logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ustawa krajobrazowa zapewni miastom estetykę?

  PR 14.04.2015, przeczytano 711 razy

Plakaty, banery, wielkoformatowe bilbordy – polską przestrzeń publiczną pożerają reklamy. W dbaniu o estetyczny wygląd miast miała pomóc ustawa krajobrazowa. Niestety, kształt, w jakim została przyjęta w Sejmie, nie jest zadowalający.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ustawa-krajobrazowa-zapewni-miastom-estetyke,24544,artykul.html

Dlaczego? Chodzi o wysokość kary za nielegalne umieszczenie reklamy. Miała być dotkliwa – proponowano czterdziestokrotność opłaty reklamowej (nowego podatku samorządowego) – a jest niewielka. Ma wynosić tylko 5 tys. zł. „Ustawie wybito zęby. Kara musi działać odstraszająco na reklamodawców »cwaniaków«” – mówi serwisowi infoWire.pl Aleksandra Stępień ze Stowarzyszenia Miasto Moje A w Nim.

Cała nadzieja w poprawkach do ustawy, które prawdopodobnie naniesie Senat, takich jak np. umożliwienie karania w trybie administracyjnym za nielegalne reklamy czy wprowadzenie regulacji dotyczących umieszczania szyldów.

Ustawa jest wyczekiwana przez samorządy, ponieważ otrzymają one instrumenty do ochrony krajobrazu. Rady gmin będą mogły ustalać zasady sytuowania reklam. Ponadto wprowadzona zostanie opłata od posiadania tablic (maksymalnie 2,50 zł na dzień) i reklam (20 gr dziennie od m2 powierzchni). Z kolei urzędy wojewódzkie będą miały trzy lata na przeprowadzenie audytu, w którym zostaną wskazane zagrożenia krajobrazu, a także rekomendacje i wnioski dotyczące jego kształtowana oraz ochrony.

Źródło: infoWire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764