logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Uszkodzone głowice a gwarancja

| 12.08.2011 12:08

Mam pytanie do forumowiczów. Kupiłem w grudniu ploter pigmentowy. Nie mielismy kiedy w sumie rozkręcić tego, żeby dużo drukował. Ale jakiś miesiąc temu zaczeliśmy drukować. Po wydrukowaniu ok. 20 mb padły jedna po drugiej głowice. Atrament leje się normalnie na media niezależnie czy to papier, folia czy płótno. Robi plamy, wylewa. Zadzwoniłem do gościa od którego braliśmy ploter (kupowaliśmy nowy i ma jeszcze pół roku gwarancji), a on mówi, że głowice nie podlegają gwarancji. Ale czy ma rację? Po 1 nie jest to sprzęt tani, po 2 nie dostaliśmy warunków gwarancji, po 3 głowice nagle podczas druku zaczęły to robić. Nie było zacięcia papieru, żeby miały możliwość się uszkodzić. Czy jest sens walczyć z gościem?

-----------------
Jeśli będziesz spał 3 godziny mniej, zyskasz 1,5 miesiąca w roku więcej żeby zarobić jakieś pieniądze...

avatar użytkownika
+ +

Człuchów
wiadomości: 75
w Signs.pl od 18.08.2005
IP: 83.9.5.XXX

| 12.08.2011 22:08

Dobry wieczór!

Nie znając typu maszyny i dostawcy - trudno coś powiedzieć.
Nasz dostawca / producent drukarek do koszulek (oczywiście to "przeróbka" EPSONa na atramenty pigmentowe) od 2006 r. podaje w dokumencie gwarancyjnym, że wspomniana gwarancja nie obejmuje głowicy, damperów ani wycieraczki (tu już trochę "pojechał", bo to element kosztujący jakieś 20 PLN, ale zawsze...). Dlaczego? Ano właśnie dlatego, że - być może? - mało kto przyzna, że po zakupie sprzętu nie pracowało się na nim. A PIGMENT NIE CIERPI BEZRUCHU!!!!
Dziwne, że Wam w ogóle coś drukuje (nawet rozlewając) po ponad 7 miesiącach...

Pozdrawiam
Paweł

avatar użytkownika
+ + + +

Warszawa
Mazowieckie
wiadomości: 193
w Signs.pl od 25.04.2008
IP: 95.40.130.XXX

| 13.08.2011 10:08

Przedewszystkim narazie to walczyć trzeba z maszyną, podobnie jak Bastex zbyt wiele Ci nie napiszę bo nie podałeś ani typu maszyny ani sposobu jej zasilana ani rodzaju atramentu. Być może w wyniku przestoju "tylko" zapowietrzył się układ atramentowy. Formalnie dostawca i tak musi zareagować i rozpatrzyć reklamację tzn wypadało by pojawić się oblukać ocenić i w sposób formalny na nią zareagować czyli co potencjalnie najmniej dla Was korzystne odrzucić roszczenia reklamacyjne z takich lub innych powodów.

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4459
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 46.112.222.XXX

| 13.08.2011 20:08

To nie było tak, że nie drukowało się nic. Nawet jak nie było nic do druku to włączałem maszynę prawie codziennie i drukowałem cokolwiek, test, ustawienia, po prostu zeby nie zapchały się głowice. Sprzęt ma system stałego zasilania. Co do zapowietrzenia, to odpowietrzałem to ok. 3-4 razy i wciąż to samo. Ale już dogadałem się ze sprzedawcą i jest ok. Reklamacja uznana

-----------------
Jeśli będziesz spał 3 godziny mniej, zyskasz 1,5 miesiąca w roku więcej żeby zarobić jakieś pieniądze...

avatar użytkownika
+ +

Człuchów
wiadomości: 75
w Signs.pl od 18.08.2005
IP: 83.21.184.XXX

| 25.08.2011 10:08

Ból. Głowice zmienione na nowe a problem wciąż ten sam. Dzwonie zaraz do sprzedawcy, niech przyjedzie te marne 400 km i obluka.

-----------------
Jeśli będziesz spał 3 godziny mniej, zyskasz 1,5 miesiąca w roku więcej żeby zarobić jakieś pieniądze...

avatar użytkownika
+ +

Człuchów
wiadomości: 75
w Signs.pl od 18.08.2005
IP: 79.186.190.XXX

| 03.09.2011 10:09

Mało piszesz...
Pigment to nie moja bajka ale się wtrącę; wbrew pozorom, same głowice nie drukują.
Generalnie nawet na postoju z głowicy nie powinno kapać. Tym bardziej w druku.
Ktoś wyżej już chyba pisał i nieszczelności układu - to mi przychodzi jako pierwsze.
Serwisanci na ogół przed wymianą głowicy sprawdzają takie rzeczy. Na pewno przy solwentach, gdzie głowice kosztują krocie. Niemniej człowiek omylną istotą jest ...

Pozdrawiam

avatar użytkownika
+ +

wrocław
wiadomości: 36
w Signs.pl od 04.10.2006
IP: 83.4.95.XXX

| 05.09.2011 09:09

Ploter na gwarancji to co się przejmujesz. Powinni przyjechać i zrobić. Zazwyczaj gwarancja nie obejmuje głowic w przypadku przelania plotera na atramenty alternatywne. Jak masz oryginały to nikt nie powinien kwestionować gwarancji


(Wiadomość zmodyfikowana przez: pmachaj dnia 05.09.2011 07:27)

avatar użytkownika
+ + + + +

Kraków
wiadomości: 523
w Signs.pl od 02.03.2004
IP: 81.219.128.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764