logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Viasat World zapowiada start projektu 1939 Na żywo

  PR 17.05.2019, przeczytano 319 razy

Międzynarodowy koncern medialny Viasat World we współpracy ze studiem Future History tworzy nowatorski projekt cyfrowy, umożliwiający współczesnemu odbiorcy przełomowe doświadczenie historii. Przedsięwzięcie, przy użyciu nowoczesnych kanałów komunikacji, pozwala w trybie rzeczywistym śledzić wydarzenia z przeszłości opowiedziane autentycznym głosem ich uczestników. Sześciotygodniowy projekt startuje 1 sierpnia br. i będzie funkcjonował w polskiej i angielskiej wersji językowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/viasat-world-zapowiada-start-projektu-1939-na-zywo,382478,artykul.html

Viasat World ogłosił dziś początek prac nad platformą internetową upamiętniającą 80. rocznicę inwazji hitlerowskich Niemiec na Polskę. Projekt bazuje na oryginalnych źródłach i bezpośrednich relacjach, przedstawiając historię tamtego okresu za pośrednictwem mediów społecznościowych, tak jakby miała miejsce w czasie rzeczywistym. Trwające sześć tygodni doświadczenie cyfrowe jest pierwszą tego typu inicjatywą w portfolio nadawcy.

Projekt powstał we współpracy ze studiem kreatywnym Future History, wyspecjalizowanym w podobnego rodzaju przedsięwzięciach. Dzięki innowacyjnej technice opowiadania historii inicjatywa idzie o krok dalej niż tradycyjna narracja, zapewniając realne doświadczenie dramatycznych wydarzeń roku 1939. Ukazując szeroki przekrój społeczeństwa, platforma prezentuje bogate spektrum postaw i życiorysów, a wartościowa biblioteka treści zawiera m.in. oryginalne świadectwa Winstona Churchilla, Alberta Einsteina i Charliego Chaplina.

Platforma będzie funkcjonowała w polskiej (1939nazywo.pl), jak i angielskiej wersji językowej (1939live.com), a dostęp do aplikacji będzie możliwy na całym świecie. Uzupełnieniem cyfrowej rzeczywistości będzie kolekcja skłaniających do refleksji historycznych filmów dokumentalnych, emitowanych w ramach dedykowanego pasma tematycznego na kanale Polsat Viasat History. Materiał filmowy zostanie również udostępniony na platformie internetowej w postaci VOD, co umożliwi nowym odbiorcom dotarcie do atrakcyjnych treści programowych oferowanych przez stację.

- Jesteśmy niezwykle podekscytowani współpracą z Future History, a opracowane rozwiązanie umożliwia rewolucyjny sposób odkrywania i poznawania historii. W ramach inicjatywy wchodzimy w bezpośredni dialog z autentycznymi postaciami, które opisują prawdziwe wydarzenia – a wszystko to w czasie rzeczywistym, bezpośrednio na dedykowanej cyfrowej platformie. Projekt 1939 Na żywo wpisuje się ściśle w politykę kanału Polsat Viasat History, gdzie z pasją, w nowy i inspirujący sposób opowiadamy historię. Przedsięwzięcie w pełni wkomponowuje się w tę misję, a my jesteśmy bardzo dumni zlecając realizację projektu, który rzuca światło na wydarzenia z naszej przeszłości i opowiada je w innowacyjny sposób – mówi Karin Heijink, VP Pay-TV Products and Channels w Viasat World.

Mikhail Zygar, założyciel Future History i producent kreatywny projektu, dodaje: - Cieszymy się, że możemy współpracować z tak uznanym międzynarodowym nadawcą jak Viasat World. Przedsięwzięcie pozwala nam opowiadać o faktach z przeszłości autentycznym głosem ich uczestników - prawdziwych świadków historii. Korzystamy przy tym z mediów społecznościowych, przedstawiając wydarzenia tak, jakby były dzisiejszymi wiadomościami, dzięki czemu będą one bardziej angażujące dla odbiorców. Co ważne, współpraca z tak renomowanym partnerem umożliwia dotarcie z wartościowym przekazem do bardzo szerokiej publiczności.

Stojące za projektem 1939 Na żywo studio Future History znane jest dzięki wcześniej zrealizowanej inicjatywie digitalowej pod nazwą Project1917. Jego twórcy zaprojektowali wierną symulację mediów społecznościowych, których użytkownikami są prawdziwi uczestnicy rewolucji rosyjskiej. Całość oparto na oryginalnych pamiętnikach, listach i gazetach z 1917 roku, a projekt zyskał ponad 5,5 mln unikalnych użytkowników na całym świecie. Firma stoi też za 1968.digital - pionierską kampanią mobile prezentującą głównych bohaterów rewolucji kulturowej. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane w języku angielskim, francuskim i rosyjskim, a 35-odcinkowa seria dokumentalna zyskała ponad 32 milionów odsłon na całym świecie.

Źródło: Viasat World

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764