logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uwaga na złośliwe reklamy w wyszukiwarce Bing

  PR 06.11.2018, przeczytano 169 razy
ilustracjastrzałka

Chcesz używać przeglądarki Chrome i w tym celu pobierasz ją za pośrednictwem preinstalowanej na nowych komputerach przeglądarki Edge, korzystającej z wyszukiwarki internetowej Bing? Uważaj, możesz pobrać wirusa typu koń trojański.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uwaga-na-zlosliwe-reklamy-w-wyszukiwarce-bing,380029,artykul.html

Niebezpieczne zachowanie wyszukiwarki Bing zostało opisane na Twitterze przez Gabriela Landaua. Problem polega na wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania złośliwych reklam, które kierują do stron zawierających szkodliwe oprogramowanie.

W ostatnich dniach Landau kupił nowego laptopa z Windows 10 i preinstalowaną przeglądarką Microsoft Edge, która domyślnie korzysta z wyszukiwarki Bing. Chwilę po pierwszym uruchomieniu komputera, jego właściciel postanowił zainstalować Google Chrome. W tym celu uruchomił Edge’a i w polu wyszukiwania wpisał "download Chrome“.

W rezultacie na pierwszym miejscu ukazał się wiarygodnie wyglądający wynik, który powinien przekierować na oficjalną stronę z programem instalacyjnym Google Chrome.

Landau nabrał jednak podejrzeń, gdy zorientował się, że wynik wyszukiwania zamiast kierować do google.com (taki adres wyświetla Bing), przekierowuje do googleonline2018.com. Pobranie znajdującego się w tej domenie programu instalacyjnego i sprawdzenie jego podpisu cyfrowego, „Alpha Criteria” zamiast „Google”, potwierdziło podejrzenie, że jest to wirus typu koń trojański.

  • Całe zajście zostało udokumentowane w postaci nagranego filmu, udostępnionego TUTAJ

Po zgłoszeniu sprawy do Microsoftu, firma wystosowała odpowiedź w której poinformowała, że złośliwy link pojawił się w wynikach wyszukiwania, ponieważ ktoś wykupił reklamę na hasło kluczowe "download Chrome". Wg oświadczenia Microsoftu, konto powiązane z reklamą zostało zablokowane. Właściciel wyszukiwarki Bing wskazał także serwis, gdzie można zgłaszać podobne przypadki.

Zaskakujący jest fakt, że sześć miesięcy temu firma Bleeping Computer przedstawiła identyczny problem. Wszystko wskazuje na to, że przez pół roku Microsoft nie poradził sobie z problemem złośliwych reklam. Nie wprowadził np. mechanizmu sprawdzającego, czy adres wyświetlany w linku sponsorowanym (w opisanym przypadku www.google.com) jest zgodny z adresem, na który fakrycznie następuje przekierowanie (w opisanym przypadku www.googleonline2018.com), co powinno osłabić skuteczność tego typu działań.

- Na szczęście większość przeglądarek internetowych jest dobrze zintegrowana z programami antywirusowymi, dzięki czemu rozpoznają one podejrzane adresy URL i blokuje dostęp, wyświetlając przy tym ostrzegawczy komunikat - komentuje Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za lipiec 2019 r.
Wszystkie spoty w lipcowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboards powstały przy udziale osób znanych z telewizji, mediów społecznościowych czy świata muzyki. Niekwestionowanym zwycięzcą tej edycji jest Play - dwie reklamy tej marki uplasowały się na podium zdobywając złoto i brąz. Druga lokata przypadła marce Lidl i jej wideo z udziałem twórców kanału...
Sztab Generalny Wojska Polskiego, Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych, Dowództwo Wojsk Obrony Terytorialnej, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych, Komenda Główna Żandarmerii Wojskowej oraz Dowództwo Garnizonu Warszawa od 20 sierpnia mają nowe strony internetowe zintegrowane z...
Onet.pl najczęściej cytowanym medium w lipcu 2019
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w lipcu pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się Wirtualna Polska oraz telewizja TVN24.
Robert Larsson objął stanowisko Chief Revenue Officera w Yieldbird
W sierpniu br. do zespołu Yieldbird, firmy z Grupy Agora specjalizującej się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców, dołączył Robert Larsson. Na nowo utworzonym stanowisku będzie odpowiedzialny za wzrost przychodów firmy.
Wirtualna Polska z programem dla Link4
WP brand studio wyprodukowało dla LINK4 sześcioodcinkowy cykl „Mamy mają moc”. Biorą w nim udział kobiety, które opowiadają, jak poradziły sobie z różnymi przeciwnościami losu związanego z macierzyństwem. Program jest częścią kampanii LINK4 Mama.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764