Czy spółka prowadząca sieć dyskontów spożywczych wprowadzała konsumentów w błąd podczas kampanii reklamowej – rozstrzygnie to postępowanie wszczęte przez Prezes UOKiK
Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających słabszych uczestników rynku w błąd. W rezultacie takich praktyk konsument może bowiem zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego nie zrobiłby w oparciu o rzetelne informacje.
Postępowanie dotyczy akcji promocyjnej sieci handlowej. Po opublikowaniu przez UOKiK w styczniu 2012 roku raportu z kontroli produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych, spółka Lidl Polska rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do jego treści. W radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się informacje, które mogą wywoływać mylne wrażenie, że autorem treści płatnych przekazów jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Prezes UOKiK wszczęła przeciwko spółce postępowanie, w ramach którego ustali czy doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. W przypadku stwierdzenia stosowania niezgodnych z prawem praktyk, na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji.
Źródło: UOKiK