logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Usłużna ciężarna: Tesco wycofuje kontrowersyjne billboardy

   12.10.2017, przeczytano 1443 razy
ilustracja
fot. facebook.com/profile.php?id=100000634566548

Tesco wycofuje budzące kontrowersje billboardy reklamujące serwis Ezakupy. Kreacja zawierała hasło „Oferujemy ponad 17 000 produktów, abyś miała z czego wybierać”, któremu towarzyszył wizerunek ciężarnej kobiety podającej posiłek siedzącemu za stołem mężczyźnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/usluzna-ciezarna%3A-tesco-wycofuje-kontrowersyjne-billboardy,34079,artykul.html

Medialny szum wokół kampanii Tesco rozpoczął się od facebookowego wpisu Andrzeja Saramonowicza, który tak skomentował pomysł na kreację: Oto kobieta w zaawansowanej ciąży - połączenie żony? kochanki? służącej? kucharki? - podsuwa śniadanko zadowolonemu z siebie bykowi, który tak jest skupiony na żarciu, że nawet na nią nie spojrzy, choć jednocześnie zaznacza swój posesywny stosunek do karmicielki, trzymając ją za tyłek. ...

Wpis, który wywołał falę komentarzy został udostępniony blisko 1,8 tys. razy. W reakcji na krytykę, Tesco poinformowało w swoim komunikacie o wycofaniu się z kampanii, tłumacząc:
"Część naszych klientów zwróciła uwagę, iż przekaz aktualnej kampanii billboardowej serwisu Tesco Ezakupy może być niewystarczająco czytelny – podjęliśmy zatem decyzję o rezygnacji z używania tej kreacji w działaniach marketingowych i o wstrzymaniu kampanii.
Naszą ideą było poinformowanie o szerokości asortymentu w serwisie Ezakupy – co na billboardzie wyraża bogactwo produktów na stole oraz informacja o 17 tysiącach produktów w ofercie. Chcemy przeprosić wszystkich, którzy uznali naszą reklamę za nieodpowiednią - pragniemy podkreślić, iż nie było to naszą intencją.
"

- Dziękuję Tesco, że się nie upiera przy swoim i poszło po rozum do głowy. Dobrze to o nich świadczy. Każdy może się pomylić albo przeszarżować. Ważne, by umieć zrobić krok w tył. - skomentował decyzję sieci Saramonowicz.

Źródło: Facebook, Tesco

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pekao S.A.: bankowość prywatna z nowym designem placówek i aplikacji
Bank Pekao S.A. otworzył dwie pierwsze placówki bankowości prywatnej w zupełnie nowym formacie. W Warszawie i Łodzi klienci mogą już korzystać z nowoczesnych a zarazem eleganckich przestrzeni z elementami wystroju projektantów nurtu modernistycznego. Klienci bankowości prywatnej Pekao z pewnością dostrzegą też zmianę tła w aplikacji mobilnej PeoPay, w której udostępniona...
Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764