logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Umarł król niech żyje król - komentarz dra Michała Maliszewskiego

  PR 29.05.2020, przeczytano 477 razy

Skupieni na agonii Trójki nie dostrzegamy, że na naszych oczach rodzi się  nowa konfiguracja polskiego rynku radiowego. Radio na dobre przenosi się do Internetu. Na razie internetowe „pomysły na życie po życiu”  klasycznego radia,  dosłownie i w przenośni stąpają po śladach swoich wielkich poprzedników. Spółka „Ratujmy Trójkę”, święcąca tryumfy rekordzisty crowfundingu,  ruszy lada chwila, w czerwcu z Radiem Nowy Świat. Nie ulega wątpliwości, że usłyszymy tam dziennikarzy dawnej Trójki. Czy możliwa jest idealna kopia - usłyszymy. Swoimi własnymi śladami podąża także Radiostacja, ups. przepraszam - RadioSpacja Pawła Sity. Króluje tu spontan i wolontariat, a studiami są domy dziennikarzy i być może tak długo pozostanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/umarl-krol-niech-zyje-krol---komentarz-dra-michala-maliszewskiego,387215,artykul.html

Te  i wiele innych nowopowstałych stacji nie przeminą wraz z pandemią. Wyrosłe z – mówiąc wysoce dyplomatycznie - irytacji na media „publiczne” pozostaną one na rynku medialnym, nadadzą mu nowy kształt i koloryt rozpychając się między tradycyjnymi radiostacjami z ich internetowymi wcieleniami, ich marką i historią z jednej strony a wolną republiką, rozmnażających się jak grzyby po deszczu podcastów z drugiej strony. Na polskim rynku radiowym nic już nie będzie tak jak dawniej.

Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula

www.vistula.edu.pl

Dodatkowe informacje:

O autorze: Michał Maliszewski, dyrektor kierunku Dziennikarstwo w Akademii Finansów i Biznesu Vistula, doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, MBA, dziennikarz, dyplomata; pełnił wiele funkcji kierowniczych w mediach publicznych – Telewizji Polskiej i Polskim Radiu, m.in. jako dyrektor-redaktor naczelny Polskiego Radia dla Zagranicy i członek Rady Nadzorczej TVP SA.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Problem polega na tym, że nowe byty są całkowicie prywatne, a więc często wprost zależne od widzisimię sponsorów i gotowe dla tego sponsora na wiele, a umiera radio publiczne, stworzone między innymi po to, by nadawać to, co niekoniecznie na siebie zarabia, ale prezentuje wysoki poziom.

brak ikonki
,

to nie ma znaczenia czy byty są prywatne czy publiczne, tylko od ludzi. Muszą nie podatni na naciski, tylko robić radio a nie kreować przekazy dnia pod dyktando polityki czy sponsora. Mamy przynajmniej dwie prywatne rozgłośnie ogólnokrajowe, i żadnej nie można zarzucić politycznych sympatii, także to ludzie decydują a nie sponsor czy stary kawaler z kotem  

,

Ale ja nie piszę o polityce.
Piszę o papce, którą, wbrew zdrowemu rozsądkowi, usiłuje się nazywać muzyką, nadawanej przez rozgłośnie prywatne.
Klient płaci, klient wymaga, odbiorca może jedynie przełączyć na stację, która NIE MUSI się martwić o pieniądze z reklam, więc może nadawać AMBITNIEJSZY repertuar. W domyśle, jest to stacja publiczna, do tego właśnie celu stworzona.
  

avatar użytkownika
,

Gdyby ludziom którzy odeszli z Trójki było obojętne co nadają, to zapewne by z niej nie odchodzili, a po kolejnych kilku latach Dobrych Zmian nadawaliby bez zmrużenia oka disco-polo i omawiali w dziale literackim książki kucharskie znajomych tego czy innego prezesa.  

,

Ludziom w Trójce nie było obojętne, bo pracowali w PUBLICZNEJ rozgłośni, przekonani, że jakość jest ważniejsza od "klikalności".

Czy będzie im nieobojętne, gdy zderzą się z realiami, w których wypłata zależy od widzimisię sponsora?

Spektrum stacji prywatnych i to co emitują wskazuje, że pogodzenie gustów prowadzących i oczekiwań sponsorów może być trudne, jeśli nie niemożliwe.
  

avatar użytkownika
,

Może tak być, jednak każdy z tych ludzi miał szansę przez wiele lat pogodzić się z realiami stacji komercyjnych zmieniając zatrudnienie i idąc na konieczne w działających dziś stacjach komercyjnych kompromisy. Jeśli tego nie zrobili to być może nie są na nie gotowi. Wybrali Trójkę nie dlatego że była publiczna, ale dlatego że jako publiczna nie wymuszała takich jakościowych kompromisów.  

,

Ergo, ma znaczenie czy rozgłośnia jest prywatna czy publiczna.  

avatar użytkownika
,

Jeśli stacja jest prywatna, to jest zależna w pierwszej kolejności od widzimisię właścicieli i jej twórców - to oni decydują na ile zechcą uginać się pod naciskiem sponsorów. Póki co ludzie tworzący to nowe radio pokazali, że stać ich na wiele by się nie uginać. Może poczekać i zobaczyć co zrobią zamiast z góry przesadzać jak będzie?  

Najnowsze w tym dziale

HP zaprasza na wirtualne pokazy urządzeń Graphics Solutions Business
Centra HP Graphics Experience w Barcelonie, Atlancie i Singapurze zapraszają na bezpłatne, wirtualne demonstracje całej gamy urządzeń i drukarek z serii HP Graphics Solutions Business. Maic Hengemuehle, Worldwide Manager, HP Graphics Experience Centers, przybliża ideę tych wirtualnych prezentacji.
Alfabet Wyceniania: komentarz Aleksandry Tulibackiej
Rozbieżność w wynikach ankiet – zarówno jeśli chodzi o wyceny logo, jak i poszczególnych elementów identyfikacji wskazują na smutne i niestety proste do przewidzenia wnioski – o pieniądzach i samym wycenianiu rozmawiamy zdecydowanie za mało.
Alfabet Wyceniania: komentarz Tomasza Bilaka
Lubię to co robię, projektowanie sprawia mi przyjemność. Jednak nie robię tego za darmo, więc temat kosztorysowania jest dla mnie ważny. Alfabet Wyceniania to świetna okazja do rozpoczęcia dyskusji na ten temat.
Jak rośnie e-commerce w czasach pandemii?
Każdy kryzys zawsze stanowi szansę dla wielu przedsiębiorstw niezależnie od proponowanych usług. Zdecydowana większość kluczowych sektorów światowej gospodarki w ostatnich miesiącach musi mierzyć się z pandemią wirusa, jednocześnie odczuwając jej skutki biznesowe. To, co dla jednych stało się poważnym, wielopłaszczyznowym zagrożeniem, inni wykorzystali jako...
Czarne owce PR - komentarz do artykułu Gazety Wyborczej
Trzeba stanowczo podkreślić, że rzecznik nie ma prawa nikogo dyskredytować. Jeśli to czyni, nie można go nazwać profesjonalistą - zarząd PSPR komentuje dla Gazety Wyborczej sprawę rzecznika prasowego szkalującego dziennikarkę i polityka.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764