Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa publikacji ogłoszeń, reklam, nekrologów dla Uniwersytetu Łódzkiego w prasie ogólnopolskiej i lokalnej (łódzkiej) oraz w prasie bezpłatnej w 2025 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: UNIWERSYTET ŁÓDZKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001287
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Prezydenta Gabriela Narutowicza 68
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-136
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@uni.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.uni.lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa publikacji ogłoszeń, reklam, nekrologów dla Uniwersytetu Łódzkiego w prasie ogólnopolskiej i lokalnej (łódzkiej) oraz w prasie bezpłatnej w 2025 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-39a8b349-a610-440a-8790-df6880608280
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00623043
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00047173/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.13 Usługa publikacji ogłoszeń, reklam, nekrologów dla UŁ w prasie ogólnopolskiej i lokalnej (łódzkiej)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/1027336
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą, w tym składanie ofert, odbywa się
w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl (zwanej dalej Platformą) dostępnej pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl/pn/uni.lodz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB RAM, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym przekazywanie wszelkich oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji, odbywać się będzie w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza "Wyślij wiadomość”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość”, po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Uniwersytet Łódzki, ul. Narutowicza 68, 90-136 Łódź informuje, że:
1.1. Administratorem danych osobowych jest Uniwersytet Łódzki z siedzibą ul. Narutowicza 68; 90-136 Łódź.
1.2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@uni.lodz.pl .
1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego zgodnie z art. 11 ust. 5 pkt 1) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1710 z późn. zm.) pod nazwą Usługa publikacji ogłoszeń, reklam, nekrologów dla Uniwersytetu Łódzkiego w prasie ogólnopolskiej i lokalnej (łódzkiej) oraz w prasie bezpłatnej w 2025 r. – 77/ZP/2024
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1.Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art.14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 77/ZP/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa publikacji ogłoszeń, reklam, nekrologów dla Uniwersytetu Łódzkiego w prasie
ogólnopolskiej i lokalnej (łódzkiej) oraz w prasie bezpłatnej w 2024 r., zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Formularzu cenowym - Załącznik nr 2.1 do SWZ - Formularz cenowy oraz Załącznik nr 2.2 – Opis
przedmiotu zamówienia. Pakiet nr 1 - Ogłoszenia czarno-białe i kolorowe o zasięgu ogólnopolskim i woj. łódzkiego i oraz nekrologi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79970000-4 - Usługi publikacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium 1
Cena oferty będzie wynikała z wartości brutto zamówienia podstawowego, zapisanej w Formularzu oferty w pkt 4, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. Ocena punktowa zostanie wyliczona według wzoru matematycznego, a liczba punktów zostanie pomnożona przez wagę kryterium, zgodnie z modułem proporcjonalności:
CMINIMUM (tj. cena oferty z najniższą ceną)
----------------------------------------------------- x 60
Ci (tj. cena oferty badanej)
WYKONAWCA W KRYTERIUM – Cena oferty brutto - MOŻE OTRZYMAĆ MAKSYMALNIE 60 pkt
Kryterium 2
Termin płatności faktury
Zamawiający określa minimalny termin płatności faktury wynoszący 20 dni i maksymalny termin płatności faktury wynoszący 30 dni od momentu dostarczania Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury.
Zamawiający dokona oceny ofert w kryterium „termin płatności faktury” w taki sposób, że przydzieli punkty za to kryterium na podstawie informacji podanej w pkt 5 Formularza oferty (Załącznik nr 1 do SWZ), w następujący sposób:
20 dni 0 pkt
21 dni 1 pkt
22 dni 2 pkt
23 dni 3 pkt
24 dni 4 pkt
25 dni 5 pkt
26 dni 6 pkt
27 dni 7 pkt
28 dni 8 pkt
29 dni 9 pkt
30 dni 10 pkt
Największą liczbę punktów otrzyma oferta Wykonawcy określająca termin płatności na 30 dni a najmniejszą liczbę punktów otrzyma oferta wykonawcy określająca termin płatności na 20 dni. Zamawiający nie dopuszcza zaoferowania przez wykonawców terminu płatności dłuższego niż 30 dni i krótszego niż 20 dni.
WYKONAWCA W KRYTERIUM - Termin płatności faktury - MOŻE OTRZYMAĆ MAKSYMALNIE 10 pkt
Kryterium 3
Średni jednorazowy nakład prasowy za 2023 r.
Średni jednorazowy nakład prasowy to średnia liczba egzemplarzy przypadająca na jedno wydanie w roku, obliczona według wzoru: nakład globalny pisma w 2023 roku podzielony przez liczbę wydań w 2023 roku.
Zamawiający dokona oceny ofert w kryterium „średni jednorazowy nakład prasowy za 2023 r” w taki sposób, że przydzieli punkty za to kryterium na podstawie informacji podanej w pkt 6 Formularza oferty (Załącznik nr 1 do SWZ), w następujący sposób:
Pakiet nr 1
Kryterium: Średni jednorazowy nakład prasowy za 2023 r Liczba punktów możliwych do uzyskania
minimum 20 000,00 egzemplarzy 0 pkt
powyżej 20 000,00 egzemplarzy do 30 000,00 egzemplarzy 15 pkt
powyżej 30 000,00 egzemplarzy 30 pkt
WYKONAWCA W KRYTERIUM - Średni jednorazowy nakład prasowy za 2023 r - MOŻE OTRZYMAĆ MAKSYMALNIE 30 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Średni jednorazowy nakład prasowy za 2023 r.
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa publikacji ogłoszeń, reklam, nekrologów dla Uniwersytetu Łódzkiego w prasie
ogólnopolskiej i lokalnej (łódzkiej) oraz w prasie bezpłatnej w 2024 r., zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Formularzu cenowym - Załącznik nr 2.1 do SWZ - Formularz cenowy oraz Załącznik nr 2.2 – Opis
przedmiotu zamówienia.
Pakiet nr 2 - Ogłoszenia czarno-białe i kolorowe o zasięgu lokalnym - Łódź, powiat pabianicki, zgierski, łódzki-wschodni oraz nekrologi
4.2.6.) Główny kod CPV: 79970000-4 - Usługi publikacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium 1
Cena oferty będzie wynikała z wartości brutto zamówienia podstawowego, zapisanej w Formularzu oferty w pkt 4, stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. Ocena punktowa zostanie wyliczona według wzoru matematycznego, a liczba punktów zostanie pomnożona przez wagę kryterium, zgodnie z modułem proporcjonalności:
CMINIMUM (tj. cena oferty z najniższą ceną)
----------------------------------------------------- x 60
Ci (tj. cena oferty badanej)
WYKONAWCA W KRYTERIUM – Cena oferty brutto - MOŻE OTRZYMAĆ MAKSYMALNIE 60 pkt
Kryterium 2
Termin płatności faktury
Zamawiający określa minimalny termin płatności faktury wynoszący 20 dni i maksymalny termin płatności faktury wynoszący 30 dni od momentu dostarczania Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury.
Zamawiający dokona oceny ofert w kryterium „termin płatności faktury” w taki sposób, że przydzieli punkty za to kryterium na podstawie informacji podanej w pkt 5 Formularza oferty (Załącznik nr 1 do SWZ), w następujący sposób:
20 dni 0 pkt
21 dni 1 pkt
22 dni 2 pkt
23 dni 3 pkt
24 dni 4 pkt
25 dni 5 pkt
26 dni 6 pkt
27 dni 7 pkt
28 dni 8 pkt
29 dni 9 pkt
30 dni 10 pkt
Największą liczbę punktów otrzyma oferta Wykonawcy określająca termin płatności na 30 dni a najmniejszą liczbę punktów otrzyma oferta wykonawcy określająca termin płatności na 20 dni. Zamawiający nie dopuszcza zaoferowania przez wykonawców terminu płatności dłuższego niż 30 dni i krótszego niż 20 dni.
WYKONAWCA W KRYTERIUM - Termin płatności faktury - MOŻE OTRZYMAĆ MAKSYMALNIE 10 pkt
Kryterium 3
Średni jednorazowy nakład prasowy za 2023 r.
Średni jednorazowy nakład prasowy to średnia liczba egzemplarzy przypadająca na jedno wydanie w roku, obliczona według wzoru: nakład globalny pisma w 2023 roku podzielony przez liczbę wydań w 2023 roku.
Zamawiający dokona oceny ofert w kryterium „średni jednorazowy nakład prasowy za 2023 r” w taki sposób, że przydzieli punkty za to kryterium na podstawie informacji podanej w pkt 6 Formularza oferty (Załącznik nr 1 do SWZ), w następujący sposób:
Pakiet nr 1
Kryterium: Średni jednorazowy nakład prasowy za 2023 r Liczba punktów możliwych do uzyskania
minimum 3 000,00 egzemplarzy 0 pkt
powyżej 3 000,00 egzemplarzy do 4 000,00 egzemplarzy 15 pkt
powyżej 4 000,00 egzemplarzy 30 pkt
WYKONAWCA W KRYTERIUM - Średni jednorazowy nakład prasowy za 2023 r - MOŻE OTRZYMAĆ MAKSYMALNIE 30 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Średni jednorazowy nakład prasowy za 2023 r.
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia:
1.1. oświadczenia wykonawcy, w zakresie informacji z art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 4 do SWZ.
1. 2. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2. Pozostałe postanowienia określa pkt 9 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
ustawowej stawki podatku VAT. W przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT kwota brutto wynagrodzenia
Wykonawcy nie ulegnie zmianie. W zależności od wysokości nowych stawek podatku VAT podwyższeniu bądź obniżeniu
ulegnie kwota netto wynagrodzenia Wykonawcy
2. zmiany asortymentowej w ramach jednej części, przy zachowaniu cen jednostkowych brutto dla poszczególnych pozycji
oraz całkowitej wartości brutto umowy w danej części
3. zmiany tytułu publikatora, przy zachowaniu wysokości nakładu
4. zmiany formy prawnej
5. zmiany adresu, nr konta bankowego,
6. zmiany wykonawcy w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia,
podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego
przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy
wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów
ustawy Pzp
7. jeżeli konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą
starannością, nie mógł przewidzieć, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy, a wzrost ceny spowodowany
każdą kolejną zmianą nie przekracza 50 % wartości pierwotnej umowy
8. których łączna wartość zmian jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy, a zmiany
te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy
9.Stosownie do treści art. 439 ust. 1 ustawy zmiana maksymalnych cen jednostkowych określonych w formularzu cenowym
może nastąpić w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, przy czym:
a.poziom zmiany ceny materiałów lub kosztów uprawniający strony umowy do żądania zmiany maksymalnych cen
jednostkowych określonych w formularzu cenowym wynosi 5%
b.pierwsza zmiana maksymalnych cen jednostkowych określonych w formularzu cenowym może nastąpić po upływie 6
miesięcy od dnia zawarcia umowy i począwszy od kolejnego miesiąca po opublikowaniu w DU przez Prezesa GUS
komunikatu w sprawie wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych
c.zmiana maksymalnych cen jednostkowych określonych w formularzu cenowym może nastąpić nie częściej niż 1 raz na 6
miesięcy trwania umowy, z uwzględnieniem pkt b)
d.zmiana maksymalnych cen jednostkowych zawartych w formularzu cenowym nastąpi o wartość wskaźnika, o którym
mowa w pkt b)
3.waloryzacja maksymalnych cen jednostkowych określonych w formularzu cenowym może nastąpić pod warunkiem, że
zmiana cen związanych z realizacją zamówienia ma rzeczywisty wpływ na koszt wykonania niniejszej umowy
f.W sytuacji wystąpienia okoliczności uprawniających do zmiany maksymalnych cen jednostkowych określonych w
formularzu cenowym (załącznik nr 2 do umowy), strony nawzajem są względem siebie uprawnione do złożenia pisemnego
wniosku o zmianę umowy w zakresie płatności dotyczących okresu, za który waloryzacja ma nastąpić. Wniosek powinien
zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie odpowiedniego wskaźnika GUS, będącego podstawą takiego
żądania wraz z potwierdzeniem, że nastąpiła jego zmiana uzasadniająca żądanie. Ponadto wraz z wnioskiem należy podać
dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia po zmianie umowy, w szczególności należy wykazać związek pomiędzy
wnioskowaną kwotą zmiany wynagrodzenia a wpływem zmiany kosztów realizacji umowy na kalkulację maksymalnych cen
jednostkowych zawartych w formularzu cenowym (załącznik nr 2 do umowy). Ponadto w przypadku żądania podwyższenia
maksymalnych cen jednostkowych określonych w formularzu cenowym, należy również przedstawić dowody ich poniesienia
w zwiększonej wysokości
10..Ewentualne zmiany umowy inne niż określone w ust. 1 , pod rygorem nieważności, wymagają formy pisemnej, w postaci
aneksu
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-06 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na Platformie pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/uni.lodz na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/transakcja/1027336
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-06 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-04
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający, na podstawie przepisów art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497) zwanej dalej „Ustawą o szczególnych rozwiązaniach ” wykluczy z postępowania:
1. Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.3) zwanego dalej „rozporządzeniem 765/2006” i w rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) zwanego dalej „rozporządzeniem 269/2014” albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
2. Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach;
3. Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach.
źródło ogłoszenia: Urząd Zamówień Publicznych
Ogłoszenia w dziale "Zamówienia publiczne" są subiektywnym wyborem redakcji Signs.pl, dokonywanym na podstawie analizy publikacji UZP. Wybieramy ogłoszenia, o których sądzimy, że mogą być dla naszych użytkowników interesujące. Nie możemy jednak gwarantować, że nie pominęliśmy czegoś istotnego. Całościowy przegląd ogłoszeń o zamówieniach, wraz z oryginałami ogłoszeń, informacjami o wynikach przetargów oraz bogatą bazą wiedzy znaleźć można w serwisie UZP: uzp.gov.pl. Signs.pl nie odpowiada za ewentualne błędy w zamieszczanych na naszych stronach kopiach ogłoszeń.