logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Ulotki na papierach fakturowanych i powlekanych: druk na trudnych podłożach

  PR 29.05.2020, przeczytano 1123 razy
ilustracja

Wyjątkowe podłoża, cienkie i grube arkusze, papier powlekany albo eleganckie papiery fakturowane - tego typu materiały sprawiają trudność niejednej drukarni. Jak sprawnie drukować na trudnych podłożach? Czy nowoczesne maszyny są przygotowane do zadań specjalnych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ulotki-na-papierach-fakturowanych-i-powlekanych%3A-druk-na-trudnych-podlozach,387203,artykul.html

Dynamiczny rozwój druku cyfrowego w ostatnich latach niesie za sobą coraz większe zainteresowanie nietypowymi rodzajami podłoży do druku specjalnych projektów. Triumfy święcą zarówno aplikacje wykonywane na przedmiotach codziennego użytku, na przykład koszulkach czy kubkach, jak i skomplikowane realizacje z dziedziny aranżacji wnętrz. Wydruk na ścianie, podłodze lub tafli lodowiska - wszystko to umożliwia dzisiejsza technologia.

Mimo wszystko, zdecydowanie największą część branży druku wciąż stanowią bardziej tradycyjne wydruki papierowe. Książki, ulotki, plakaty, zaproszenia ślubne czy pocztówki to podstawa branży, która przez wiele lat będzie przynosić drukarzom stabilny dochód. Aby jednak przyciągnąć wzrok i zainteresowanie odbiorców, klienci coraz częściej decydują się na uszlachetnianie papieru. Tak zwane trudne podłoża papierowe stanowią problem zarówno dla właścicieli drukarni, jak i dla producentów urządzeń drukujących.

A to właśnie ten rodzaj druku coraz częściej może stanowić o biznesowym rozwoju drukarni.

- Zanikł już tradycyjny podział na drukarnie offsetowe i cyfrowe - mówi Michał Młynarczyk, Professional Print Product Manager w Canon Polska. - Właściciele drukarni cyfrowych dostrzegli, że wielu klientów przychodzi do nich z niewielkimi, specjalizowanymi zamówieniami, na przykład drukiem kilkudziesięciu sztuk ulotek czy ściennych kalendarzy. Aby takich klientów nie odsyłać do konkurencji, drukarnie coraz częściej kupują jedną albo kilka sztuk nowoczesnych maszyn do druku cyfrowego. Nawet jeśli ich główną dziedziną działalności pozostaje offset - twierdzi Młynarczyk.

Kilka głównych rodzajów trudnych podłoży

Według eksperta Canon Polska, podstawowym wyzwaniem w codziennej pracy drukarza mogą być różnego rodzaju papiery fakturowane. Zaproszenia, dyplomy, wizytówki, okładki broszur - wszystkie produkty, których wyróżnikiem powinien być elegancki wygląd, najlepiej drukować właśnie na oryginalnym papierze fakturowanym. Różnorodność takich podłoży jest ogromna i tylko od klienta zależy, jaki wzór ostatecznie wybierze. Dlatego ważne jest, aby maszyna drukarska była przygotowana do podjęcia każdego wyzwania.

Równie często spotykanym rodzajem trudnych papierów są rozmaite papiery powlekane. Tego rodzaju podłoże stosuje się do druku zdjęć, obrazów, plakatów oraz wymienionych już powyżej materiałów, którym klient chce zapewnić elegancki wygląd. Ze względu na powleczenie papieru różnym rodzajem substancji o zmiennej wchłanialności, takie podłoże będzie różnie reagowało na nakładany toner.

- Trudnymi nazwałbym jeszcze wyjątkowo grube lub cienkie podłoża – zaznacza Michał Młynarczyk. - Ujmując temat w dużym skrócie, papier o gramaturze poniżej 80 g/m2 traktujemy jako cienki; podłoże o wyższej niż 250 g/m2 wartości uznajemy za grube – precyzuje.

Wyjątkowo cienkie podłoża wykorzystywane są na przykład do produkcji druków samokopiujących, wykorzystywanych przez poczty, firmy logistyczne albo do sporządzania raportów z miejsca wypadku. Grube papiery i kartony mogą służyć jako okładki do książek, albumów czy kalendarzy. Bywa też tak, że drukarz spotyka się z podwójną trudnością, na przykład powlekanym papierem o grubości 300 g/m2. Jak sobie wówczas poradzić?

Wyzwanie dla producentów

- Większość odpowiedzialności za skuteczne i sprawne drukowanie na trudnych podłożach spoczywa dziś na producentach sprzętu - nie ukrywa Michał Młynarczyk. - Ze względu na ogromną różnorodność oczekiwań klientów, sprzedawane przez nas maszyny muszą dać sobie radę w niemal każdej sytuacji.

Dlatego produkowane dziś urządzenia tonerowe do wykorzystania w druku profesjonalnym posiadają coraz więcej intuicyjnych opcji. Producenci stawiają na prostotę. W wielu przypadkach obsługujący maszynę pracownik musi po prostu włożyć odpowiedni papier do kasety, wybrać z listy rodzaj podłoża oraz jego gramaturę, a następnie nacisnąć przycisk "drukuj". Maszyna sama dostosuje tempo pracy i temperaturę czy sposób nakładania tonera na papier, dbając o jakość wydruku, ostrość obrazu, powtarzalność i stałość kolorystyczną. Ten proces wyraźnie widać na przygotowanej przez Canon Polska serii filmów, w których do maszyny trafiają grube papiery fakturowane, powlekany papier do produkcji naklejek, trzykrotnie powlekany papier błyszczący oraz arkusz o jedwabistym wykończeniu powierzchni.

Producenci sprzętu muszą czasami sprostać szczególnym wyzwaniom. Michał Młynarczyk podaje przykład dowodów rejestracyjnych oraz paszportów. To newralgiczne dokumenty, które nie tylko muszą być wydrukowane bez jakiejkolwiek skazy, ale stawiają przed drukarzami dodatkowe trudności.

- Zdecydowanie najtrudniejszym miejscem są numery dokumentów, które drukuje się w taki sposób, aby jakakolwiek próba podrobienia, zmiany cyfry, doprowadziła do zniszczenia podłoża. To jedna z technologii, które są dla nas powodem do dumy, bo paszporty i dowody rejestracyjne drukuje się w Polsce wyłącznie na naszych maszynach – precyzuje ekspert Canon Polska.

Jeszcze parę lat temu konieczność druku na trudnym podłożu byłaby dla wielu drukarni problematyczna. Dziś sporą część odpowiedzialności za prawidłowy wydruk przejęli producenci maszyn drukarskich. I choć drukarze wciąż muszą dbać o wiele szczegółów, takich jak jakość czy rodzaj podłoża, ale i odpowiednie odwzorowanie kolorów w dostarczonym przez klienta projekcie, nowoczesne rozwiązania technologiczne dają im coraz więcej możliwości.

ilustracjastrzałka

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764