logo
WIADOMOŚCI

USA: Cyfrowe nośniki reklamy wygrywają w sądzie

redakcja   08.11.2017, przeczytano 420 razy
ilustracjastrzałka

16 października zakończyła się w Stanach Zjednoczonych bitwa sądowa, dotycząca billboardów elektronicznych. “Dekadę temu, jedna z agencji federalnych złożyła rutynowe zapytanie w sprawie nowej technologii, jaką były wprowadzane wtedy billboardy elektroniczne. Sąd uznał wówczas, że regulacje federalne stosowne dla całego terenu Stanów Zjednoczonych są zgodne z Konstytucją”, powiedziała Nancy Fletcher, CEO Outdoor Advertising Association of America.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/usa:-cyfrowe-nosniki-reklamy-wygrywaja-w-sadzie,34407,artykul.html

Wspomniane wytyczne zostały przygotowane przez Federal Highway Administration i dotyczyły czasu wyświetlania reklam, nie używania mocnego światła i błysków, a także sugerowały sposób rotacji reklam. Zasady te weszły w życie w 2007 roku i są stosowane do dzisiaj.

W 2013 roku Stowarzyszenie Scenic America, będące przeciwnikami billboardów w przestrzeni publicznej pozwało jednak Federal Highway Administration oraz jej agendę prowadzącą - Departament Transportu. Sprawa sądowa, prowadzona w sądzie federalnym, dotyczyła tego czy wytyczne stosowane przez FHA były zgodne z procedurami wdrażania nowych technologii oraz czy „nowoczesny sposób oświetlenia” nie stoi w sprzeczności z prawem federalnym.

Sprawa została odrzucona w 2014 roku, jednak Scenic America złożyła apelację. W 2015 panel trzech sędziów wysłuchał sprawy, ale ponownie zawyrokował przeciwko Scenic America. Ugrupowanie złożyło kolejną apelację, ale 16 października 2017 Sąd Najwyższy odrzucił wniosek rozpatrzenia sprawy, zamykając tym samym drogę sądową i uznając przepisy Federal Highway Administration za zgodne z Konstytucją.

Według danych OAAA w Stanach Zjednoczonych jest ponad 7 300 billboardów elektronicznych. Często wykorzystywane są one do pomocy lokalnym władzom w ważnych sprawach (m.in pomoc w odnalezieniu zaginionych dziec, tzw. Amber Alerts, czy informacji kryzysowych).

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Mickiewicz w gumiakach: Identyfikacja i koncept komunikacyjny winnicy Mickiewiczów
Zespół Opus B Brand Design stworzył identyfikację oraz koncept komunikacyjny rodzinnej winnicy Mickiewiczów.
Podwójny sukces promocyjny SGGW
Anna Kiryjow z Biura Prasowego SGGW została wybrana na Prezeskę Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom", a ubiegłoroczna kampania promocyjna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego prowadzona pod hasłem "SGGW - sukces z natury" otrzymała wyróżnienie podczas XXXI konferencji Stowarzyszenia "PRom". Obydwa te osiagnięcia świadczą...
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla marki LOVI, aż 8 na 10 młodych mam w Polsce doświadczyło problemów związanych z karmieniem dziecka piersią.
Kampania reklamowa żelków Akuku
Marka Akuku! postawiła na super bohatera. Został nim sympatyczny AKUK, który ukrył się w każdej paczce żelków, zawadiacko uśmiecha się do konsumentów ze wszystkich opakowań, a ponadto gra główną rolę w najnowszej kampanii marki. Niebieski stworek przetestował odmienione żelki i nowe propozycje Akuku!. Słodkości podbiły jego serce za sprawą...
Biała Fabryka łódzkimi markami stoi: Wystawa Polishup
Od 13 czerwca do 31 sierpnia, w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, będzie można oglądać wystawę PolishUp, przedstawiającą 40 wyjątkowych polskich produktów, w tym aż 20 z województwa łódzkiego. Wystawa jest częścią projektu BiznesUp! design made in Poland wspierającego młodych projektantów i producentów w promocji swoich produktów za granicą. Ekspozycja ...
 
poniedziałek 18.06.2018, 162 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone