Chwilę prawdy na temat tego jak oceniamy skutki ustawy i lokalnych uchwał krajobrazowych zawdzięczamy oczywiście naszej ankiecie, w której poprosiliśmy o wskazanie zmian jakie spowodowały w firmach reklamowych.
Wyniki mogą zaskakiwać jeśli przypomnimy sobie dyskusje i obawy towarzyszące wprowadzeniu tych przepisów - większość kolegów spodziewała się prawdziwego armagedonu i załamania w branży.
A jak widzimy to dzisiaj?
- ponad połowa uczestników ankiety - blisko 57% - nie odnotowała u sobie ŻADNYCH zmian
- na negatywne skutki w postaci utraty części klientów, konieczności zmiany specjalizacji czy obniżki cen wskazało blisko 28% uczestników
- pozytywne zmiany zauważa prawie 14% głosujących, wskazując na poszerzenie grona klientów, zakresu usług i okazję do podwyżki cen.
Bilans głosów na plus i minus wynosi 13,8% na niekorzyść nowych przepisów. O tyle więcej osób spośród ok. 43% które odnotowały jakiekolwiek zmiany, ocenia te zmiany jako niekorzystne.
Dziękujemy wszystkim za udział w ankiecie. Wygląda na to, że kasandryczne wizje się nie sprawdziły!
- wyniki ankiety
- nasza dyskusja z lat 2015-16
Zapraszamy też do udziału w kolejnej ankiecie, w której prosimy o ocenę minionego roku w branży reklamowej
-----------------
Redakcja Signs.pl