logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Upominki świąteczne dla kontrahentów i pracowników: trendy na rynku

  PR 25.10.2013, przeczytano 3047 razy
ilustracja

Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas, w którym tradycją stało się wręczanie upominków najbliższym osobom, kontrahentom i pracownikom. Warto przemyśleć sprawę wyboru i zakupu upominków z dużym wyprzedzeniem, zwłaszcza upominków dla kontrahentów i pracowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/upominki-swiateczne-dla-kontrahentow-i-pracownikow%3A-trendy-na-rynku,20060,artykul.html

Prezent, upominek świąteczny powinien sprawić radość osobie obdarowanej i utrwalić się w jej pamięci na dłuższy okres, tym bardziej że wręczany jest jako wyraz uznania dla danej osoby, jak również podziękowania za dotychczasową współpracę.

Agencje reklamowe prześcigają się w tego typu pomysłach przygotowują dla swoich klientów co roku bardzo atrakcyjną ofertą upominków świątecznych również z logo klienta.

W przypadku upominków dla kontrahentów i pracowników warto dokonać znakowania upominku swoim logotypem, ten zabieg rzuca pozytywne światło na firmę obdarowującą.

Kto nie chciałby w tym szczególnym okresie otrzymać od swojego kontrahenta czy pracodawcy pięknego długopisu, kalendarza, portfela, kubka, pendriva czy innego pomysłowego gadżetu typowo świątecznego.

W tym przypadku ważną kwestią przy wyborze upominku staje się jakość produktu. Nikt przecież nie chciałby otrzymać upominku pozbawionego walorów estetycznych i użytkowych. Ciężko jest trafić również w gusta wszystkich osób obdarowanych , dlatego warto w tym wypadku skorzystać z porad specjalistów czyli agencji reklamowych, dla których dobór upominków to chleb powszedni.

Jakie są trendy na rynku upominków świątecznych zapytaliśmy samych ekspertów w tej dziedzinie - reprezentantów agencji reklamowych Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych.

Dominującym od kilku lat trendem w tematyce upominków świątecznych są kosze świąteczne, o coraz bardziej wyrafinowanych smakach ,oryginalnych składnikach, kosze dla kobiet i mężczyzn, produkty markowe, skórzane, zestawy porcelany, unikatowe kosmetyki i biżuteria. Nową tendencją, którą zauważamy jest ogromna dbałość o estetykę ich opakowania oraz delikatne, wyrafinowane akcenty dekoracyjne. Nadal jednak największa popularnością cieszą się produkty wykonane własnoręcznie przez pracownie artystyczne, mają one charakter niepowtarzalny i unikatowy: ręcznie malowane bombki, wypiekane pierniczki, witraże, oryginalne stroiki, koronkowe serwetki, rzeźby, grafiki, świeczniki, wazony, rękodzieła sztuki artystycznej lub użytkowej, kolekcje dzieł sztuki, książki bibliofilskie.

Poprzez personalizację prezentu świątecznego sygnalizujemy indywidualny stosunek do odbiorcy, nadajemy mu cechę wyjątkowości, nieprzypadkowości, ukierunkowanego działania. Dyskretny grawer, tłoczenie imienia i nazwiska lub tylko inicjały zdecydowanie zwiększają atrakcyjność naszego upominku czyniąc go bardziej wartościowym w oczach naszych partnerówJoanna Warkocka, BTL Forms

Obecnie na rynku istnieją dwa nurty preferencji klienta w zakresie zakupu upominków świątecznych. Pierwszy – „tradycyjnie coś słodkiego”. Drugi – przeważający, gdzie kupujący przy wyborze głównie kieruje się praktycznością produktu. Wówczas jedynym elementem nadającym charakter świąteczny jest opakowanieRafał Fidziński, Start Prezent s.c.

Niezwykle silną tendencją obserwowaną przez nas w bieżącym sezonie jest poszukiwanie świątecznych upominków "z najwyższej półki". Coraz więcej firm decyduje się na gadżety ekskluzywne, jako najskuteczniejszą metodę wyróżnienia spośród konkurencji. Niesłabnącą popularnością cieszą się: personalizowana biżuteria bursztynowa, zegarki z autorskimi tarczami, galanteria skórzana, czy markowe zestawy piśmiennicze - Edyta Lisowska, EBLIS B&L.

Moja firma proponuje klientom jako upominek świąteczny produkty przede wszystkim użyteczne, ciepłe i smaczne. Użyteczne i bardzo modne w tym sezonie są akumulatory zewnętrzne - Power Banki. To akumulatory litowo-jonowe o rożnej pojemności mAh. Kompatybilne ze wszystkimi urządzeniami zasilanymi przez port USB oraz z urządzeniami działającymi na Androidzie i Ios-rewelacyjny gadżet. Proponujemy również ogrzewacze do rąk, smaczne prezenty. Oprócz standardowych czekoladowych choinek, reniferów i win proponujemy pierniki z polewą jako logo, możemy umieścić hasło, logo firmy, cokolwiek klient sobie zażyczy – mówi Monika Lewandowska, GADGET ADVERTISING IDEAS.

Kilka lat temu zacząłem proponować klientom świąteczne zestawy podarunkowe. Moi stali klienci bardzo je sobie cenią. Ich wyjątkowość polega na tym, ze nie proponuje gotowego zestawu, których na rynku są setki. Komponuje je wg. indywidualnych ustaleń proponując produkty nietuzinkowe i oryginalne
- Grzegorz Ćwikliński, S Pro.

Trendy na rynku upominków korporacyjnych, nie zmieniają się tak szybko. Zwłaszcza w przypadku upominków świątecznych wiele zależy od etykiety biznesowej, a także ustalonych relacji czy zasad w danej firmie. Sprawdzonym upominkiem dla pracowników są kosze produktowe, w których można znaleźć smakołyki lub/i trunki najlepszych na rynku firm. W przypadku upominków dla pracowników wyższego szczebla: managerów, dyrektorów czy samych właścicieli korporacji najlepszym rozwiązaniem są praktyczne i jakościowe upominki znanych marek: skórzane torby na laptopy, organizery, pióra lub długopisy, zawieszki do kluczy z grawerem, coraz częściej również elektroniczne gadżety. Oczywiście dobór upominku zależy też od tego czy obdarowywany jest kobietą czy mężczyzną - Karina Anna Kowalska, Carin Creative Studio Marketingu i Reklamy.

Źródło: PIAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764