Digitalowa agencja Beeffective współpracowała z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów przy stworzeniu filtra AR, dzięki któremu influencer w łatwy sposób oznaczy reklamę, autopromocję czy prezent od marki.
- Naszym zadaniem była rekomendacja, dotycząca jak najbardziej przystępnej mechaniki filtra, oraz jego zaprogramowanie, a kolejno implementacja w środowisku META Spark AR. - wyjaśnia Maciej Goś, Art Director Beeffective.
Filtr AR jest elementem najnowszych wytycznych dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w social media, zawartych w Rekomendacjach Prezesa UOKiKu.
- Dzięki naszemu filtrowi influencer zadba o wyraźne i jednoznaczne oznaczenie reklamy, autopromocji i prezentu. Będzie to też jasny sygnał dla odbiorców, że zna i stosuje się do wytycznych zawartych w naszych Rekomendacjach, a dla nas, że pomaga polecać je dalej. Zachęcamy do testowania i stosowania zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie – mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Źródło: Beeffective - Digital Marketing Agency