logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uwaga na złośliwe reklamy w wyszukiwarce Bing

  PR 06.11.2018, przeczytano 151 razy
ilustracjastrzałka

Chcesz używać przeglądarki Chrome i w tym celu pobierasz ją za pośrednictwem preinstalowanej na nowych komputerach przeglądarki Edge, korzystającej z wyszukiwarki internetowej Bing? Uważaj, możesz pobrać wirusa typu koń trojański.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uwaga-na-zlosliwe-reklamy-w-wyszukiwarce-bing,380029,artykul.html

Niebezpieczne zachowanie wyszukiwarki Bing zostało opisane na Twitterze przez Gabriela Landaua. Problem polega na wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania złośliwych reklam, które kierują do stron zawierających szkodliwe oprogramowanie.

W ostatnich dniach Landau kupił nowego laptopa z Windows 10 i preinstalowaną przeglądarką Microsoft Edge, która domyślnie korzysta z wyszukiwarki Bing. Chwilę po pierwszym uruchomieniu komputera, jego właściciel postanowił zainstalować Google Chrome. W tym celu uruchomił Edge’a i w polu wyszukiwania wpisał "download Chrome“.

W rezultacie na pierwszym miejscu ukazał się wiarygodnie wyglądający wynik, który powinien przekierować na oficjalną stronę z programem instalacyjnym Google Chrome.

Landau nabrał jednak podejrzeń, gdy zorientował się, że wynik wyszukiwania zamiast kierować do google.com (taki adres wyświetla Bing), przekierowuje do googleonline2018.com. Pobranie znajdującego się w tej domenie programu instalacyjnego i sprawdzenie jego podpisu cyfrowego, „Alpha Criteria” zamiast „Google”, potwierdziło podejrzenie, że jest to wirus typu koń trojański.

  • Całe zajście zostało udokumentowane w postaci nagranego filmu, udostępnionego TUTAJ

Po zgłoszeniu sprawy do Microsoftu, firma wystosowała odpowiedź w której poinformowała, że złośliwy link pojawił się w wynikach wyszukiwania, ponieważ ktoś wykupił reklamę na hasło kluczowe "download Chrome". Wg oświadczenia Microsoftu, konto powiązane z reklamą zostało zablokowane. Właściciel wyszukiwarki Bing wskazał także serwis, gdzie można zgłaszać podobne przypadki.

Zaskakujący jest fakt, że sześć miesięcy temu firma Bleeping Computer przedstawiła identyczny problem. Wszystko wskazuje na to, że przez pół roku Microsoft nie poradził sobie z problemem złośliwych reklam. Nie wprowadził np. mechanizmu sprawdzającego, czy adres wyświetlany w linku sponsorowanym (w opisanym przypadku www.google.com) jest zgodny z adresem, na który fakrycznie następuje przekierowanie (w opisanym przypadku www.googleonline2018.com), co powinno osłabić skuteczność tego typu działań.

- Na szczęście większość przeglądarek internetowych jest dobrze zintegrowana z programami antywirusowymi, dzięki czemu rozpoznają one podejrzane adresy URL i blokuje dostęp, wyświetlając przy tym ostrzegawczy komunikat - komentuje Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Adam Bodnar kontra TVP: Sąd oddala pozew telewizji
Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił powództwo Telewizji Polskiej S.A. skierowane przeciwko Rzecznikowi Praw Obywatelskich. Adam Bodnar poinformował dziś o tym na Facebooku. Sprawa dotyczy wypowiedzi Bodnara po śmierci prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Podczas rozmowy z Andrzejem Stankiewiczem z Onetu Bodnar stwierdził, że trzeba przeanalizować jakie programy oglądał...
Onet.pl najczęściej cytowanym medium w kwietniu 2019
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w kwietniu pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się portal Wirtualna Polska oraz telewizja TVN24.
„Gazeta Wyborcza” włącza się w akcję #vote4friendship
Już jutro – w piątek, 24 maja br. do całego nakładu „Gazety Wyborczej” zostanie dołączony plakat z flagą Unii Europejskiej z hasłem „Europa na tak!”. Na jego drugiej stronie czytelnicy znajdą grafikę odwołującą się do idei przyjaźni europejskiej, stworzoną przez młodych artystów w ramach akcji #vote4friendship. To wspólny projekt 16...
17 maja w Nowym Jorku odbyła się uroczystość wręczenia INMA GLOBAL MEDIA AWARDS, jednego z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży medialnej. Wśród nominowanych znalazł się program interwencyjny TVN „Uwaga!”, który zajął trzecie miejsce w kategorii „Best Use Of Social Media” za projekt #tematdlauwagi.
„#Trendchallenge” – nowy format na Youtube od Plotek.pl
Już w najbliższą niedzielę, 26 maja br. na kanale Plotek.pl zadebiutuje „#TRENDCHALLENGE”. To pierwszy format o tematyce modowej na polskim YouTube, który łączy rozrywkowe wideo z rozwiązaniami z zakresu e-commerce. W programie co tydzień oceniane będą najciekawsze i najodważniejsze stylizacje popularnych polskich influencerów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764