logo
WIEDZA

Uwolnij umysł! Uniwersytet Łódzki rozpoczyna rebranding

redakcja   09.01.2017, przeczytano 915 razy
strzałkistrzałka
Uwolnij umysł! Uniwersytet Łódzki rozpoczyna rebranding ZOBACZ ILUSTRACJE

Największa łódzka szkoła wyższa przygotowuje się do zmiany swojego wizerunku. W pierwszym kwartale nowego roku na Uniwersytecie Łódzkim rozpocznie się proces wdrażania nowej identyfikacji wizualnej. Zmiany obejmą logotyp, slogan i szeroko pojętą komunikację, przyczyniając się do stworzenia spójnego obrazu uczelni w polskim oraz zagranicznym środowisku edukacyjnym. Za koncepcję kreatywną tożsamości uniwersytetu odpowiada studio Ortografika.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uwolnij-umysl!-uniwersytet-lodzki-rozpoczyna-rebranding,31030,artykul.html

Uwolnij umysł

Nowe oblicze Uniwersytetu Łódzkiego nawiązuje do misji uczelni oraz wartości, jakie leżą u jej podstaw - wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość, czy jedność w różnorodności. Silną inspiracją dla wdrażanej identyfikacji stanowiła też postać pierwszego rektora Uniwersytetu Łódzkiego, profesora Tadeusza Kotarbińskiego – „człowieka dobrej roboty”, którego niezwykły intelekt ukształtował całe pokolenia polskich naukowców i ludzi kultury. Jego wpływ na formowanie się uczelni przejawiał się w odważnych rozwiązaniach, zagwarantowaniu wolności badań i nauki, a także w nastawieniu na przyszłość – wprowadzaniu zmian służących następnym pokoleniom. Jego światopogląd i doświadczenia odzwierciedla nowy slogan szkoły wyższej – Uwolnij umysł.

- Na Uniwersytecie Łódzkim zawsze odważnie podchodziliśmy do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, szczególnie w zakresie organizacji pracy i funkcjonowania Uczelni. Na początku roku władze UŁ podjęły decyzję o wprowadzeniu zmian również w obszarze wizualnym. Po uprzedniej dyskusji nowa koncepcja identyfikacji uczelni została zaakceptowana przez Kolegium Rektorskie, przystali na nią również Dziekani – tłumaczy prof. Antoni Różalski, rektor Uniwersytetu Łódzkiego.

Opracowana tożsamość nie tylko lepiej obrazuje przyświecające uczelni wartości, ale także wpisuje się w nowe trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Całościowo pozwala również budować poczucie wspólnoty i wyróżnić się na tle konkurencji.

Uczelnia oczywiście nie rozstaje się ze swoim godłem, które figurować będzie na uniwersyteckim sztandarze, pieczęciach oraz oficjalnych pismach rektorskich.

Nadal trwają prace nad materiałami dla poszczególnych wydziałów oraz jednostek ogólnouczelnianych. Pierwsze elementy nowej identyfikacji będą wdrażane w jednostkach administracji centralnej UŁ od lutego 2017 roku. W dalszej kolejności planowana jest także zmiana stron internetowych jednostek uniwersyteckich.

Anna RolczakAnna Rolczak, dyrektor Centrum Promocji UŁ: Od samego początku prac nad nową koncepcją miałam świadomość, że będzie to dla nas trudne zadanie. Dotychczas każda z jednostek Uniwersytetu sama projektowała swoje materiały graficzne, stanęliśmy więc przed koniecznością pogodzenia wielu interesów. Od początku byłam jednak przekonana, że uda nam się wypracować koncepcję nadającą nowy wymiar marce Uniwersytetu Łódzkiego. Nową, spójną koncepcję, dzięki której zwrócimy uwagę na nasz potencjał i dzięki której identyfikowani będziemy jako silna i profesjonalnie podchodząca do wyzwań przyszłości Uczelnia. Pierwszy rektor bez wątpienia nadał kierunek, w jakim obecnie zmierza nasza uczelnia. Wyraża się to w kreatywnym podejściu do kształcenia, otwartości na to, co nowe i nieoczywiste, a również w odważnym dążeniu do innowacyjności. Dlatego też wprowadzanym zmianom wizualnym towarzyszy zmiana hasła, na bardzo trafne i doskonale dopasowane do charakteru naszego uniwersytetu, „Uwolnij umysł”.

Marcin Dąbrowski, studio Ortografika: Praca nad nową tożsamością wizualną Uniwersytetu Łódzkiego to dla naszego studia duża nobilitacja, ale przede wszystkim ogromne wyzwanie. Bardzo się cieszę, że rozpoczęliśmy współpracę na etapie tworzenia założeń nowej strategii promocji UŁ. Pozwoliło nam to lepiej zrozumieć historię uczelni, bieżące problemy w zakresie komunikacji marketingowej oraz zakładane kierunki rozwoju. Wierzę, że wypracowane wspólnie z Centrum Promocji założenia nowej tożsamości wizualnej pomogą w budowie mocnej i innowacyjne marki. Pracując nad nowym znakiem uczelni staraliśmy się przede wszystkim oddać unikalny charakter Uniwersytetu Łódzkiego na tle konkurencji. Chcieliśmy stworzyć logo "nastawione na wizję przyszłości", wzywające do działania. Zdecydowaliśmy się na kształt "miękko" nawiązujący do heraldyki, który wg nas dobrze oddaje wizerunek nowoczesnej i przyjaznej uczelni z zachowaniem szacunku do jej historii i dorobku.

Źródło: Uniwersytet Łódzki

www.uni.lodz.pl

Galeria: Uwolnij umysł! Uniwersytet Łódzki rozpoczyna rebranding

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Czy klient może zakochać się w marce?
Każda firma może zdobyć wiernych fanów. Jeżeli będzie prowadzić uczciwy dialog z otoczeniem, to ma szansę rozkochać w sobie klientów, niezależnie od skali swojego biznesu. Czy mogą tego dokonać tylko sklepy stacjonarne czy również e-commerce? Co musi się wydarzyć, żeby tak silna więź z marką powstała? Ile potrzeba na to czasu? Jak tego dokonać? Dlaczego...
Uruchomienie usługi AdWords i cieszenie się z jej efektów to jedynie jeden z kroków jakie musi wykonać przedsiębiorca. Równie kluczowe jest rozliczenie się z poniesionych wydatków z urzędem skarbowym. W tym poradniku podpowiemy jak tego dokonać.
Reklama natywna – najważniejsze aspekty prawne
Pod koniec 2016 roku Rada Etyki Public Relations przedstawiła swoje stanowisko dotyczące przeciwdziałania zjawiskom ukrytej reklamy w kontekście pojęcia reklamy natywnej. Zostały w nim zarekomendowane konkretne działania skierowane do branży public relations, komunikacji marketingowej oraz wydawców mediów, które mają na celu podniesienie standardów etycznych komunikacji. Jest to...
Sztuczna inteligencja a przyszłość reklamy online
Sztuczna inteligencja już od dłuższego czasu jest jednym z głównych tematów omawianych w obszarze nowych technologii. W branży reklamowej można zaobserwować stały postęp technologiczny, który marki wykorzystują, aby mieć przewagę nad konkurencją. Jak działa sztuczna inteligencja? Czy będzie przyszłością branży reklamowej? O tym w artykule Mariusza...
12 powodów, dla których warto stosować SMS w e-handlu
Rynek e-commerce z roku na rok rozwija się coraz szybciej, a zakaz handlu w niedzielę dodatkowo to dynamizuje. Gemius podaje, że branża ta rozrasta się o około 20% rocznie - 7 razy prężniej niż handel tradycyjny. Konkurencja w tym sektorze będzie tylko wzrastać, warto zatem przyjrzeć się dokładniej oczekiwaniom konsumentów oraz możliwościom zwiększającym efektywność...
 
środa 20.06.2018, 65 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone