Uzdrowisko w Ustroniu (Beskid Śląski) rozpoczyna rebranding. Zmieni się logo, a identyfikacja wizualna zacznie nawiązywać do najbardziej rozpoznawalnych budynków kurortu – Sanatorium Równica, Hotelu Wilga czy budynku Uzdrowiskowego Instytutu Zdrowia. Nowe brand identity to jednak nie tylko zmiana wizualna.
Uzdrowisko już dziś (tj. 17.05) zmieni swój logotyp. Znane kuracjuszom i mieszkańcom Śląska trójkolorowe serce (czerwień, zieleń i niebieski) zmieni się w serce dwukolorowe (czerwień i navy blue), które złożone zostało z dwóch litr „U”. Również logotyp będzie nawiązywał do ww. rozpoznawalnych budynków uzdrowiska.
– W ten sposób wyeksponujemy wizualnie naszą architekturę z lat 60. i 70., która jest wizytówką kurortu – mówi Izabela Bożek, dyrektor ds. marketingu uzdrowiska. – Nasz rebranding to nie tylko wizualna retromania. Odświeżyliśmy też wizję i misję naszego uzdrowiska, aby przystawała do wyzwań XXI wieku – dodaje.
Nowa idea uzdrowiska
Identyfikacja wizualna powstawała na równi z nowoczesną misją i wizją odpowiednią dla innowacyjnego kurortu medycznego.
– Uzdrowisko Ustroń jest wyjątkowe w skali europejskiej. Chcemy zacząć mocniej akcentować naszą obecność w Polsce – mówi Wojciech Budzowski, prezes zarządu Uzdrowiska Ustroń. – Odświeżenie wizerunku uzdrowiska jest pierwszym krokiem, który ma sprawić, aby nie tylko mieszkańcy Śląska, ale i całej Polski, a nawet Środkowej Europy, kojarzyli Uzdrowisko Ustroń jako nowoczesne centrum zdrowia specjalizujące się w profilaktyce pierwotnej, wtórnej, rehabilitacji oraz leczenia i zapobiegania chorobom cywilizacyjnym.
– W tym roku planujemy odświeżyć stronę internetową uzdrowiska, która będzie bardziej przyjazna kuracjuszom. Planujemy też mocniej zaangażować się w działania promujące profilaktykę zdrowotną. Ostatnio mieszkańcy Ustronia mogli zobaczyć nas na rynku, gdzie opowiadaliśmy o bezdechu sennym oraz mierzyliśmy bezpłatnie ciśnienie i cukier – dodaje Bożek.
Historia Uzdrowiska w Ustroniu
Uzdrowisko Ustroń jest jednym z największych tego typu kompleksów w Europie. Tradycje uzdrowiskowe Ustronia sięgają końca XVIII wieku. To właśnie wtedy odkryto, że warunki klimatyczne w połączeniu z naturalnymi złożami surowców leczniczych czynią Ustroń miejscem sprzyjającym leczeniu chorób układu oddechowego, chorób reumatycznych oraz stawowo-mięśniowych.
W latach 60. XX wieku w dolinie Jaszowiec powstała dzielnica wczasowa z charakterystycznymi budynkami mieszkalnymi tzw. „liniowcami”, „wielotraktowcami” i „gronowcami”. W latach 70. wybudowano w Zawodziu nowoczesne ośrodki wczasowo-lecznicze i sanatoryjne w kształcie piramid. Łącznie na powierzchni około 200 hektarów mieści się 17 budynków.
Od sierpnia 2010 roku właścicielem większościowego pakietu Przedsiębiorstwa Uzdrowiskowego „Ustroń” S.A. jest spółka Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca (Grupa American Heart of Poland) posiadająca ogromne sukcesy w dziedzinie kardiologii oraz kardiochirurgii. Spółka została założona w 2000 roku przez grupę wybitnych lekarzy z Polski i ze Stanów Zjednoczonych.
Źródło: Uzdrowisko Ustroń