logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Urządzenia Duplo w drukarni WIP Druk

  PR 28.09.2009, przeczytano 4501 razy
ilustracjastrzałka
Michał Skradzki (WIP Druk), Fryderyk Wiernicki (Duplo Polska)

System do broszurowania Duplo 5000 oraz bigówka Duplo DC-445 to kolejne już inwestycje warszawskiej drukarni WIP Druk, które mają na celu zbudowanie takiego parku maszynowego introligatorni, by móc realizować wszystkie prace we własnym zakresie. Zakupy te umożliwiły firmie wykonywanie zleceń w możliwie najkrótszym czasie, z gwarancją wysokiej jakości oraz dobrej ceny.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/urzadzenia-duplo-w-drukarni-wip-druk-,9533,artykul.html

Drukarnia WIP Druk funkcjonuje już kilkanaście lat i realizuje prace z zakresu szeroko pojętej produkcji materiałów informacyjno-reklamowych. Jak zapewnia Piotr Nagawski – prezes zarządu firmy - zawsze starała się ona tak inwestować, by móc obsługiwać jak największą liczbę klientów, w jak najkrótszym czasie, przy zachowaniu dobrej jakości i ceny. Dlatego od lat inwestowała w sprawdzone rozwiązania oraz technologie, korzystając również z pomocy kooperantów, zwłaszcza w zakresie introligatorni. Jakiś czas temu firma zakupiła studio graficzne wyposażone w system CtP, by móc obsługiwać swoich klientów w sposób kompleksowy. Niedawna przeprowadzka WIP Druku do nowej siedziby umożliwiła drukarni spore inwestycje w sprzęt introligatorski. Do tej pory szereg prac podzlecaliśmy naszym kooperantom, jednak prosty rachunek ekonomiczny pokazał, że korzystniej będzie, jeśli zaczniemy sami inwestować w sprzęt, który umożliwi nam sprawną obróbkę po druku. Koszty zlecania prac na zewnątrz stawały się dla nas bowiem coraz większe, a w przypadku dużych zleceń wykonywanie prac introligatorskich na miejscu po prostu było niemożliwe. Wydłużało to czas realizacji zlecenia, co w dzisiejszej sytuacji rynkowej – kiedy klient potrzebuje jak najszybszego wykonania swojej pracy – utrudniało nam pracę. Dlatego zdecydowaliśmy się na zakup systemu Duplo 5000 – mówi Piotr Nagawski.

Właściciel WIP Druku porównywał system Duplo z innym konkurencyjnym rozwiązaniem. Okazało się - mówi – że system Duplo posiadał lepsze parametry w zakresie obsługi minimalnej broszurki do oprawy (75/125 mm) i dodatkowo jest wyposażony w lepszy system ssący oraz nowe głowice w nowych modelach urządzeń. Ważnym był również fakt, że firma Duplo przy tej okazji zaproponowała nam bigówkę, która była dla nas niezmiernie ważna w całej inwestycji. Istotnym było również to, że marka Duplo była nam znana – szef produkcji naszej drukarni pracował już wcześniej na systemie tego producenta w poprzedniej swojej pracy i wyrażał się o nim pozytywnie. Okazało się, że system Duplo w szerokim zakresie przewyższa urządzenia konkurencji i dlatego zdecydowaliśmy się na zakup tego właśnie rozwiązania.

Obecnie, dzięki inwestycji w urządzenia Duplo, WIP Druk może realizować nakłady rzędu zarówno 200 egzemplarzy, jak również zlecenia półmilionowe. Duplo pozwoliło więc nam na poszerzenie naszej oferty, a przede wszystkim na realizację zleceń w znacznie krótszym czasie. Ważnym jest również to, że urządzenie jest mobilne i w przypadku konieczności długotrwałej pracy (czasami wykorzystywane jest tydzień przez dwie, a nawet trzy zmiany) nie ma z nim żadnego kłopotu – nie przegrzewa się i nie dzieje się z nim nic, co powodowałoby przestoje produkcji. Dodatkowo policzyliśmy, że jego koszty utrzymania są zdecydowanie niższe niż koszty tradycyjnego sposobu oprawiania prac, dlatego jesteśmy w pełni zadowoleni z tego zakupu – mówi Piotr Nagawski.
Wcześniej drukarnia korzystając z kooperantów wykonywała nakład rzędu 80 000 egzemplarzy w oprawie oczkowej w ciągu 4-5 dni. Obecnie – dzięki urządzeniom Duplo – tego rzędu nakład wykonujemy w ciągu jednej doby. Tak duża prędkość realizacji prac spowodowała również napływ zleceń od naszych dotychczasowych kooperantów, którzy nie posiadają tak wydajnych urządzeń, co oczywiście nas cieszy – mówi prezes zarządu WIP Druku.

Bigówka z opcją perforacji firmy Duplo – DC445 - wykonuje do 15 bigów na jednym dokumencie i zapewnia bigowanie bez pękania toneru. To urządzenie okazało się dla nas niezmiernie przydatne w codziennej produkcji, a jego wydajność umożliwiła nam realizację wielu prac, które do tej pory były poza naszym zasięgiem – mówi Piotr Nagawski.
System 5000 umożliwia produkcję broszur z wydajnością do 5000 egzemplarzy w ciągu godziny. Składa się z wież zbierających (DC-10/60), które zbierają arkusz po arkuszu z półek i kierują gotowy zestaw do precyzyjnego modułu szyjąco-złamującego (DBM-500). Zaawansowany system zbierania, zastosowany w urządzeniu obsługuje tradycyjne odbieranie arkusz-po-arkuszu charakterystyczne dla offsetu, a taka produkcja stanowi trzon drukarni WIP Druk. Duplo 5000 posiada również most łączący, obcinarkę (DBM-500T) oraz układarkę DBM-500STR. Wieże zbierające pozwalają na broszurowanie prac mających nawet 100 stron.
System charakteryzuje się bardzo krótkim czasem narządu i wysoką prędkością pracy, co z kolei dla drukarni WIP Druk, której produkcja jest różnorodna – od ulotek poprzez broszury na katalogach skończywszy - ma równie duże znaczenie.

Cieszymy się, że przeprowadzka do nowej siedziby umożliwiła nam realizację tych inwestycji, bo otworzyły one przed nami nowe możliwości i w dłuższej perspektywie przyniosą nam spore oszczędności. W najbliższym czasie nadal będziemy rozwijać introligatornię, a potem z kolei jeszcze bardziej nasz park maszyn drukujących. Wszystko po to, by móc obsługiwać klientów kompleksowo, na dobrym poziomie i atrakcyjnych warunkach finansowych – podsumowuje Piotr Nagawski.

Źródło: Duplo Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764