logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uzdrowisko w Ustroniu kompleksowo odświeża swój wizerunek

  PR 24.05.2022, przeczytano 1376 razy
ilustracja

Uzdrowisko w Ustroniu, ikona polskiego modernizmu z Beskidu Śląskiego, zakończyło proces rebrandingu. Logotypy marki uległy zmianie i zaczęły nawiązywać do najbardziej rozpoznawalnych budynków, dzielnicy leczniczo-rehabilitacyjnej, zaprojektowanych w 2. połowie XX wieku przez śląskich architektów – Henryka Buszko i Aleksandra Frantę. Za rebranding odpowiedzialna była agencja Publicon.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uzdrowisko-w-ustroniu-kompleksowo-odswieza-swoj-wizerunek,395989,artykul.html

„Śląskie piramidy”

Fundamentem nowej identyfikacji wizualnej jest nawiązanie do niezwykłej, modernistycznej architektury Uzdrowiska Ustroń. W latach 60. i 70. XX wieku na 200 hektarach beskidzkiego zbocza rozpoczął się długotrwały proces powstawania kompleksu uzdrowiskowego złożonego z 17 tzw. „śląskich piramid”. Te budynki powstawały do lat 90. i goście jeszcze dziś mogą w nich wynająć pokoje.

– Nowym brand identity chcieliśmy mocno zaakcentować wyjątkowość naszej architektury – mówi Izabela Bożek, dyrektor ds. marketingu uzdrowiska. – Jej siła wynika z wyjątkowości, ponadczasowości i skupienia na funkcjonalności architektury kompleksu uzdrowiskowego, a główną funkcją i filarem marki Uzdrowiska Ustroń jest zdrowie jego kuracjuszy, pacjentów i gości.

ilustracjastrzałka

Koncepcja nowego brandu

Przy rebrandingu marek z branży medyczno-leczniczej trzeba wziąć pod uwagę ich fundamentalny, zdrowotny aspekt, który jest „sercem” przekazu.

– Produkty i usługi medyczne nie muszą być piękne, nie muszą być glamour – mają być przede wszystkim skuteczne. Mają działać. Spełniać swoją funkcję – mówi Michał Ulidis, Creative Director i Partner w Publicon. – Tak samo jak modernistyczna architektura, w której funkcja jest nadrzędna względem formy. Forma podąża wprost za funkcją. To nie przypadek, że dzielnica leczniczo-rehabilitacyjna Zawodzie projektu Henryka Buszko i Aleksandra Franty została zaliczona do panteonu ikonicznych dzieł światowego modernizmu.

Zmianie w nowej identyfikacji wizualnej uległ nie tylko logotyp samego Uzdrowiska Ustroń. W ramach rebrandingu powstały sub-brandy nawiązujące do najbardziej rozpoznawalnych budynków kurortu – Sanatorium Równica, Hotelu Wilga czy budynku Uzdrowiskowego Instytutu Zdrowia.

ilustracjastrzałka

Jak chce pozycjonować się uzdrowisko?

Cel, jaki postawiło sobie Uzdrowisko Ustroń, to pozycjonowanie się „top of mind” w rejestrze zdrowia i medycyny. „Jeśli szukam miejsca, w którym mogę odpocząć, nabrać sił i podreperować swoje zdrowie, to wybieram jakościowe usługi, produkty i miejsca sygnowane marką Uzdrowiska Ustroń – nowoczesnego kurortu medycznego, Medical Destination Resort”.

– Uzdrowisko Ustroń jest wyjątkowe w skali europejskiej. Chcemy zacząć mocniej akcentować naszą obecność w Polsce – mówi Wojciech Budzowski, prezes zarządu Uzdrowiska Ustroń. – Odświeżenie wizerunku jest pierwszym krokiem, który ma sprawić, aby nie tylko mieszkańcy Śląska, ale i całej Polski, a nawet Środkowej Europy, kojarzyli Uzdrowisko Ustroń jako nowoczesne centrum zdrowia specjalizujące się w profilaktyce pierwotnej, wtórnej, rehabilitacji oraz leczeniu i zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym.

ilustracjastrzałka

Rebranding ma zmaterializować wizualnie nową wizję uzdrowiska jako lidera w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego oraz pioniera, który wyznacza trendy dla uzdrowisk w Polsce i na świecie.

– Wraz z rebrandingiem idą realne działania skierowane również do mieszkańców. W tym roku planujemy odświeżyć stronę internetową uzdrowiska, która będzie bardziej przyjazna internautom. Mocniej angażujemy się w działania promujące profilaktykę zdrowotną. Ostatnio mieszkańcy Ustronia mogli zobaczyć nas na rynku, gdzie edukowaliśmy o tym, czym jest bezdech senny oraz mierzyliśmy bezpłatnie ciśnienie i cukier. Zmiana w naszej identyfikacji jest więc czymś więcej niż tylko wizualną retromanią – dodaje Bożek.

ilustracjastrzałka

Źródło: Uzdrowisko Ustroń

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764