logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ustawa antyterrorystyczna namieszała w bazach danych

  PR 06.03.2017, przeczytano 548 razy

Zgodnie z wprowadzoną w lipcu 2016 roku ustawą antyterrorystyczną do 1 lutego br. właściciele kart pre-paid musieli dokonać obowiązkowej rejestracji kart SIM. Nie wszyscy jednak skorzystali z tej procedury i niezarejestrowane numery zostały zdezaktywowane.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ustawa-antyterrorystyczna-namieszala-w-bazach-danych,31675,artykul.html

Taka sytuacja sprawiła, że instytucje finansowe, agencje marketingowe, centra obsługi telefonicznej, biura obsługi klienta i wiele innych instytucji, stanęły przed problemem aktualizacji swoich baz danych. Z pomocą może przyjść oparta na centralnej bazie zawierającej dane numerów usługa HLR (Home Location Register), która umożliwia sprawdzenie ważności dowolnego numeru telefonu komórkowego w sieci GSM, w tym ustalenie, czy numer nie istnieje, jest nieużywany bądź jest numerem telefonu stacjonarnego.

Coraz więcej firm i instytucji stawia na SMS marketing. Jego skuteczność jest bezpośrednio uzależniona od aktualności numerów telefonicznych znajdujących się w bazie, która wykorzystywana jest do realizacji masowej wysyłki SMS.  Wprowadzona w życie ustawa antyterrorystyczna nakładająca obowiązek rejestracji przedpłaconych kart SIM spowodowała, że z rynku zniknęło bardzo dużo numerów telefonicznych, zablokowanych przez operatorów z powodu braku rejestracji karty SIM. To z kolei sprawiło, że wiele baz danych numerów telefonów przestało być aktualnych i nie spełniają one swojej roli utrudniając firmom świadczącym usługi internetowe przeprowadzenie weryfikacji dostępu do usług. W konsekwencji może to powodować zawyżenie kosztów obsługi kampanii SMS oraz spadek ich skuteczności. Nie znamy jeszcze dokładnej liczby wszystkich wyłączonych kart przedpłaconych, lecz wirtualna sieć komórkowa Virgin Mobile Polska podała, że wyłączyła 59 tys. niezarejestrowanych numerów, a według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej na rynku znajdowało się 18 mln aktywnych kart pre-paid.

Z pomocą w uaktualnieniu baz danych numerów może przyjść m.in. technologia HLR, która zapewnia automatyczne sprawdzenie ważności dowolnego numeru telefonu komórkowego w sieci GSM, w tym również ustalenie, czy numer nie istnieje, jest nieużywany bądź stanowi numer telefonu stacjonarnego, bez ujawniania jakichkolwiek informacji o kliencie telefonii komórkowej. Dzięki niej każdy usługodawca może usunąć nieprawidłowe wpisy ze swojej bazy danych, aby zawierała ona jedynie prawidłowe numery. Duże i średnie przedsiębiorstwa, dystrybutorzy i inne instytucje chcące zapewnić szybką i dokładną realizację swoich kampanii wysyłkowych, mogą więc bardzo łatwo i szybko sprawdzić swoją bazę danych.

- Skutki wprowadzenia ustawy antyterrorystycznej odczuwalne są nie tylko dla abonentów, ale również a może przede wszystkim, dla wielu firm wykorzystujących w swojej codziennej pracy bazy danych numerów telefonów. Komunikacja SMS jest przystępnym mechanizmem komunikacji z klientem pod warunkiem, że firmy i instytucje dysponują aktualną i zweryfikowaną bazą danych. Firmy oraz instytucje korzystające z masowej wysyłki SMS powinny więcej uwagi poświęcić analizie, czy numery telefonów w wykorzystywanych przez nich bazach są aktywne. Śledzenie tych wszystkich zmian może być jednak wymagające i prowadzić do zawyżenia kosztów obsługi kampanii SMS oraz zredukowanej stopy zwrotu z inwestycji. Dzięki wykorzystaniu usługi HLR proces ten można zautomatyzować, ograniczając koszty i zwiększając dokładność oraz skuteczność komunikacji. Przekłada się to m.in. na zwiększenie płynności sprzedaży usług online oraz jakość obsługi posprzedażowej. Posiadanie bazy aktualnych numerów telefonów pozwala również na zwiększenie bezpieczeństwa usług, ponieważ SMS-y dostarczane są jedynie na numery telefonów, które faktycznie zostały użyte podczas rejestracji konta lub zamówienia usługi.
– powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

Technologia HLR sprawdza się również w branży finansowej i może służyć do ograniczenia ryzyka nieautoryzowanych wypłat z bankomatów. W tym zastosowaniu przy pobieraniu środków z karty bank sprawdza, do jakiej sieci zalogowany jest telefon klienta. Jeśli transakcja dokonywana jest w Afryce, a według informacji z sieci telefon jest w Polsce, to bank ma podstawę do wstrzymania takiej operacji.

Źródło: Infobip

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764