logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Uwolnij umysł! Uniwersytet Łódzki rozpoczyna rebranding

   09.01.2017, przeczytano 2399 razy

Największa łódzka szkoła wyższa przygotowuje się do zmiany swojego wizerunku. W pierwszym kwartale nowego roku na Uniwersytecie Łódzkim rozpocznie się proces wdrażania nowej identyfikacji wizualnej. Zmiany obejmą logotyp, slogan i szeroko pojętą komunikację, przyczyniając się do stworzenia spójnego obrazu uczelni w polskim oraz zagranicznym środowisku edukacyjnym. Za koncepcję kreatywną tożsamości uniwersytetu odpowiada studio Ortografika.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uwolnij-umysl%21-uniwersytet-lodzki-rozpoczyna-rebranding,31030,artykul.html

Uwolnij umysł

Nowe oblicze Uniwersytetu Łódzkiego nawiązuje do misji uczelni oraz wartości, jakie leżą u jej podstaw - wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość, czy jedność w różnorodności. Silną inspiracją dla wdrażanej identyfikacji stanowiła też postać pierwszego rektora Uniwersytetu Łódzkiego, profesora Tadeusza Kotarbińskiego – „człowieka dobrej roboty”, którego niezwykły intelekt ukształtował całe pokolenia polskich naukowców i ludzi kultury. Jego wpływ na formowanie się uczelni przejawiał się w odważnych rozwiązaniach, zagwarantowaniu wolności badań i nauki, a także w nastawieniu na przyszłość – wprowadzaniu zmian służących następnym pokoleniom. Jego światopogląd i doświadczenia odzwierciedla nowy slogan szkoły wyższej – Uwolnij umysł.

- Na Uniwersytecie Łódzkim zawsze odważnie podchodziliśmy do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, szczególnie w zakresie organizacji pracy i funkcjonowania Uczelni. Na początku roku władze UŁ podjęły decyzję o wprowadzeniu zmian również w obszarze wizualnym. Po uprzedniej dyskusji nowa koncepcja identyfikacji uczelni została zaakceptowana przez Kolegium Rektorskie, przystali na nią również Dziekani – tłumaczy prof. Antoni Różalski, rektor Uniwersytetu Łódzkiego.

Opracowana tożsamość nie tylko lepiej obrazuje przyświecające uczelni wartości, ale także wpisuje się w nowe trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Całościowo pozwala również budować poczucie wspólnoty i wyróżnić się na tle konkurencji.

Uczelnia oczywiście nie rozstaje się ze swoim godłem, które figurować będzie na uniwersyteckim sztandarze, pieczęciach oraz oficjalnych pismach rektorskich.

Nadal trwają prace nad materiałami dla poszczególnych wydziałów oraz jednostek ogólnouczelnianych. Pierwsze elementy nowej identyfikacji będą wdrażane w jednostkach administracji centralnej UŁ od lutego 2017 roku. W dalszej kolejności planowana jest także zmiana stron internetowych jednostek uniwersyteckich.

Anna RolczakAnna Rolczak, dyrektor Centrum Promocji UŁ: Od samego początku prac nad nową koncepcją miałam świadomość, że będzie to dla nas trudne zadanie. Dotychczas każda z jednostek Uniwersytetu sama projektowała swoje materiały graficzne, stanęliśmy więc przed koniecznością pogodzenia wielu interesów. Od początku byłam jednak przekonana, że uda nam się wypracować koncepcję nadającą nowy wymiar marce Uniwersytetu Łódzkiego. Nową, spójną koncepcję, dzięki której zwrócimy uwagę na nasz potencjał i dzięki której identyfikowani będziemy jako silna i profesjonalnie podchodząca do wyzwań przyszłości Uczelnia. Pierwszy rektor bez wątpienia nadał kierunek, w jakim obecnie zmierza nasza uczelnia. Wyraża się to w kreatywnym podejściu do kształcenia, otwartości na to, co nowe i nieoczywiste, a również w odważnym dążeniu do innowacyjności. Dlatego też wprowadzanym zmianom wizualnym towarzyszy zmiana hasła, na bardzo trafne i doskonale dopasowane do charakteru naszego uniwersytetu, „Uwolnij umysł”.

Marcin Dąbrowski, studio Ortografika: Praca nad nową tożsamością wizualną Uniwersytetu Łódzkiego to dla naszego studia duża nobilitacja, ale przede wszystkim ogromne wyzwanie. Bardzo się cieszę, że rozpoczęliśmy współpracę na etapie tworzenia założeń nowej strategii promocji UŁ. Pozwoliło nam to lepiej zrozumieć historię uczelni, bieżące problemy w zakresie komunikacji marketingowej oraz zakładane kierunki rozwoju. Wierzę, że wypracowane wspólnie z Centrum Promocji założenia nowej tożsamości wizualnej pomogą w budowie mocnej i innowacyjne marki. Pracując nad nowym znakiem uczelni staraliśmy się przede wszystkim oddać unikalny charakter Uniwersytetu Łódzkiego na tle konkurencji. Chcieliśmy stworzyć logo "nastawione na wizję przyszłości", wzywające do działania. Zdecydowaliśmy się na kształt "miękko" nawiązujący do heraldyki, który wg nas dobrze oddaje wizerunek nowoczesnej i przyjaznej uczelni z zachowaniem szacunku do jej historii i dorobku.

Źródło: Uniwersytet Łódzki

www.uni.lodz.pl

Galeria: Uwolnij umysł! Uniwersytet Łódzki rozpoczyna rebranding

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764