logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PODCAST: Uzależnienie od interfejsu. Rozmowa z dr. Wojciechem Glacem i dr. Jakubem Kusiem

   06.11.2022, przeczytano 419 razy
ilustracja
fot. Dawid Sokołowski/Unsplash

W ramachpodcastu Katarzyna Szymielewicz przeprowadziła dwie rozmowy ze specjalistami, w których szukała odpowiedzi na pytanie, jakie mechanizmy utrzymują uwagę użytkowników w mediach społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uzaleznienie-od-interfejsu.-rozmowa-z-dr.-wojciechem-glacem-i-dr.-jakubem-kusiem,397867,artykul.html

W pierwszej z nich, razem z neurobiologiem dr. Wojciechem Glacem z Uniwersytetu Gdańskiego, rozmawiała o tym, jak mózg reaguje na korzystanie z social mediów. Dlaczego nie możemy oprzeć się negatywnym komunikatom, którymi bombardują nas algorytmy? Czy porady typu „nie klikaj i nie patrz” są w ogóle skuteczne?

W kolejnej rozmowie poruszała temat różnic pomiędzy życiem off-line i on-line. Ekspert, dr Jakub Kuś, psycholog z Uniwersytetu SWPS, opowiada o tym, w jaki sposób i po co kreujemy profile internetowe. Poruszona została także kwestia innego wymiaru znajomości i relacji w przestrzeni internetowej, samotności oraz uzależnienia od przeżywania silnych emocji.

Na skróty:

00:01 Wprowadzenie
04:57 dr Wojciech Glac – bodziec traumy
08:03 dr Jakub Kuś – potrzeba relacji międzyludzkich

Źródło: Fundacja Panoptykon

www.panoptykon.org

* Zdjęcie dr. Jakuba Kusia pochodzi z materiałów prasowych SWPS Wrocław. tekst na licencji CC Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Opakowanie pomaga zdobyć klienta w e-sklepie
Grudzień to bez wątpienia najważniejszy miesiąc w kalendarzu e-commerce. Wpływ na to mają nie tylko sezonowe wyprzedaże czy Święta Bożego Narodzenia, ale także liczne okazje, które na stałe zagościły w świadomości konsumentów i przez wielu traktowane są jako doskonały moment na zakup gwiazdkowych upominków. Warto wykorzystać tę okazję, aby maksymalnie zintensyfikować...
Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku. Podczas, gdy polski rynek urośnie o 34,7% do wartości 124 miliardów zł. Jednak przyszły rok przyniesie wiele wyzwań dla e-commerce, na który największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania klientów, szybkość...
Marketingowy potencjał koperty
Choć rynek tradycyjnych przesyłek listowych od lat sukcesywnie się kurczy, to jeden z jego segmentów może pochwalić się wzrostem. Mowa o przesyłkach reklamowych. Niesłabnącą popularność direct mailingu potwierdzają zarówno eksperci zajmujący się organizacją korespondencji masowej dla firm oraz instytucji, jak i sami konsumenci. Najnowszy Raport Polskiego...
Phygital czyli czołowy trend handlu A.D. 2023?
Phygital, a więc łączenie dwóch „handlowych światów” - wirtualnego i rzeczywistego – będzie jednym z najważniejszych trendów definiujących oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. A to m.in. dlatego, że tradycyjna sprzedaż w fizycznych placówkach handlowych nadal ma się świetnie – według analizy Worldwide...
Czy sztuczna inteligencja pozbawi dziennikarzy i copywriterów pracy?
Narzędzia sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej popularne przy pisaniu treści. Platformy zasilane tą techniką dają twórcom narzędzia do kreowania tekstu, czyniąc planowanie contentu prostszym niż kiedykolwiek. Jednym z największych wyzwań w tworzeniu treści jest po prostu nieustanna kreatywność. Zazwyczaj to autor ustala „background” i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764