logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uliana Vitiuk na czele serwisu Ukrayina.pl

  PR 12.04.2022, przeczytano 410 razy
ilustracja

Uliana Vitiuk, szefowa ogólnoukraińskiego „Expressu” i Expres.online, została redaktorką naczelną Ukrayina.pl. To serwis dla osób przyjeżdżających do Polski z Ukrainy stworzony przez zespół portalu Gazeta.pl i rozwijany wspólnie z redakcją „Expressu”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uliana-vitiuk-na-czele-serwisu-ukrayina.pl,395470,artykul.html

– Naszym celem jest udzielenie pomocy informacyjnej Ukraińcom, którzy zostali zmuszeni do ucieczki przed wojną do Polski – mówi Uliana Vitiuk. – Ci ludzie nie mieli szansy przygotować się do życia w nowym miejscu, nie mieli czasu na przestudiowanie przepisów i zasad obowiązujących w innym kraju tak, jak robią to emigranci w przededniu przeprowadzki. Często są zdezorientowani i przerażeni, zmuszeni do życia w nowych warunkach. Chcemy im te pierwsze chwile ułatwić.

Uliana Vitiuk od 2017 r. pełni rolę redaktorki naczelnej ogólnoukraińskiej gazety „Express” i jej internetowego odpowiednika Expres.online, a od marca br. nadzoruje pracę zespołu tworzącego Ukrayina.pl. Teraz oficjalnie objęła stanowisko redaktorki naczelnej serwisu. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa Lwowskiego Uniwersytetu Narodowego im. Iwana Franki, a także założycielką i koordynatorką Akademii Dziennikarstwa Praktycznego im. Marka Twaina.

Na początku kwietnia br. na Ukrayina.pl, a także na stronie głównej Gazeta.pl został opublikowany artykuł Uliany Vitiuk – przejmujący apel do świata pod tytułem „Zawsze, gdy myślisz, że nie grozi Ci wojna, pamiętaj o Buczy”. Tekst został opublikowany po polsku i ukraińsku, a także w języku angielskim.

Ukrayina.pl to serwis, który powstał w marcu br. z inicjatywy zespołu portalu Gazeta.pl. Artykuły i materiały są publikowane na stronie w języku ukraińskim, a ich pisaniem i tworzeniem zajmuje się zespół ukraińskich redaktorów z redakcji gazety „Express” i serwisu Expres.online. Użytkownicy znajdą na Ukrayina.pl zarówno artykuły o bieżącej sytuacji w Ukrainie, jaki i porady dla obywateli tego kraju, którzy przyjechali do Polski.

Redakcja Ukrayina.pl przy wsparciu zespołu Gazeta.pl koncentruje się obecnie w szczególności na rozbudowywaniu sekcji serwisu skierowanej do Ukrainek i Ukraińców, którzy zamieszkali w Polsce i potrzebują informacji dotyczących życia w naszym kraju.  

– Zależy nam na budowaniu i wzmacnianiu społeczności zarówno wśród osób, które przybyły do nas niedawno, jak i diaspory ukraińskiej, która mieszka w Polsce od lat. Chcielibyśmy, żeby nasz serwis sprawił, że będzie im choć trochę łatwiej układać sobie życie w Polsce – mówi Łukasz Kijek, redaktor naczelny serwisów informacyjnych Gazeta.pl, który koordynuje współpracę z zespołem Ukrayina.pl.

W ciągu pierwszego miesiąca działania Ukrayina.pl największym zainteresowaniem czytelników cieszyły się materiały dotyczące pomocy rządowej dla uchodźców oraz inicjatyw wolontariackich, a także teksty wyjaśniające, do czego niezbędny jest numer PESEL, jak zapisać dzieci do polskiej szkoły, jak kupić samochód w Polsce oraz jak szybko i łatwo nauczyć się języka polskiego.

Stworzenie Ukrayina.pl to jedno z działań zespołu Gazeta.pl mających wesprzeć mieszkańców Ukrainy w czasie trwającego konfliktu. Od pierwszych dni wojny portal jest partnerem zbiórki funduszy organizowanej przez Fundację Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej i promuje ją na swoich łamach. Pod koniec lutego br. wraz z zespołem „Expressu” oraz „Gazetą Wyborczą” i Radiem TOK FM dziennikarze Gazeta.pl przygotowali specjalny poradnik rozdawany m.in. przy przejściach granicznych, w Przemyślu i innych miastach Polski. Dodatkowo, w geście solidarności z Ukrainą, Gazeta.pl zmieniła swój logotyp na stronie głównej i na profilach w mediach społecznościowych, a także wygląd głównego boksu informacyjnego na stronie głównej portalu. Redakcja newsowa Gazeta.pl na bieżąco relacjonuje wydarzenia w Ukrainie oraz doniesienia międzynarodowe na ten temat, a także publikuje materiały w formie podcastów tworzone przez kolektyw reporterski Outriders.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764