WIADOMOŚCI

USA: Cyfrowe nośniki reklamy wygrywają w sądzie

redakcja   | 08.11.2017, przeczytano 257 razy
ilustracjastrzałka
USA: Cyfrowe nośniki reklamy wygrywają w sądzie

16 października zakończyła się w Stanach Zjednoczonych bitwa sądowa, dotycząca billboardów elektronicznych. “Dekadę temu, jedna z agencji federalnych złożyła rutynowe zapytanie w sprawie nowej technologii, jaką były wprowadzane wtedy billboardy elektroniczne. Sąd uznał wówczas, że regulacje federalne stosowne dla całego terenu Stanów Zjednoczonych są zgodne z Konstytucją”, powiedziała Nancy Fletcher, CEO Outdoor Advertising Association of America.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/usa:-cyfrowe-nosniki-reklamy-wygrywaja-w-sadzie,34407,artykul.html

Wspomniane wytyczne zostały przygotowane przez Federal Highway Administration i dotyczyły czasu wyświetlania reklam, nie używania mocnego światła i błysków, a także sugerowały sposób rotacji reklam. Zasady te weszły w życie w 2007 roku i są stosowane do dzisiaj.

W 2013 roku Stowarzyszenie Scenic America, będące przeciwnikami billboardów w przestrzeni publicznej pozwało jednak Federal Highway Administration oraz jej agendę prowadzącą - Departament Transportu. Sprawa sądowa, prowadzona w sądzie federalnym, dotyczyła tego czy wytyczne stosowane przez FHA były zgodne z procedurami wdrażania nowych technologii oraz czy „nowoczesny sposób oświetlenia” nie stoi w sprzeczności z prawem federalnym.

Sprawa została odrzucona w 2014 roku, jednak Scenic America złożyła apelację. W 2015 panel trzech sędziów wysłuchał sprawy, ale ponownie zawyrokował przeciwko Scenic America. Ugrupowanie złożyło kolejną apelację, ale 16 października 2017 Sąd Najwyższy odrzucił wniosek rozpatrzenia sprawy, zamykając tym samym drogę sądową i uznając przepisy Federal Highway Administration za zgodne z Konstytucją.

Według danych OAAA w Stanach Zjednoczonych jest ponad 7 300 billboardów elektronicznych. Często wykorzystywane są one do pomocy lokalnym władzom w ważnych sprawach (m.in pomoc w odnalezieniu zaginionych dziec, tzw. Amber Alerts, czy informacji kryzysowych).

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

R E K L A M A

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
 
środa 22.11.2017, 119 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2017 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone