logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Użytkownicy smartfonów szukają promocji i rabatów w aplikacjach

  PR 12.12.2017, przeczytano 1603 razy
ilustracjastrzałka

Aż 41 proc. użytkowników smartfonów korzystało w 2016 r. z aplikacji zakupowych, w tym niemal co piąty miał zainstalowaną choć jedną z dwóch aplikacji z rabatami i promocjami spółki Qpony.pl – wynika z badania Spicy Mobile.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uzytkownicy-smartfonow-szukaja-promocji-i-rabatow-w-aplikacjach,34830,artykul.html

Aplikacje rabatowe to niezwykle dynamiczny trend w m-commerce. Jak pokazują wyniki pasywnego pomiaru korzystania z urządzeń mobilnych z systemem Android, realizowanego przez Spicy Mobile, w 2016 r. z aplikacji zakupowych (z uwzględnieniem aplikacji rabatowych) korzystało średnio 41% użytkowników, poświęcając na aktywność w aplikacjach 2 godz. 17 min i 30 s. (średni miesięczny czas na użytkownika). Dalsze analizy pokazały, że udział liczby użytkowników dwóch aplikacji z rabatami i promocjami grupy mobilnej Qpony.pl, do której należą aplikacje Blix i Qpony, w łącznej liczbie użytkowników aplikacji shoppingowych wyniósł w ubiegłym roku aż 18%.

Jak wynika z danych Qpony.pl, aktualnie ponad 1,1 mln właścicieli smartfonów szuka informacji o tańszych produktach i usługach za pośrednictwem jednej z dwóch aplikacji należących do spółki. Od stycznia 2016 do września 2017 r. firma odnotowała 55 proc. wzrost miesięcznej liczby aktywnych użytkowników, przy czym miesięczna liczba aktywnych użytkowników aplikacji Blix wzrosła o 51 proc. i wynosi obecnie 739 tys., a aplikacji Qpony wzrosła o 62 proc. i utrzymuje się na poziomie 510 tys.

ilustracjastrzałka

- Ostatni rok był dla nas bardzo pomyślny. Wyniki naszych dwóch najbliższych konkurentów są w tym momencie niższe o blisko 50 proc. i 75 proc. – komentuje Tomasz Jabłoński, CEO Qpony.pl. – Ponadto szacujemy, że aplikacja Blix generuje o wiele więcej sesji niż wszystkie webowe serwisy gazetkowe. To, że oba produkty mobilne cieszą się aż tak dużą popularnością użytkowników zawdzięczamy intensywnie rosnącej liczbie osób zainteresowanych promocjami oraz odpowiednio dobieranym treściom, które odpowiadają na oczekiwania i potrzeby odbiorców, i sprawiają, że chętnie wracają oni do korzystania z mobilnych agregatów zniżek, promocji, kuponów rabatowych i gazetek reklamowych.

Sukces aplikacji rabatowych to jeden z efektów rosnącej popularności smart shoppingu. Według raportu Google Consumer Barometer, aż 19 proc. polskich konsumentów do zakupów motywują obniżki cen, 33 proc. szuka promocji i kuponów zniżkowych, a dla 57 proc. cena jest decydującym czynnikiem. Jak wynika z analiz Qpony.pl, statystyczny użytkownik aplikacji rabatowej to osoba w wieku 18-24 lat, która mieszka w dużym mieście. Najczęściej wykorzystuje ona zniżki z kategorii jedzenie, moda, usługi i rozrywka.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych: rekomendowanie własnej oferty

Najnowsze w tym dziale

Instytut Monitorowania Mediów – wiodąca firma, która od niemal 25 lat analizuje medialny wizerunek marek – rozszerza swoją ofertę. Do bazy monitorowanych mediów zostało właśnie dodanych aż 95 stacji radiowych z całej Polski. Wśród nowych źródeł znajdują się zarówno media lokalne jak i tematyczne.
PB Nieruchomości: piąty podcast Pulsu Biznesu
Od jutra, w każdy wtorek, „Puls Biznesu” zaproponuje swoim czytelnikom i słuchaczom treści audio kolejny podcast. Audycja PB Nieruchomości, którą poprowadzi dziennikarka Anna Gołasa, stanowić będzie przewodnik po rynku nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Podcast uzupełni dynamicznie rozwijaną ofertę audio „Pulsu Biznesu”.
4 dni, 14 specjalnych paneli eksperckich i wyjątkowe wydanie DGP w języku angielskim – to atrakcje czekające na gości Polish Business Hub w Davos, gdzie właśnie rusza coroczna konferencja Światowego Forum Ekonomicznego. Partnerem Medialnym jedynej polskiej jednostki w Szwajcarii jest Dziennik Gazeta Prawna.
Rolnik Info z rekordowymi wynikami i nowymi formatami wideo
Serwis RolnikInfo umacnia swoją pozycję w segmencie mediów rolniczych. W grudniu serwis odnotował 312% wzrostu zaangażowania na Facebooku, co pozwoliło mu awansować na drugie miejsce wśród najbardziej angażujących serwisów newsowych w Polsce (za Goniec.pl, przed TVN24, Telewizją Republiką i Gazeta.pl).
Antyradio z kampanią promującą poranną audycję Desperanos
16 stycznia br. wystartuje nowa kampania Antyradia, nawiązująca do porannej audycji "Desperanos" z Michałem Figurskim i Piotrem Kędzierskim w rolach głównych. Reklamy będzie można zobaczyć na billboardach w polskich miastach, a także w sieci kin Helios i social mediach.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764