logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Upcykling w galeriach handlowych

  PR 22.09.2023, przeczytano 371 razy
ilustracjastrzałka

Upcykling, czyli idea ponownego przetwarzania odpadów, z których powstają produkty o wyższej wartości, będzie motywem przewodnim jesiennej akcji w centrach NEPI Rockcastle. Już 15 września rusza cykl ekologicznych warsztatów, podczas których klienci wezmą udział w szyciu toreb shopperek z banerów reklamowych NEPI Rockcastle. Celem inicjatywy, która obejmie 14 galerii NEPI Rockcastle w całej Polsce jest edukacja i inspiracja klientów do proekologicznych zachowań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/upcykling-w-galeriach-handlowych,401456,artykul.html

NEPI Rockcastle w swoich galeriach wprowadza nowe rozwiązania oraz inspiruje, by zmieniać nawyki i podejście klientów w odpowiedzi na wyzwania gospodarki cyrkularnej. Cyrkularność to koncepcja zmierzająca do wykorzystania zasobów w obiegu zamkniętym oraz ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko. Model ten ma na celu minimalizację zużycia surowców oraz powstawania odpadów, a tym samym zmniejszenie emisji i generowania odpadów na wysypiskach. Cyrkularna postawa może zatem sprawić, że nasze codzienne wybory będą bardziej świadome i będą przeciwdziałać zmianom klimatu.

- Docelowo wszystkie galerie NEPI Rockcastle będą stosować cyrkularne rozwiązania, gdyż odzysk odpadów jest dla nas zobowiązaniem w ramach strategii ESG, w której jednym z celów jest Zero Waste To Landfill, czyli redukcja ilości produkowanych odpadów trafiających na składowiska śmieci. Do 2025 roku zamierzamy zdecydowanie zwiększyć udział odpadów, które będą poddawane procesowi recyklingu. Organizując wydarzenia, podczas których pokazujemy, jak wykorzystać materiały marketingowe do obiegu zamkniętego, chcemy inspirować konsumentów do życia w bardziej zrównoważony sposób – mówi Magdalena Gibney, Group Head of Sustainability w NEPI Rockcastle.

Recykling jako ratunek przed zaśmiecaniem świata

Obecnie, według organizacji „Circle Economy”, jedynie niecałe 10% globalnej gospodarki opiera się na zasadach cyrkularnych, a marnotrawionych jest aż 90% odpadów, które mogą być wartościowymi surowcami. Dlatego warto wiedzieć, jak wspierać ten system, jak być cyrkularnym zarówno w biznesie, jak i na co dzień.

W ubiegłym roku centra handlowe NEPI Rockcastle w Polsce wygenerowały 5416 ton* śmieci, z czego 2,755* ton zostało poddane recyklingowi. Stanowi to 51%* odpadów, które zostały poddane recyklingowi. Z każdym rokiem liczba wytwarzanych śmieci rośnie, ale zwiększa się także procent ich odzysku. NEPI Rockcastle dąży, by docelowo w 2025 roku 60% wygenerowanych odpadów miało możliwość przetworzenia.

Upcykling - produkty o wyższej wartości z odpadów

Jednym ze sposobów przetwarzania odpadów jest upcykling, uznawany za wyższą formę recyklingu. I choć oba pojęcia odnoszą się do ponownego przetwarzania odpadów, to w przypadku upcyklingu powstają produkty o wyższej wartości niż pojedyncze materiały użyte do stworzenia danej rzeczy. Nadrzędnym celem takiego działania jest zmniejszenie zużycia surowców naturalnych oraz powstających odpadów. Aby zainspirować klientów do idei upcyklingu NEPI Rockcastle organizuje warsztaty szycia toreb z banerów reklamowych, które były wykorzystane w celach marketingowych, w należących do firmy centrach handlowych.

- Warsztaty, które odbędą się jesienią to kontynuacja działań edukacyjnych w ramach realizacji strategii ESG NEPI Rockcastle, która zakłada zrównoważone zarządzania zasobami poprzez dbałość o środowisko, ale także edukację i inspirowanie lokalnych społeczności. Zachęcając do upcyklingu pokażemy, że zamiast wyrzucać, możemy przerabiać, zmieniać, tworzyć na nowo. Chcemy w ten sposób przekonać naszą społeczność, że każdy z nas, zmieniając swoje nawyki, może decydować o tym, jak będzie wyglądać przyszłość naszej planety i w jakim stanie oddamy Ziemię kolejnym pokoleniom - mówi Dominik Piwek, Head of Marketing & PR, NEPI Rockcastle Poland.

Centra handlowe, w których będzie można wziąć udział w wydarzeniu to: Galeria Warmińska i Aura Centrum w Olsztynie, Galeria Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim, Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim, Karolinka i Solaris Center w Opolu, Focus Mall Zielona Góra, Bonarka w Krakowie, Pogoria w Dąbrowie Górniczej, Platan w Zabrzu, Alfa Centrum w Białymstoku, Galeria Wołomin, Galeria Copernicus w Toruniu oraz Forum Gdańsk.

Cyrkularność receptą na przyszłość naszej planety

Zgodnie z szacunkami ekspertów z Global Footprint Network, międzynarodowej organizacji zajmującej się zrównoważonym rozwojem oraz obliczeniami związanymi ze śladem środowiskowym, po raz pierwszy światowa konsumpcja przekroczyła dostępne zasoby naturalne Ziemi w 1970 r. (29 grudnia). Obecnie jednak świat znacznie szybciej wykorzystuje zasoby naturalne planety – w tym roku Światowy Dzień Długu Ekologicznego przypadł 2 sierpnia. W Polsce dostępne na ten rok zasoby naturalne Ziemi, zostałyby zużyte już 2 maja.

Obecnie w ciągu roku jako ludzkość zużywamy 175% odnawialnych zasobów ziemi. Według danych Global Footprint Network ponad 3 mld osób żyje w krajach, które w ciągu roku produkują mniej żywności niż konsumują, a ta liczba ciągle rośnie. Jeżeli ta tendencja się nie zmieni do 2050 roku będziemy potrzebować aż trzech planet, aby zaspokoić globalne potrzeby.

Dobre praktyki centrów NEPI Rockcastle w obszarze recyklingu:

  • W krakowskiej Bonarce prowadzona jest wstępna segregacja odpadów, na miejscu działa prasa do folii i kartonów. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom już w 2022 roku odzyskano ponad 373 tony papieru. Systematycznie prowadzone są też prace związane z recyklingiem folii. W ub. roku odzyskano w ten sposób 9, 3 ton plastiku. Strefa food court wyposażona jest w specjalne zlewki odciążające odpady zmieszane.
  • W Galerii Tomaszów, w strefie przeznaczonej na odpady odbywa się segregacja śmieci pochodzących od najemców, jak i wszystkich odpadów z terenu galerii. Zamontowano tam specjalny stół frakcyjny do segregacji, zatrudniany jest też dodatkowy pracownik, który zajmuje się ręcznym selekcjonowaniem odpadów. W strefie umieszczono dodatkowo tablice informacyjne pomagające pracownikom sklepów i restauracji przy odpowiedniej segregacji.
  • W Forum Gdańsk działa prasa do makulatury. Dzięki temu w 2022 roku odzyskano ponad 350 ton papieru. Ponadto do recyklingu pozyskano ponad 9,5 tony plastiku. Bioodpady zbierane są w specjalne pojemniki.
  • W Centrum Handlowym Copernicus w Toruniu prowadzona jest wstępna segregacja odpadów, na miejscu działa prasa do folii i kartonów. Również najemcy są zobowiązani do segregacji odpadów. W tym roku odzyskano 34 tony makulatury i 2,68 tony folii. Bioodpady zbierane są w specjalne pojemniki, a w strefie restauracyjnej zbierane są zlewki.
  • Docelowo część odpadów zmieszanych, odbierana z dwóch centrów handlowych – Aura Centrum i Galeria Warmińska z Olsztyna, dzięki inwestycji realizowanej w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, ma być poddawana przetworzeniu, a następnie dalszemu termicznemu przekształceniu i w ten sposób ogrzewać miasto.

Źródło: NEPI Rockcastle

Dodatkowe informacje:

1. MT (tony metryczne) za: NEPI_Rockcastle_Annual_Report_2022, str. 218 [https://nepirockcastle.com/wp-content/uploads/2023/03/NEPI_Rockcastle_Annual_Report_2022.pdf#page=81, dostęp 24.08.2023]

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zenith ponownie z Obi
Agencja mediowa Zenith, należąca do Publicis Groupe, wygrywa wieloatapowy przetarg mediowy na obsługę marki OBI w Polsce. Czas trwania umowy oraz lista podmiotów biorących udział w przetargu nie została ujawniona.
Super Prezenty i Persona Cars razem z misją u Świętego Mikołaja
8 grudnia osiem sportowych samochodów wyruszy w podróż do Laponii ze specjalną misją charytatywną polegającą na dostarczeniu listów do Świętego Mikołaja oraz przywiezieniu z powrotem prezentów dla dzieci – podopiecznych Fundacji Dziecięca Fantazja. W trakcie Gwiazdki z Fantazją – corocznego wydarzenia dla chorych i niepełnosprawnych dzieci,...
Streetcom dla nowego produktu STR8
Agencja Streetcom wygrała przetarg na launch nowego zapachu STR8 o nazwie GAME i odpowiada za prowadzenie social media oraz realizację kampanii Influencer marketingowej dla tej nowości.
Podsumowanie kampanię ostrzegającą przed oszustwami #Narekrutera
145 438 wiadomości ostrzegających przed oszustwami #NaRekrutera, 3,5 mln odsłon materiałów informacyjnych w internecie, 37 publikacji w mediach. Choć akcja informacyjno-edukacyjna „Nie daj się oszukać #NaRekrutera” zainicjowana przez Gi Group Holding oficjalnie się zakończyła, budowanie świadomości ryzyk związanych z poszukiwaniem pracy pozostanie dobrą...
Domowe historie w kampanii Electrolux
Electrolux startuje z nową kampanią „Domowe historie”. To kolejna odsłona działań marki zachęcających konsumentów do mądrego korzystania z zasobów planety i proekologicznych wyborów w życiu codziennym. Osią kampanii jest cykl 8 filmów z udziałem Olgi Kalickiej i Macieja Musiała, w której popularne serialowe małżeństwo, na przykładzie sprzętów Electrolux z linii...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764