logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Użytkownik Tiktoka w Polsce

  PR 09.12.2021, przeczytano 865 razy
ilustracjastrzałka

Ile ma lat? Od kiedy jest na TikToku? Ile czasu spędza w aplikacji? Czy lubi reklamy? Kupuje czy tylko ogląda? Kim jest polski użytkownik TikToka i jaki ma potencjał zakupowy, postanowiła zbadać agencja OpenMobi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uzytkownik-tiktoka-w-polsce,394069,artykul.html

Jeszcze kilka lat temu, gdy TikTok pojawił się w Polsce, mało kto postrzegał go jako miejsce, w którym warto szukać odbiorców produktów czy usług swojej marki. Platforma, która pozwalała na dzielenie się krótkimi formami wideo, była uznawana bowiem za chwilową modę i rozrywkę dla nastolatków. Sam TikTok niechętnie przyznawał wówczas, że korzystają z niego przede wszystkim osoby bardzo młode. Teraz profil użytkownika wygląda zgoła inaczej, a wraz z nim zmienił się potencjał reklamowy aplikacji.

Nadal młodzi, ale już dojrzalsi

Jak wynika z najnowszego raportu OpenMobi „Użytkownik TikToka w Polsce”, dominującą grupę na platformie stanowią obecnie młodzi dorośli, a więc osoby w przedziale 18-34 lat (60%). Tuż za nimi plasuje się młodzież w wieku 13-17 lat (34%). Z TikToka korzystają w głównej mierze kobiety, ale odsetek mężczyzn stale rośnie. W pierwszej połowie roku ich liczba zwiększyła się o 6%.

– Już blisko 8 milionów osób w Polsce aktywnie korzysta z TikToka. Nadal są to przede wszystkim reprezentanci pokolenia Z. Widać jednak, że użytkownicy dorośli, są bardziej świadomi i skorzy do zakupów. Warto podkreślić, że większość z nich jest związana z TikTokiem od dawna, co obala mit chwilowej fascynacji tym medium – mówi Marek Naruszewicz, CEO OpenMobi.

78% uczestników badania przeprowadzonego przez agencję deklaruje, że posiada aplikację od ponad roku (część ma ją już nawet 3 lata), a 66% spędza w niej więcej niż godzinę dziennie. Na TikToku szukają nie tylko rozrywki, ale także wskazówek i inspiracji przekazanych w prostej i interesującej formie. Najchętniej przeglądanymi treściami są więc taniec i śpiew (35%), tutoriale (22%) oraz challenge (19%).

Kupują w popularnych sieciówkach

Prawie wszyscy respondenci robią zakupy przez internet (94%). Najczęściej do wirtualnego koszyka wkładają ubrania (40%), kosmetyki (24%) i sprzęt elektroniczny (16%). Online odwiedzają przede wszystkim popularne sklepy sieciowe, jak H&M czy Sinsay w przypadku odzieży lub Rossmann, gdy szukają produktów kosmetycznych. W kategorii Meble niekwestionowanym faworytem jest natomiast Ikea. Za zakupy internetowe najchętniej płacą Blikiem (39%) oraz kartą (33%). Offline kupują głównie artykuły spożywcze. Kierują się wówczas do znanych dyskontów, jak Biedronka i Lidl czy sklepy Żabka.

– Użytkownicy TikToka wybierają produkty znane i w przystępnych cenach. Dostępność marki i wygoda zakupu to dla nich ważny atut. Nie mają też trudności z poruszaniem się w świecie płatności online – podsumowuje Marek Naruszewicz.

Reklamy są OK

Taki wniosek wyłania się z ostatniej części raportu OpenMobi, w którym agencja zaprezentowała podejście ankietowanych do reklam wyświetlanych na TikToku. Większość respondentów przyznała, że ogląda pojawiające się tam kampanie. Treści komercyjne oceniają jako bardzo autentyczne, mniej inwazyjne niż na innych platformach i ciekawe. Co więcej, prawie 1/3 badanych kupiła coś za sprawą takiej reklamy.

– TikTok ma ogromny potencjał reklamowy. Na przykład, w kategorii jedzenie szacowany jest on na 6,6 mln użytkowników, beauty i technologie to dotarcie rzędu 6,5 mln, dla mody i akcesoriów oraz gier można liczyć na 6-milionowe zasięgi – wylicza Marek Naruszewicz. – To także doskonałe miejsce do budowania świadomości marki, która zaprocentuje w przyszłości. Nic dziwnego, że firmy na całym świecie coraz liczniej zakładają swoje profile na platformie i wchodzą we współprace z influencerami z TikToka. Sztuką jest jednak robić to dobrze – dodaje.

ilustracjastrzałka

  • Pełny raport jest dostępny TUTAJ.

Źródło: OpenMobi

www.openmobi.pl

Dodatkowe informacje:

O badaniu
To już druga edycja raportu OpenMobi na temat TikToka (pierwszy raport ukazał się w 2019 roku). Badanie przeprowadzone zostało w I kwartale 2021 r. na próbie 2 537 użytkowników aplikacji TikTok w Polsce. Agencja wykorzystała metodę CAWI (wywiady internetowe). W kwestionariuszu zawarto 23 pytania dotyczące m.in. demografii i korzystania z aplikacji, a także zachowań zakupowych i nastawienia do reklam. Wykorzystano pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru oraz dodatkowe pola na pogłębienie odpowiedzi.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764