logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Urbanowicz: Ryzykowny przycisk nie lubię

  PR 17.09.2015, przeczytano 1353 razy

Facebook chce wprowadzić przycisk „Nie lubię”. Ma on umożliwić użytkownikom wyrażenie uczuć w sytuacjach, kiedy „lubię to” jest niestosowne, na przykład w sytuacji śmierci czy innej tragedii. Krzysztof Urbanowicz, prezes agencji Mediapolis i dziennikarz z międzynarodowym doświadczeniem, uważa, że wprowadzenie takiego przycisku niesie ze sobą co najmniej trzy duże zagrożenia dla funkcjonowania serwisu społecznościowego, który aktualnie ma już prawie 1,5 miliarda użytkowników* na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/urbanowicz%3A-ryzykowny-przycisk-nie-lubie,25980,artykul.html

Informację o przycisku podał Mark Zuckerberg, prezes i założyciel Facebooka, podczas spotkania w kalifornijskiej siedzibie firmy. Zuckerberg wyjaśnił, że stanowi to odpowiedź na liczne głosy ze strony użytkowników. Dodał jednocześnie, że takie rozwiązanie celowo nie było do tej pory wprowadzone. Facebook chciał uniknąć wartościowania – szczególnie negatywnego – zamieszczanych treści. Założyciel Facebooka wyjaśnił, że nie chce zamieniać serwisu w forum, na którym ludzie będą głosować za lub przeciw treściom publikowanym przez użytkowników. 

„Zuckerberg był zawsze świadomy ryzyka biznesowego, jakie niesie za sobą wprowadzenie przycisku „Nie lubię”. Taki mały przycisk może mieć bowiem dla Facebooka co najmniej trzy ogromne konsekwencje” – mówi Krzysztof Urbanowicz. 

Po pierwsze, spadek liczby użytkowników. Zalew negatywnych reakcji i hejtu mógłby zmienić Facebook w rynsztok, zniechęcając nowych użytkowników do rejestracji i prowokując odejście części fejsbukowiczów do konkurencyjnych serwisów społecznościowych. 

Po drugie, spadek ilości wpisów. Niektórzy użytkownicy mogliby zrezygnować z publikowania postów w obawie przed hejtem, żeby wspomnieć jedynie o politykach w okresie wyborczym czy celebrytach. Firmy i inne organizacje zapewne także dużo ostrożniej podeszłyby do zamieszczania różnego rodzaju treści, a dla mniej sprawnych w komunikacji z fanami może to oznaczać koniec przygody na Facebooku. Mniej treści oznacza spadek atrakcyjności serwisu, co może negatywnie wpłynąć na statystyki, np. na średni czas przebywania w serwisie, który jest niezwykle istotnym argumentem sprzedażowym dla reklamodawców. 

Po trzecie, odejście reklamodawców. Dzisiaj ponad 90% wszystkich przychodów Facebooka pochodzi z reklam. Firmy na takim rozwiązaniu stracą jeszcze bardziej niż indywidualni użytkownicy, ponieważ negatywne reakcje w wielu wypadkach mogą się odbić na wynikach finansowych i tempie rozwoju przedsiębiorstw. Wydaje się zatem, że wiele z nich może uznać, że bezpieczniej jest zniknąć z Facebooka i znaleźć inny sposób komunikacji z klientami, niż ryzykować nadszarpnięcie reputacji. 

Wszystko rozbija się o to, jaki finalnie kształt przyjmie przycisk „Nie lubię” i jak odbiorą go użytkownicy. Facebook na razie nie ujawnił wyglądu nowej funkcji. Jednak niezależnie od jej formy, dopiero po wprowadzeniu okaże się, czy „dislike” nie będzie wykorzystywany do hejtowania, niezależnie od pierwotnych zamierzeń Zuckerberga. „Gdyby tak się stało, byłby to początek końca Facebooka” – kończy Urbanowicz. 

Krzysztof Urbanowicz
Mediapolis 

Źródło: Mediapolis Sp. z o. o.

Dodatkowe informacje:

* - http://pclab.pl/news61762.html

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764