Nie musi o niczym decydować. Wystarczy, że stwierdzi niezgodność z zasadami. A te, w wielu miastach (zwłaszcza w ich zabytkowych dzielnicach) zostały już wymyślone i są stosowane. Nie wszystkie są dobre,
zgadza się . Ale są zasady i to jest piękne. A nie tylko opłaty.
na ten przykład wszyscy wiemy jak to działa w galeriach handlowych. Cała książka od a do z co można , co nie.
- jaki ma mieć wymiar od - do
- gdzie umieszczona
- z jakich materiałów, a z jakich nie
- idt, itd.
...i bardzo dobrze.
W 2009 roku w Piotrkowie otworzyli Focus-a . Na początku wszystko pięknie i ładnie. No może poza czynszami przewidzianymi na Warszawkę , a nie Piotrkówek. I tak po pewnym czasie dużo sklepów się wykruszyło. Już nie ma przeszklonych witryn tylko pooklejane grafiką zabite płytami k/g nieużyteczne pomieszczenia. Żeby jakoś to funkcjonowało podnajmowane są lokale dla mniejszych przedsiębiorców. I tu następuje odejście od reguł wytyczonych na początku dot. oznakowania punktu. Zauważyłem , że zaczyna się już totalna samowolka i przymykanie oczu na wszystko. Zamiast ładnych kasetonów malowanych proszkowo, dibondów, liter blokowych, itp. ...wisi sobie na ten przykład chamsko zawieszony banerek, wyklejka na szybie "już" od strony pasażu Itp. kwiatki. W sumie jeszcze rok , dwa i niczym nie będzie się różniła ta galeria od rynku organizowanego co sobota na byłym stadionie.
...także nie opłaty są tu głównym czynnikiem i jedynym , słusznym czynnikiem , który sprawi , że reklamy w przestrzeni publicznej ulegną poprawie. Nie takie "hop, siup" Panie Prezydencie.
-----------------