logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Usłużna ciężarna: Tesco wycofuje kontrowersyjne billboardy

   12.10.2017, przeczytano 1285 razy
ilustracja
fot. facebook.com/profile.php?id=100000634566548

Tesco wycofuje budzące kontrowersje billboardy reklamujące serwis Ezakupy. Kreacja zawierała hasło „Oferujemy ponad 17 000 produktów, abyś miała z czego wybierać”, któremu towarzyszył wizerunek ciężarnej kobiety podającej posiłek siedzącemu za stołem mężczyźnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/usluzna-ciezarna%3A-tesco-wycofuje-kontrowersyjne-billboardy,34079,artykul.html

Medialny szum wokół kampanii Tesco rozpoczął się od facebookowego wpisu Andrzeja Saramonowicza, który tak skomentował pomysł na kreację: Oto kobieta w zaawansowanej ciąży - połączenie żony? kochanki? służącej? kucharki? - podsuwa śniadanko zadowolonemu z siebie bykowi, który tak jest skupiony na żarciu, że nawet na nią nie spojrzy, choć jednocześnie zaznacza swój posesywny stosunek do karmicielki, trzymając ją za tyłek. ...

Wpis, który wywołał falę komentarzy został udostępniony blisko 1,8 tys. razy. W reakcji na krytykę, Tesco poinformowało w swoim komunikacie o wycofaniu się z kampanii, tłumacząc:
"Część naszych klientów zwróciła uwagę, iż przekaz aktualnej kampanii billboardowej serwisu Tesco Ezakupy może być niewystarczająco czytelny – podjęliśmy zatem decyzję o rezygnacji z używania tej kreacji w działaniach marketingowych i o wstrzymaniu kampanii.
Naszą ideą było poinformowanie o szerokości asortymentu w serwisie Ezakupy – co na billboardzie wyraża bogactwo produktów na stole oraz informacja o 17 tysiącach produktów w ofercie. Chcemy przeprosić wszystkich, którzy uznali naszą reklamę za nieodpowiednią - pragniemy podkreślić, iż nie było to naszą intencją.
"

- Dziękuję Tesco, że się nie upiera przy swoim i poszło po rozum do głowy. Dobrze to o nich świadczy. Każdy może się pomylić albo przeszarżować. Ważne, by umieć zrobić krok w tył. - skomentował decyzję sieci Saramonowicz.

Źródło: Facebook, Tesco

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

210 wystawców i blisko 600 marek – trwa rejestracja na Promo Show
Wyjątkowo zapowiada się zbliżająca edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku PROMO SHOW. 8-9 lutego TOP Dostawcy spotkają się w EXPO XXI, mieszczącym się w samym sercu Warszawy, z gośćmi z ponad 20 krajów. 
Marka YOPE powierzyła spółce technologicznej Euvic 360 e-com (Grupa Euvic Performance), działania reklamowe związane z usługą display retargetingu.
Aldi promuje marki własne
ALDI promuje marki własne angażując wewnętrznych ekspertów. To prosty, ale trafiony pomysł. Kto najlepiej opowie o produkcie, o jego właściwościach, sposobach produkcji, smaku, aromacie, unikatowych cechach? Pracownik – ekspert, opiekun kategorii. Ekspert ALDI Poleca – pod takim hasłem w gazetkach online, na stronie internetowej i w sklepach startuje komunikacja...
Agencja martech & e-commerce connected SalesTube znalazła się w zestawieniu najszybciej rozwijających się firm magazynu Forbes. Należąca do Group One spółka zajęła 6. pozycję w Rankingu Diamenty Forbes 2023 w branży e-commerce, na liście liczącej ponad sześćdziesiąt firm.
Nowy projektor laserowy PV800UL od Sharp Nec
Sharp NEC Display Solutions Europe wprowadzi w marcu 2023 r. na rynek nowy projektor laserowy NEC PV800UL. Jaśniejszy projektor instalacyjny PV800UL i jego siostrzany model PV710UL mają kompaktową konstrukcję, oferują elastyczną instalację dzięki szerokiemu wyborowi obiektywów i innym kluczowym wbudowanym funkcjom, w tym obsłudze ProAssist ułatwiającej m.in. sterowanie i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764