logo
WIADOMOŚCI

Usłużna ciężarna: Tesco wycofuje kontrowersyjne billboardy

redakcja   12.10.2017, przeczytano 543 razy
ilustracja
fot. facebook.com/profile.php?id=100000634566548

Tesco wycofuje budzące kontrowersje billboardy reklamujące serwis Ezakupy. Kreacja zawierała hasło „Oferujemy ponad 17 000 produktów, abyś miała z czego wybierać”, któremu towarzyszył wizerunek ciężarnej kobiety podającej posiłek siedzącemu za stołem mężczyźnie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/usluzna-ciezarna:-tesco-wycofuje-kontrowersyjne-billboardy,34079,artykul.html

Medialny szum wokół kampanii Tesco rozpoczął się od facebookowego wpisu Andrzeja Saramonowicza, który tak skomentował pomysł na kreację: Oto kobieta w zaawansowanej ciąży - połączenie żony? kochanki? służącej? kucharki? - podsuwa śniadanko zadowolonemu z siebie bykowi, który tak jest skupiony na żarciu, że nawet na nią nie spojrzy, choć jednocześnie zaznacza swój posesywny stosunek do karmicielki, trzymając ją za tyłek. ...

Wpis, który wywołał falę komentarzy został udostępniony blisko 1,8 tys. razy. W reakcji na krytykę, Tesco poinformowało w swoim komunikacie o wycofaniu się z kampanii, tłumacząc:
"Część naszych klientów zwróciła uwagę, iż przekaz aktualnej kampanii billboardowej serwisu Tesco Ezakupy może być niewystarczająco czytelny – podjęliśmy zatem decyzję o rezygnacji z używania tej kreacji w działaniach marketingowych i o wstrzymaniu kampanii.
Naszą ideą było poinformowanie o szerokości asortymentu w serwisie Ezakupy – co na billboardzie wyraża bogactwo produktów na stole oraz informacja o 17 tysiącach produktów w ofercie. Chcemy przeprosić wszystkich, którzy uznali naszą reklamę za nieodpowiednią - pragniemy podkreślić, iż nie było to naszą intencją.
"

- Dziękuję Tesco, że się nie upiera przy swoim i poszło po rozum do głowy. Dobrze to o nich świadczy. Każdy może się pomylić albo przeszarżować. Ważne, by umieć zrobić krok w tył. - skomentował decyzję sieci Saramonowicz.

Źródło: Facebook, Tesco

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Kolejny startup inwestuje w ploter Mutoh Valuejet 1624 X
Druk Komplex to firma z Kościana w fazie startupu. Po analizie dostępnych na rynku technologii druku wielkoformatowego, wybór padł na technologię żywiczną i ploter Mutoh ValueJet 1624 X.
Zintegrowana kampania suszarki Infinity marki Vileda
Marka Vileda, oferująca produkty w kategorii suszarek na pranie inwestuje w jej rozwój – właśnie rozpoczęła dużą, zintegrowaną kampanię 360. To pierwsza w Polsce kampania marketingowa asortymentu suszarek. Vileda promuje kategorię jednym ze swoich topowych produktów – suszarką Infinity.
Złota Loteria Frosty ze wsparciem reklamowym
Ile waży sztabka złota? Okazję do tego, aby sprawdzić to osobiście daje FRoSTA. Nie tylko złoto, ale wiele innych nagród pieniężnych czeka na uczestników jesiennej loterii firmy.
Agencja Clue PR członkiem IAB Polska
We wrześniu br. agencja Clue PR, działająca w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i specjalizująca się w komunikacji nowych technologii została przyjęta do Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Prime Time PR z nowym Social Media Specialist
Wraz z początkiem września do zespołu agencji Prime Time PR dołączyła Paulina Kołodziej.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone