logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ukrayina.pl najpopularniejszym ukraińskojęzycznym serwisem w Polsce

  PR 24.02.2023, przeczytano 817 razy

Ukrayina.pl – serwis, który powstał z inicjatywy zespołu portalu Gazeta.pl – w przeddzień rocznicy wybuchu wojny w Ukrainie jest najpopularniejszym medium prowadzonym w języku ukraińskim w Polsce. Od piątku, 24 lutego br. jego redakcja będzie publikowała specjalny cykl artykułów podsumowujących 365 dni wojny – przedstawi w nim m.in. opowieści mieszkańców Ukrainy o tym, jak wojna zmieniła ich życie codzienne, rozmowę z żołnierzem walczącym na froncie oraz analizę dotyczącą tego, jak długo może jeszcze potrwać wojna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ukrayina.pl-najpopularniejszym-ukrainskojezycznym-serwisem-w-polsce,399081,artykul.html

Serwis Ukrayina.pl powstał w marcu 2022 r. dzięki współpracy redakcji Gazeta.pl z ukraińską gazetą „Expres”. Od początku działania jego zespół opublikował łącznie prawie 6 tys. artykułów w języku ukraińskim. Ukrayina.pl ma czytelników zarówno w Polsce, jak i w Ukrainie – miesięcznie serwis odwiedza 0.9 mln użytkowników (RU) w Polsce (Mediapanel, styczeń 2023 r.), natomiast drugie tyle użytkowników czyta publikowane w nim treści w Ukrainie. Najwięcej użytkowników Ukrayina.pl mieszka w Warszawie, Kijowie, Lwowie i Wrocławiu. Od marca do grudnia 2022 r. wykonali oni łącznie 35 mln odsłon*.

Serwis Ukrayina.pl – podobnie jak inne media, które powstały z myślą o Ukraińcach po wybuchu wojny – publikuje porady i informacje dotyczące życia w Polsce, ale nie ogranicza się do tematyki pomocowej i jest codziennie aktualizowany.

– Jako jedyny ukraińskojęzyczny serwis w Polsce mamy nie tylko teksty o pomocy czy pracy, ale publikujemy również materiały newsowe. Piszemy o bieżących wydarzeniach, także tych niezwiązanych z wojną. Często cytują nas inne ukraińskie media – zauważa Uliana Vitiuk, redaktorka naczelna lwowskiego „Ekspresu” i serwisu Ukrayina.pl.

Dla Ukrayina.pl i Gazeta.pl piszą ukraińskie dziennikarki pracujące z Lwowa i Kijowa, a także z Polski. Przygotowują autorskie teksty w dwóch językach, które publikowane są zarówno na Ukrayina.pl, jak i na Gazeta.pl. Serwis ma też cały czas stałą ekspozycję na stronie głównej Gazeta.pl – tuż obok logotypu portalu i w głównym boksie informacyjnym.

Ukrayina.pl na stałe współpracuje z Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą, a partnerem serwisu jest Parlament Europejski.

Zespoły Ukrayina.pl i Gazeta.pl włączają się w liczne akcje pomocowe na rzecz Ukrainy. We współpracy z PCPM oraz Allegro Charytatywni przeprowadziły licytację wyjątkowych znaczków z podpisami Witalija Kliczki, Dmytra Kułeby oraz Romana Hrybowa, słynnego żołnierza z Wyspy Węży. Kwota z licytacji została przeznaczona na zakup karetki wraz z wyposażeniem dla szpitala w Charkowie. W kwietniu 2022 r. wraz ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze przeprowadziły akcję „Nie karm Putina”, w ramach której dziennikarze wraz z ekspertami podpowiadali, jak za pomocą ekologii można przyczynić się do zmniejszenia zysków Rosji z handlu ropą. W październiku ub.r. wraz z kolektywem reporterskim Outriders Ukrayina.pl i Gazeta.pl zaprosiły czytelniczki i czytelników do odwiedzenia ukraińskich miast w ramach projektu „Jeden dzień w...” wykorzystującego technologię VR/360.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

Dodatkowe informacje:

* dane własne wydawcy

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764