logo
WIEDZA

Uwolnij umysł! Uniwersytet Łódzki rozpoczyna rebranding

redakcja   09.01.2017, przeczytano 882 razy

Największa łódzka szkoła wyższa przygotowuje się do zmiany swojego wizerunku. W pierwszym kwartale nowego roku na Uniwersytecie Łódzkim rozpocznie się proces wdrażania nowej identyfikacji wizualnej. Zmiany obejmą logotyp, slogan i szeroko pojętą komunikację, przyczyniając się do stworzenia spójnego obrazu uczelni w polskim oraz zagranicznym środowisku edukacyjnym. Za koncepcję kreatywną tożsamości uniwersytetu odpowiada studio Ortografika.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uwolnij-umysl!-uniwersytet-lodzki-rozpoczyna-rebranding,31030,artykul.html

Uwolnij umysł

Nowe oblicze Uniwersytetu Łódzkiego nawiązuje do misji uczelni oraz wartości, jakie leżą u jej podstaw - wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość, czy jedność w różnorodności. Silną inspiracją dla wdrażanej identyfikacji stanowiła też postać pierwszego rektora Uniwersytetu Łódzkiego, profesora Tadeusza Kotarbińskiego – „człowieka dobrej roboty”, którego niezwykły intelekt ukształtował całe pokolenia polskich naukowców i ludzi kultury. Jego wpływ na formowanie się uczelni przejawiał się w odważnych rozwiązaniach, zagwarantowaniu wolności badań i nauki, a także w nastawieniu na przyszłość – wprowadzaniu zmian służących następnym pokoleniom. Jego światopogląd i doświadczenia odzwierciedla nowy slogan szkoły wyższej – Uwolnij umysł.

- Na Uniwersytecie Łódzkim zawsze odważnie podchodziliśmy do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, szczególnie w zakresie organizacji pracy i funkcjonowania Uczelni. Na początku roku władze UŁ podjęły decyzję o wprowadzeniu zmian również w obszarze wizualnym. Po uprzedniej dyskusji nowa koncepcja identyfikacji uczelni została zaakceptowana przez Kolegium Rektorskie, przystali na nią również Dziekani – tłumaczy prof. Antoni Różalski, rektor Uniwersytetu Łódzkiego.

Opracowana tożsamość nie tylko lepiej obrazuje przyświecające uczelni wartości, ale także wpisuje się w nowe trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Całościowo pozwala również budować poczucie wspólnoty i wyróżnić się na tle konkurencji.

Uczelnia oczywiście nie rozstaje się ze swoim godłem, które figurować będzie na uniwersyteckim sztandarze, pieczęciach oraz oficjalnych pismach rektorskich.

Nadal trwają prace nad materiałami dla poszczególnych wydziałów oraz jednostek ogólnouczelnianych. Pierwsze elementy nowej identyfikacji będą wdrażane w jednostkach administracji centralnej UŁ od lutego 2017 roku. W dalszej kolejności planowana jest także zmiana stron internetowych jednostek uniwersyteckich.

Anna RolczakAnna Rolczak, dyrektor Centrum Promocji UŁ: Od samego początku prac nad nową koncepcją miałam świadomość, że będzie to dla nas trudne zadanie. Dotychczas każda z jednostek Uniwersytetu sama projektowała swoje materiały graficzne, stanęliśmy więc przed koniecznością pogodzenia wielu interesów. Od początku byłam jednak przekonana, że uda nam się wypracować koncepcję nadającą nowy wymiar marce Uniwersytetu Łódzkiego. Nową, spójną koncepcję, dzięki której zwrócimy uwagę na nasz potencjał i dzięki której identyfikowani będziemy jako silna i profesjonalnie podchodząca do wyzwań przyszłości Uczelnia. Pierwszy rektor bez wątpienia nadał kierunek, w jakim obecnie zmierza nasza uczelnia. Wyraża się to w kreatywnym podejściu do kształcenia, otwartości na to, co nowe i nieoczywiste, a również w odważnym dążeniu do innowacyjności. Dlatego też wprowadzanym zmianom wizualnym towarzyszy zmiana hasła, na bardzo trafne i doskonale dopasowane do charakteru naszego uniwersytetu, „Uwolnij umysł”.

Marcin Dąbrowski, studio Ortografika: Praca nad nową tożsamością wizualną Uniwersytetu Łódzkiego to dla naszego studia duża nobilitacja, ale przede wszystkim ogromne wyzwanie. Bardzo się cieszę, że rozpoczęliśmy współpracę na etapie tworzenia założeń nowej strategii promocji UŁ. Pozwoliło nam to lepiej zrozumieć historię uczelni, bieżące problemy w zakresie komunikacji marketingowej oraz zakładane kierunki rozwoju. Wierzę, że wypracowane wspólnie z Centrum Promocji założenia nowej tożsamości wizualnej pomogą w budowie mocnej i innowacyjne marki. Pracując nad nowym znakiem uczelni staraliśmy się przede wszystkim oddać unikalny charakter Uniwersytetu Łódzkiego na tle konkurencji. Chcieliśmy stworzyć logo "nastawione na wizję przyszłości", wzywające do działania. Zdecydowaliśmy się na kształt "miękko" nawiązujący do heraldyki, który wg nas dobrze oddaje wizerunek nowoczesnej i przyjaznej uczelni z zachowaniem szacunku do jej historii i dorobku.

Źródło: Uniwersytet Łódzki

www.uni.lodz.pl

Galeria: Uwolnij umysł! Uniwersytet Łódzki rozpoczyna rebranding

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH
OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne roz...
Siła reklamy mobilnej
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać klient...
 
piątek 20.04.2018, 70 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone