logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uniqa walczy z hejtem i powołuje fundację

  PR 03.12.2023, przeczytano 489 razy
ilustracjastrzałka

Co czwarty uczeń deklaruje, że czuje się źle z powodu tego, co się dzieje w sieci, a co trzecia ofiara hejtu w Internecie nie dzieli się z nikim swoimi przeżyciami – to wnioski płynące z „Raportu o cyberprzemocy w szkołach podstawowych – edycja 2022”, opracowanego przez UNIQA i Instytut Lema. W odpowiedzi na rosnącą skalę zjawiska, UNIQA wzmacnia swoje działania w tym zakresie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uniqa-walczy-z-hejtem-i-powoluje-fundacje,402320,artykul.html

W UNIQA nieustannie dążymy do poprawy jakości życia, odpowiadając na konkretne problemy społeczne. Takim bez wątpienia jest zjawisko hejtu wśród młodych ludzi, czy ujmując to szerzej, kwestie związane z poczuciem bezpieczeństwa i ze zdrowiem psychicznym. Nie wyeliminujemy mowy nienawiści czy wynikających z niej zachowań, ale z pewnością możemy edukować w tym zakresie rodziców, nauczycieli oraz dzieci i młodzież, a przede wszystkim możemy wesprzeć osoby, których hejt dotyka. To zaangażowanie ważne jest także dla naszych pracowników, którzy mają w sobie ogromny pierwiastek społeczny i mogą oraz chcą razem z nami wspólnie oddziaływać na rzeczywistość – wyjaśnia Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA.

Kwestię hejtu i jego konsekwencji ubezpieczyciel podnosi od kilku lat. Zaczął w 2020 roku od akcji „Masz moc na hejt”, a od 2022 roku współpracuje w tym zakresie z Instytutem Lema. W 2023 roku UNIQA rozpoczęła także współpracę z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Od każdego sprzedanego ubezpieczenia szkolnego od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) firma przekazuje złotówkę na działalność telefonu zaufania prowadzonego przez organizację.

Teraz ubezpieczyciel stawia kolejny krok w rozwoju swoich działań społecznych i powołuje fundację. Celem jej działania ma być edukacja w zakresie hejtu oraz wspieranie osób dotkniętych tym zjawiskiem, a także promocja zdrowia psychicznego . Na jej czele stanęła Karolina Rosińska, która dotychczas odpowiadała za działania społeczne ubezpieczyciela.

Dla osób doświadczających hejtu najgorsza jest samotność. Poczucie, że walczą z nim w pojedynkę. Dlatego musimy nauczyć się: dostrzegać hejt, rozmawiać o nim, szukać pomocy – ale też tej pomocy udzielać. W tym celu powołaliśmy do życia Fundację UNIQA, żeby razem wspierać walkę z hejtem – tłumaczy Karolina Rosińska, prezeska Fundacji UNIQA.

Zarząd fundacji uzupełnia troje menedżerów z UNIQA: Dorota Glamkowska, dyrektorka Departamentu Prawnego, Paweł Roszkowski, dyrektor Departamentu Zgodności i Standardów, oraz Adam Czekalski, menedżer Zespołu Podatków. Z kolei radę fundacji tworzą: Marcin Nedwidek, prezes zarządu UNIQA, oraz członkowie zarządu ubezpieczyciela: Piotr Lipa i Jakub Machnik.

Powołaniu fundacji towarzyszy premiera spotu społecznego, w którym UNIQA całą uwagę koncentruje na zjawisku hejtu. Emitowany w telewizji i Internecie spot powstał dzięki współpracy z cenionymi artystami młodego pokolenia: Sarą James, Igo i Locznikami. Źródłem inspiracji dla historii przedstawionej w spocie jest teledysk piosenki Igo „Better be alive”, która stanowi muzyczny motyw przewodni w kampanii. Polskie słowa napisał do niej sam Igo, a wykonuje ją w duecie z Sarą James. Duet taneczny Loczniki odpowiadał za choreografię do filmu, a Nicki jednocześnie odegrała rolę głównej bohaterki. Kampania powstała we współpracy z agencją reklamową PZL oraz z domem produkcyjnym Papaya. Reżyserem spotu jest Krzysztof Grajper. Za postprodukcję odpowiadał RIOdePost, za planowanie i zakup mediów: domy mediowe Arena (Havas Media) oraz Value Media.

Równolegle do sieci trafiły pierwsze odcinki nowego podcastu „HejtOff”, którego gospodarzem jest dziennikarz Kuba Wątor. Wśród pierwszych gości zaproszonych do studia znaleźli się Sara James z mamą Arletą Dancewicz, psycholożka i twórczyni „Instaporadni” Magdalena Chorzewska, oraz Przemysław Staroń, Nauczyciel Roku 2018, psycholog i edukator. Za koncept kreatywny i realizację materiałów do social mediów odpowiada agencja Buzzgrow. Wszystkie dotychczas nagrane odcinki dostępne są na stronie Fundacji: https://fundacjauniqa.pl.

Źródło: UNIQA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fielmann z nową odsłoną kampanii „Widzimy Twoje potrzeby”
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 przygotowała dla marki Fielmann nową odsłonę kampanii wizerunkowej „Widzimy Twoje potrzeby“. W jej ramach zobaczymy nową komunikację w kanałach digital, w tym kontynuację serii reklam pod hasłem „Za okularami“ oraz działania promocyjne. Kampania potrwa do końca marca. Za mediaplan kampanii odpowiada Zenith...
Boris Manev dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju w Epson Europe
Nominat zamierza przyspieszyć ewolucję marki Epson w stronę zrównoważonego rozwoju i zwiększać wartość oferowanych przez nią w tym zakresie technologii.
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką należącą do PepsiCo - jednego z największych na świecie producentów napojów i słonych przekąsek. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
Fritz-kola doskonali wizerunek
fritz-kola, pionier na niezależnej scenie napojów typu kola, od 1 kwietnia 2024 r. będzie przyciągać konsumentów w Polsce i za granicą świeżym, nowoczesnym wyglądem. We współpracy z brytyjską agencją projektową Robot Food i ilustratorem Chrisem Mitchellem, marka wprowadza nowe, wyraziste logo. Unowocześnia także wygląd lemoniad fritz-limo oraz uzupełnia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764