logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uważaj! Visa i MasterCard sprzedadzą Cię reklamodawcom!

   30.10.2011, przeczytano 2464 razy
ilustracja

Dwie największe sieci obsługujące karty płatnicze – Visa i MasterCard, planują uruchomić nowe źródło dochodów związanych z udostępnianiem danych o transakcjach swoich klientów do celów reklamy w internecie. Sprawę opisał "Wall Street Journal".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uwazaj%21-visa-i-mastercard-sprzedadza-cie-reklamodawcom%21,13780,artykul.html

Wiedza o dokonanych zakupach miałaby pozwolić na serwowanie reklam dostosowanych do zainteresowań odbiorcy. Jak zauważa amerykański dziennik, zrealizowanie pomysłu powiązania danych o internetowej aktywności użytkowników z prawdziwą historią ich zakupów byłoby nie tylko wyczynem technologicznym, ale oznaczałoby także erozję standardów ochrony prywatności w internecie. Visa i MasterCard miałyby czerpać korzyści z danych uzyskiwanych z każdej transakcji dokonanej ich kartami, które przekazywane byłyby reklamodawcom.

Artykuł w WSJ wywołał wiele kontrowersji. Członek senackiej komisji Jay Rockefeller stwierdził, że plany połączenia statystyk sprzedaży z danymi osobowymi czy z profilami w serwisach społecznościowych są bezprecedensowe i powinny wzbudzić alarm.

A może w Polsce operatorzy kart zadowolą się kosmicznymi prowizjami od każdej transakcji, przewyższającymi znacznie stawki stosowane w krajach znacznie zamożniejszych? Może nie będzie potrzeby sprzedawania danych o ludziach, którzy zaufali im, powierzając obsługę własnych finansów? Może... - nie jesteśmy pewni, a skoro tak, to wypada przypomnieć: klauzuli o zgodzie na wykorzystanie danych osobowych do celów marketingowych, na co powołują się operatorzy kart, towarzyszy też ustęp na temat możliwości cofnięcia tej zgody...

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sejm przyjął ustawę, która wprowadza możliwość wyboru kasowego rozliczania przychodów i kosztów uzyskania przychodów, tzw. kasowego PIT. Nowe przepisy, które wejdą w życie 1 stycznia 2025 roku, mają uprościć system podatkowy dla małych przedsiębiorców i poprawę ich płynności finansowej. Jest jednak kilka wyjątków.

Drożyzna w sklepach wciąż nie odpuszcza. Od kilku miesięcy każdy kolejny wzrost cen w relacji rocznej jest większy od poprzedniego. I tak według najnowszego branżowego raportu, we wrześniu codzienne zakupy podrożały średnio już o 4,9% rdr. Tym razem na 17 monitorowanych kategorii 15 było na plusie, a 2 segmenty znalazły się na minusie. Najbardziej zdrożały warzywa i owoce...
Państwowa Inspekcja Pracy chce narzędzi do podważania umów o dzieło
Trwają prace nad reformą ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej PIP ma uzyskać nowe kompetencje w walce z fikcyjnym samozatrudnieniem. W określonych okolicznościach będzie mogła nakazać zmianę istniejących umów cywilnoprawnych, takich jak umowy B2B, umowy o dzieło czy umowy-zlecenia na umowy o pracę....
ZUS podaje, że na koniec pierwszego półrocza 2024 roku średnie zadłużenie aktywnych płatników wyniosło 31,4 tys. zł. To o 18,5% więcej niż rok wcześniej. Rekordzista ma jednak aż 818,8 mln zł niezapłaconych składek. Eksperci komentujący te dane zwracają uwagę na słabą egzekucję zadłużenia, a także na wysokość składek. Stanowią one zbyt duże...
Zagranica, produkty używane i Blik: raport „E-commerce w Polsce 2024
Odsetek polskich internautów, którzy kupują online, utrzymał się na poziomie zbliżonym do tego sprzed roku. Obecnie jest to 78%, przy czym więcej badanych niż w poprzedniej fali badania, bo 36%, korzysta z serwisów zagranicznych. Dużą popularnością cieszą się też produkty używane – asortyment z drugiej ręki kupiło kiedykolwiek aż 61%...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764