dwóch językach, które publikowane są zarówno na Ukrayina.pl, jak i na Gazeta.pl. Serwis ma też cały czas stałą ekspozycję na stronie głównej Gazeta.pl – tuż obok logotypu portalu i w głównym boksie informacyjnym.

Ukrayina.pl na stałe współpracuje z Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą, a partnerem serwisu jest Parlament Europejski.

Zespoły Ukrayina.pl i Gazeta.pl włączają się w liczne akcje pomocowe na rzecz Ukrainy. We współpracy z PCPM oraz Allegro Charytatywni przeprowadziły licytację wyjątkowych znaczków z podpisami Witalija Kliczki, Dmytra Kułeby oraz Romana Hrybowa, słynnego żołnierza z Wyspy Węży. Kwota z licytacji została przeznaczona na zakup karetki wraz z wyposażeniem dla szpitala w Charkowie. W kwietniu 2022 r. wraz ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze przeprowadziły akcję „Nie karm Putina”, w ramach której dziennikarze wraz z ekspertami podpowiadali, jak za pomocą ekologii można przyczynić się do zmniejszenia zysków Rosji z handlu ropą. W październiku ub.r. wraz z kolektywem reporterskim Outriders Ukrayina.pl i Gazeta.pl zaprosiły czytelniczki i czytelników do odwiedzenia ukraińskich miast w ramach projektu „Jeden dzień w...” wykorzystującego technologię VR/360.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

Dodatkowe informacje:

* dane własne wydawcy

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Należąca do Group One spółka Salestube otrzymała certyfikację Digital TV przyznawaną przez Google, znajdując się tym samym w gronie trzech certyfikowanych Sales Partnerów Google Marketing Platform, które mogą pochwalić się tym tytułem. Certyfikacja Digital TV dla Salestube oznacza, że w swoim portfolio ma ona obecnie wszystkie dostępne certyfikacje oferowane...
T-Mobile rozszerza ofertę o olimpijskie kanały Eurosportu
Warner Bros. Discovery w Polsce i T-Mobile podpisały umowę o współpracy, w ramach której klienci operatora zyskają dostęp do kanałów Eurosportu relacjonujących przebieg Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. To najważniejsze w tym roku wydarzenie sportowe rozpocznie się już 26 lipca. 
W lipcowej ramówce RMF Classic jednym z wiodących tematów będzie sport, a dokładniej Euro 2024 oraz Igrzyska Olimpijskie. W wakacyjnych programach nie zabraknie też niezwykłej powieści w odcinkach Artura Andrusa i felietonów Michał Rusinka.
Nowy cykl od kanału Urbex History w Radiu RMF24
W letniej ramówce internetowego Radia RMF24 znajdą się dwa nowe programy: „Turystom wstęp wzbroniony” i „Polska gorączka złota”. Oba programy będą też dostępne w formie podcastów na RMFon.pl i RMF24.pl.
Publicis Groupe z certyfikatem Google – Digital TV
Najnowszy certyfikat w ramach programu Google Marketing Partner potwierdza ekspertyzę Publicis Groupe w zakresie wsparcia klientów w adaptacji do dynamicznych zmian sposobu oglądania telewizji i wykorzystywania możliwości reklamy wideo w całym ekosystemie digitalowym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764