logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Urban Forms Museum of Street Art otwiera cyfrowe podwoje

   23.12.2024, przeczytano 937 razy
ilustracja
001 NOMAD CLAN - Mokosz, 2017. Łódź, Polska

Interaktywna mapa murali, aplikacja prowadząca przez miasto streetartowymi szlakami, ponad 150  udokumentowanych wielkoformatowych prac, blog edukacyjny i wystawy czasowe. Pod koniec grudnia  mapa łódzkich instytucji kultury wzbogaci się o cyfrowe muzeum sztuki miejskiej – Urban Forms Museum of Street Art. Jego uroczysta inauguracja – prezentacją w formie wideomappingu – odbędzie się 29 grudnia o g. 18 w OFF Piotrkowska Center.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/urban-forms-museum-of-street-art-otwiera-cyfrowe-podwoje,406990,artykul.html

Urban Forms Museum of Street Art (UFM) to projekt Fundacji Urban Forms, który przenosi łódzką sztukę miejską na nowy poziom, łącząc cyfrowe technologie z artystycznym dziedzictwem miasta. W ramach platformy internetowej i aplikacji mobilnej udostępnione zostaną zdigitalizowane zasoby ponad 150 murali, które od lat wzbogacają łódzkie ulice i przyciągają uwagę zarówno mieszkańców, jak i turystów z całego świata. Platforma UFM zaoferuje interaktywną mapę murali, bogaty katalog dzieł, blog edukacyjny, bazę przewodników, a także wystawy czasowe i wirtualne trasy do zwiedzania. Z kolei aplikacja mobilna już w przyszłym roku pozwoli użytkownikom na samodzielne odkrywanie miasta  w czasie spacerów po Łodzi.

ilustracjastrzałka

Fabio Petani, 2023, fot. F. Petani

ilustracjastrzałka

Bordalo, 2024, Słowiańska, fot. M. Gwarda

ilustracjastrzałka

fot. Paweł Trzeźwiński

Murale Fundacji Urban Forms to integralna część architektury Łodzi i jej tożsamości. Dzięki UFM chcemy udostępnić je w nowej, cyfrowej formie i podkreślić ich znaczenie w kreowaniu wizerunku miasta na arenie międzynarodowej – mówi Teresa Latuszewska-Syrda, prezeska Fundacji Urban Forms. – W ramach działalności muzeum planujemy spacery kuratorskie, warsztaty, wystawy, a także współpracę z europejskimi instytucjami związanymi ze sztuką miejską – podkreśla i dodaje, że choć siedzibą cyfrowego muzeum jest po prostu miasto i sztuka w jego przestrzeni, to planuje pozyskać partnerów do stworzenia stałego miejsca, w którym zadomowi się UFM.

Uruchomieniu UFM pod adresem www.streetartmuseumlodz.com towarzyszyć będzie uroczysta inauguracja, 29 grudnia o g. 18. Na wschodniej ścianie dawnej przędzalni Ramischa w OFF Piotrkowska Center w formie wielkoformatowej animacji zaprezentowana zostanie idea muzeum oraz wybrane prace, które od lat wpisują się w krajobraz Łodzi.

ilustracjastrzałka

Guido van Helten, 2019, Zarzew Morcinka, fot. P. Trzezwinski

ilustracjastrzałka

Bordalo II - Apus Apus, 2015. Łódź, Polska. Źródło Archiwum FUF

ilustracjastrzałka

M. Gill, P.  Ponichtera Fiore mural 2021 Kopernika, fot. Archiwum FUF

Urban Forms Museum of Street Art to projekt dofinansowany z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Stanowi on nowatorskie rozwiązanie, które włącza Łódź w globalny obieg sztuki miejskiej, jednocześnie wzmacniając lokalne społeczności i promując artystyczny dorobek miasta. 

Źródło: Fundacja Urban Forms

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Herbaciany Ogród w kampanii „Herbapol. We współpracy z naturą”
W nowej kampanii telewizyjnej i digitalowej Herbapol-Lublin promuje herbatki owocowe z linii Herbaciany Ogród. To kolejna odsłona platformy komunikacyjnej „Herbapol. We współpracy z naturą”, która podkreśla bliskość marki z naturą, a także jej autentyczność i więź ze współczesnym konsumentem.
Jeremy Sochan ambasadorem marki Rabanne
Luksusowa marka Rabanne zainicjowała kampanię promującą nową odsłonę swojego kultowego zapachu – Invictus Parfum, którego twarzą został Jeremy Sochan, jedyny polski koszykarz NBA. Wybór Sochana na ambasadora Invictus Parfum doskonale wpisuje się w wizerunek marki, łącząc sportową pasję z luksusową elegancją. Za realizację działań influencerskich...
Chromatique agencją wiodącą marki Alcalia
Agencja reklamowa Chromatique została wybrana przez markę Alcalia do całościowej obsługi działań reklamowych i marketingowych.
LoveBrands Group ponownie dla AstraZeneca
Agencja komunikacji marketingowej 360° LoveBrands Group po raz kolejny nawiązała współpracę z innowacyjną firmą biofarmaceutyczną AstraZeneca. W ramach umowy agencja realizuje kompleksowe działania komunikacyjne w obszarach diabetologii i kardiologii.
Grupa ONE House rozszerza współpracę z ABB
Grupa ONE House kontynuuje rozwój współpracy z globalnym liderem technologicznym, firmą ABB, rozszerzając swoje działania na nowe rynki międzynarodowe. W wyniku sukcesu wcześniejszych kampanii lead generation realizowanych w wyszukiwarce Google, współpraca została rozszerzona na Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australię oraz Indie. Tym samym działania Grupy ONE House obejmują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764