logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Unife rusza z kampanią Hop-On for our Planet

  PR 30.10.2020, przeczytano 243 razy
ilustracjastrzałka

Za 5 lat ok 40% wysoko wykwalifikowanych pracowników przemysłu kolejowego przejdzie na emeryturę. Już teraz polskie, jak i europejskie koleje, zmagają się z brakami kadrowymi. Żeby temu zaradzić, Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Zaopatrzenia Kolei (UNIFE) zleciło badanie pokolenia Z (16-25 lat) oraz zorganizowało kampanię HOP ON FOR OUR PLANET (WSKAKUJ DLA NASZEJ PLANETY). Kampania ma pokazać innowacyjne, proekologiczne — atrakcyjne dla młodych ludzi — oblicze kolei.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/unife-rusza-z-kampania-hop-on-for-our-planet,389018,artykul.html

W rozpoczynającym kampanię „Hop On for our Planet” evencie online udział wzięli przedstawiciele pokolenia Z, Komisji Europejskiej z Brukseli, Parlamentu Europejskiego oraz największych spółek z sektora zaopatrzenia kolei.

W ramach kampanii think tank Thing Young przeprowadził międzynarodowe badanie pokolenia Z (tzn. respondentów w wieku 16-25 lat z sześciu krajów). Badanie ukazało potrzeby i priorytety nowego pokolenia pracowników, z uwzględnieniem podziału na płeć. Badanie przeprowadzono w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Polsce i Holandii.

Oto pięć kluczowych wniosków:

  • Większość młodych z pokolenia Z wybiera bardziej ekologiczną formę transportu ze względu na dobro planety.
  • Pokoleniu Z zależy na tym, aby władze inwestowały w zrównoważony rozwój transportu kolejowego.
  • Pokolenie Z uważa, że technologie bezemisyjne to przyszłość transportu szynowego.
  • Co drugi Europejczyk z pokolenia Z rozważa podjęcie studiów czy pracy związanych z działalnością na rzecz naszej planety.
  • Dla młodych kobiet z wykształceniem ścisłym kwestia zrównoważonego rozwoju (i podejścia pracodawcy do tego zagadnienia) jest ważniejsza niż dla ich męskich rówieśników.

- Nasza kampania jasno pokazuje, że kolej jest właściwą drogą naprzód: w kierunku zrównoważonego transportu, innowacyjnej pracy i rozwoju zawodowego przez całe życie. Szczególnie dotyczy to europejskiej młodzieży z tzw. pokolenia Z, która, jak wynika z badania, powinna jeszcze sporo się dowiedzieć o naszej branży - wyjaśnia Henri Poupart-Lafarge, prezes i dyrektor generalny Alstom oraz prezes UNIFE.

- Cyfryzacja i automatyzacja sprawiają, że w przemyśle kolejowym pracownikom potrzebne są zupełnie nowe umiejętności - mówiła Barbara Bonvissuto, szefowa wydziału ds. inżynierii, przemysłu kolejowego i morskiego w Komisji Europejskiej.

- Branża kolejowa przechodzi transformację. Także wizerunkowo. Bardzo cieszymy się, że jesteśmy częścią kampanii „Hop On”, bo to kolejna okazja, żeby dotrzeć zarówno do młodszych, jak i już doświadczonych pracowników. Dać im dostęp do innowacji i otworzyć wspaniałe ścieżki karier - mówi Philippe Citroën, dyrektor generalny UNIFE. – Jestem przekonany, że dzięki naszym wspólnym wysiłkom Europejski Zielony Ład wchodzi na szybszy tor.

Kampania „HOP ON” wspiera inicjatywę, żeby rok 2021 był Europejskim Rokiem Kolei. Byłoby to okazją do promowania kolei jako jednego z najbardziej zrównoważonych, bezpiecznych i ekologicznych środków transportu.

Źródło: UNIFE

www.unife.org

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bank Pekao S.A. startuje z serią biznesowych podcastów pod tytułem „Pekaonomia”. Do świata finansów i bankowości zaprasza Paweł Jurek, rzecznik prasowy banku.
Logo Mbanku: to samo, ale lepiej dopasowane do cyfrowego świata
Niektóre elementy kolorowego logotypu mBanku właśnie się zmieniły – w sposób niezauważalny dla większości odbiorców. Profesjonaliści zwrócą jednak uwagę na nową czcionkę, nieznacznie zmienione proporcje kolorowych pasków oraz zaktualizowaną paletę barw. Zmiany jeszcze lepiej dopasują znak banku do cyfrowych ekranów. Elementy...
W weekend rozpocznie się montaż neonu, który po renowacji sfinansowanej przez PZU, ponownie zabłyśnie na dachu kamienicy na Placu Kościuszki we Wrocławiu. Reklama „Ubezpiecz mieszkanie w PZU” to jeden z najbardziej znanych wrocławskich neonów, który od lat tworzy historyczny krajobraz tego miasta.
Klip promujący polską literaturę na świecie - New Books from Poland 2020
Instytut Książki zaprezentował film promocyjny „New Books from Poland 2020” będący światową wizytówką tegorocznego wyboru najciekawszych i najbardziej inspirujących książek polskich autorów przedstawionego w angielskojęzycznym katalogu o tym samym tytule.Instytut Książki zaprezentował film promocyjny „New Books from Poland 2020” będący...
Sens pracy w kampanii PZU
Bohaterami kampanii, tak jak w ubiegłym roku, są pracownicy największego polskiego ubezpieczyciela, którzy przez pryzmat swoich doświadczeń zastanawiają się, czym jest dla nich sens w pracy. Kampania opiera się na wypowiedziach pracowników z różnych obszarów biznesowych. Wspólne dla wszystkich jest to, że praca w PZU daje każdemu z nich poczucie sensu i satysfakcji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764