logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uliana Vitiuk na czele serwisu Ukrayina.pl

  PR 12.04.2022, przeczytano 442 razy
ilustracja

Uliana Vitiuk, szefowa ogólnoukraińskiego „Expressu” i Expres.online, została redaktorką naczelną Ukrayina.pl. To serwis dla osób przyjeżdżających do Polski z Ukrainy stworzony przez zespół portalu Gazeta.pl i rozwijany wspólnie z redakcją „Expressu”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uliana-vitiuk-na-czele-serwisu-ukrayina.pl,395470,artykul.html

– Naszym celem jest udzielenie pomocy informacyjnej Ukraińcom, którzy zostali zmuszeni do ucieczki przed wojną do Polski – mówi Uliana Vitiuk. – Ci ludzie nie mieli szansy przygotować się do życia w nowym miejscu, nie mieli czasu na przestudiowanie przepisów i zasad obowiązujących w innym kraju tak, jak robią to emigranci w przededniu przeprowadzki. Często są zdezorientowani i przerażeni, zmuszeni do życia w nowych warunkach. Chcemy im te pierwsze chwile ułatwić.

Uliana Vitiuk od 2017 r. pełni rolę redaktorki naczelnej ogólnoukraińskiej gazety „Express” i jej internetowego odpowiednika Expres.online, a od marca br. nadzoruje pracę zespołu tworzącego Ukrayina.pl. Teraz oficjalnie objęła stanowisko redaktorki naczelnej serwisu. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa Lwowskiego Uniwersytetu Narodowego im. Iwana Franki, a także założycielką i koordynatorką Akademii Dziennikarstwa Praktycznego im. Marka Twaina.

Na początku kwietnia br. na Ukrayina.pl, a także na stronie głównej Gazeta.pl został opublikowany artykuł Uliany Vitiuk – przejmujący apel do świata pod tytułem „Zawsze, gdy myślisz, że nie grozi Ci wojna, pamiętaj o Buczy”. Tekst został opublikowany po polsku i ukraińsku, a także w języku angielskim.

Ukrayina.pl to serwis, który powstał w marcu br. z inicjatywy zespołu portalu Gazeta.pl. Artykuły i materiały są publikowane na stronie w języku ukraińskim, a ich pisaniem i tworzeniem zajmuje się zespół ukraińskich redaktorów z redakcji gazety „Express” i serwisu Expres.online. Użytkownicy znajdą na Ukrayina.pl zarówno artykuły o bieżącej sytuacji w Ukrainie, jaki i porady dla obywateli tego kraju, którzy przyjechali do Polski.

Redakcja Ukrayina.pl przy wsparciu zespołu Gazeta.pl koncentruje się obecnie w szczególności na rozbudowywaniu sekcji serwisu skierowanej do Ukrainek i Ukraińców, którzy zamieszkali w Polsce i potrzebują informacji dotyczących życia w naszym kraju.  

– Zależy nam na budowaniu i wzmacnianiu społeczności zarówno wśród osób, które przybyły do nas niedawno, jak i diaspory ukraińskiej, która mieszka w Polsce od lat. Chcielibyśmy, żeby nasz serwis sprawił, że będzie im choć trochę łatwiej układać sobie życie w Polsce – mówi Łukasz Kijek, redaktor naczelny serwisów informacyjnych Gazeta.pl, który koordynuje współpracę z zespołem Ukrayina.pl.

W ciągu pierwszego miesiąca działania Ukrayina.pl największym zainteresowaniem czytelników cieszyły się materiały dotyczące pomocy rządowej dla uchodźców oraz inicjatyw wolontariackich, a także teksty wyjaśniające, do czego niezbędny jest numer PESEL, jak zapisać dzieci do polskiej szkoły, jak kupić samochód w Polsce oraz jak szybko i łatwo nauczyć się języka polskiego.

Stworzenie Ukrayina.pl to jedno z działań zespołu Gazeta.pl mających wesprzeć mieszkańców Ukrainy w czasie trwającego konfliktu. Od pierwszych dni wojny portal jest partnerem zbiórki funduszy organizowanej przez Fundację Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej i promuje ją na swoich łamach. Pod koniec lutego br. wraz z zespołem „Expressu” oraz „Gazetą Wyborczą” i Radiem TOK FM dziennikarze Gazeta.pl przygotowali specjalny poradnik rozdawany m.in. przy przejściach granicznych, w Przemyślu i innych miastach Polski. Dodatkowo, w geście solidarności z Ukrainą, Gazeta.pl zmieniła swój logotyp na stronie głównej i na profilach w mediach społecznościowych, a także wygląd głównego boksu informacyjnego na stronie głównej portalu. Redakcja newsowa Gazeta.pl na bieżąco relacjonuje wydarzenia w Ukrainie oraz doniesienia międzynarodowe na ten temat, a także publikuje materiały w formie podcastów tworzone przez kolektyw reporterski Outriders.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na finał 1. tury wyborów prezydenckich Grupa ZPR Media przygotowała aż dwa wieczory wyborcze: „Super Expressu” i Super Ringu – kanału publicystycznego na You Tubie. Oprócz tego przed ciszą wyborczą nadane zostaną specjalne wydania formatów wideo.
Wybory 2025: ponad połowa Polaków nie zna pojęcia „deepfake”
Wybory prezydenckie zbliżają się wielkimi krokami. To wydarzenie, które w naturalny sposób przyciąga uwagę opinii publicznej, ale także cyberprzestępców. Mogą oni, działając w ramach zleceń lub realizując własne cele, podejmować różne działania, aby zakłócić przebieg kampanii oraz samych wyborów. Przestępcy coraz chętniej...
Ostatni tydzień kampanii prezydenckiej w RMF FM
RMF FM wprowadza zmiany i specjalne wydania programów na antenie, by jak najlepiej relacjonować dla słuchaczy ostatnie dni kampanii. W trakcie tygodnia nie zabraknie rozmów z kandydatami, analiz ekspertów i najświeższego sondażu poparcia. W niedzielę RMF FM i Radio RMF24 zapraszają na „Wieczór Wyborczy”, prowadzony przez Tomasza Terlikowskiego i Tomasza Staniszewskiego.
Piłka w grze. Kontuzja Lewandowskiego, starcie Legii z Chelsea
Godna postawa warszawskiej Legii i Jagiellonii Białystok w ćwierćfinałach europejskiej Ligi Konferencji. Drużyny, które otwierają medialny ranking „Piłka w grze”, zmierzyły się z zagranicznymi potęgami – Chelsea Londyn i Realem Betis. Nasi reprezentanci nie przedostali się do półfinałów, ale po dwumeczach pojawiało się wiele pozytywnych...
Więcej widzów drugiego sezonu „The Traitors. Zdrajcy”
Za nami finał drugiej edycji „The Traitors. Zdrajcy”. Emocjonujący show zgromadził przed ekranami setki tysięcy widzów! W dniu emisji finałowego odcinka drugiej serii, stacja TVN była liderem w grupie komercyjnej 20–54, osiągając 7,69% udziałów w rynku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764