logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Uważaj na słowa, czyli jak najlepiej dobierać frazy w SEO

  PR 03.02.2015, przeczytano 857 razy

Dobór słów kluczowych stanowi jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania i optymalizacji strony, umożliwiając nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także budowanie wizerunku i świadomości marki w Sieci. Skuteczne wyselekcjonowanie fraz pasujących do profilu witryny może jednak okazać się niełatwym zadaniem. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uwazaj-na-slowa%2C-czyli-jak-najlepiej-dobierac-frazy-w-seo,23830,artykul.html

Niezależnie od tego czy właściciel strony sam zajmuje się jej pozycjonowaniem czy zleca to wyspecjalizowanej agencji, powinien poświęcić chwilę na zastanowienie się nad celami, jakie chce osiągnąć. Jeśli jest to wyłącznie budowanie świadomości marki wśród grup docelowych, może zdecydować się na bardziej ogólne frazy związane z branżą, w ramach której prowadzona jest działalność. Tzw. money keywords to zazwyczaj wąski zbiór niezbyt rozbudowanych słów kluczowych, których głównym zadaniem jest zwiększanie ruchu na stronie. Niekoniecznie natomiast mogą przyczynić się one do wzrostu sprzedaży. Przykładem może być np. pozycjonowanie sklepu na bardzo szerokie hasło „AGD", które zbuduje jego wizerunek odpowiedniego miejsca do nabywania tego rodzaju sprzętu. 

Z kolei fraza zawierająca np. nazwę określonego modelu pralki, mimo generowania mniejszego ruchu na stronie, może być skuteczniejsza jeśli nadrzędnym celem jest sprzedaż. Użytkownik, który szuka konkretnego produktu, od razu trafia na podstronę gdzie się on znajduje i prawdopodobnie sfinalizuje transakcję. W strategii tzw. długiego ogona duża liczba haseł niszowych, pomimo znikomej popularności każdego z nich, może wygenerować wysoką sprzedaż. „Long tail” nadaje się głównie do pozycjonowania sklepów internetowych z szeroką ofertą produktów, serwisów stanowiących bazę wiedzy, narzędzi online (SaaS) czy portali, w których treść generowana jest głównie przez użytkowników. 

W doborze fraz warto również uwzględnić hasła związane z reputacją marki lub produktu, takie jak „nazwa firmy opinie” i postarać się, aby po wpisaniu tych haseł pokazały się pozytywne informacje. Zgodnie z jedną z nowych koncepcji marketingowych ZMOT (Zero Moment Of Truth), użytkownik po podjęciu wstępnej decyzji o skorzystaniu z usług danej firmy bądź nabyciu danego produktu, przed samą finalizacją transakcji szuka jeszcze w Internecie opinii i dopiero na ich podstawie podejmuje decyzję ostateczną.

W jaki sposób zatem dobierać słowa kluczowe? Frazy powinny dokładnie opisywać tematykę pozycjonowanej strony oraz informacje lub produkty na niej zawarte. Słowa warto podzielić pod kątem przydatności na takie, które muszą, powinny lub mogą być wykorzystane. W wyborze pomocne są takie narzędzia jak Google AdWords Keyword Tool, które umożliwiają analizę słów pod kątem ich skuteczności, popularności i konkurencyjności. Dzięki temu można wybrać taką frazę, która wykazuje tendencje zwyżkowe, a z której inne firmy jeszcze nie korzystają. Pomóc może Google Analitics w połączeniu z Google Webmaster Tools. Rozwiązanie pozwala uzyskać obraz ruchu sieciowego i sprawdzić za pomocą jakich fraz Internauci wchodzą na stronę. Po takiej analizie można skorzystać z darmowych programów miksujących wybrane słowa kluczowe. 

W przypadku, gdy firma działa na rynku lokalnym, należy uwzględnić informację o jej lokalizacji, która skieruje na stronę użytkowników z danego regionu, zainteresowanych usługą lub produktem. Warto również śledzić działania konkurencji i w razie potrzeby rozszerzać listę fraz. 

Należy pamiętać, że to jak dobrane zostaną słowa kluczowe dla witryny wpłynie na jej pozycjonowanie, a finalnie może przyczynić się do sukcesu lub porażki firmy. Warto zatem poświęcić temu zagadnieniu kilka chwil, by po kilku miesiącach nie ponosić konsekwencji źle wypozycjonowanej strony.

Autorem wypowiedzi jest Łukasz Iwanek, właściciel firmy Internetica.

Źródło: Internetica

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
Masz biznes w internecie? Na to przygotuj się w 2023 roku
- Wprowadzenie Google Analytics 4, korzystanie ze sztucznej inteligencji i oczekiwanie zmian w plikach cookie – to tylko niektóre najważniejsze zmiany jakie czekają na marketingowców i użytkowników w sieci. Jakie są internetowe trendy na 2023 rok? Co się zmieni i na co zwrócić uwagę - wymienia Łukasz Iwanek, CEO Agencji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764