logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Viasat World zapowiada start projektu 1939 Na żywo

  PR 17.05.2019, przeczytano 90 razy

Międzynarodowy koncern medialny Viasat World we współpracy ze studiem Future History tworzy nowatorski projekt cyfrowy, umożliwiający współczesnemu odbiorcy przełomowe doświadczenie historii. Przedsięwzięcie, przy użyciu nowoczesnych kanałów komunikacji, pozwala w trybie rzeczywistym śledzić wydarzenia z przeszłości opowiedziane autentycznym głosem ich uczestników. Sześciotygodniowy projekt startuje 1 sierpnia br. i będzie funkcjonował w polskiej i angielskiej wersji językowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/viasat-world-zapowiada-start-projektu-1939-na-zywo,382478,artykul.html

Viasat World ogłosił dziś początek prac nad platformą internetową upamiętniającą 80. rocznicę inwazji hitlerowskich Niemiec na Polskę. Projekt bazuje na oryginalnych źródłach i bezpośrednich relacjach, przedstawiając historię tamtego okresu za pośrednictwem mediów społecznościowych, tak jakby miała miejsce w czasie rzeczywistym. Trwające sześć tygodni doświadczenie cyfrowe jest pierwszą tego typu inicjatywą w portfolio nadawcy.

Projekt powstał we współpracy ze studiem kreatywnym Future History, wyspecjalizowanym w podobnego rodzaju przedsięwzięciach. Dzięki innowacyjnej technice opowiadania historii inicjatywa idzie o krok dalej niż tradycyjna narracja, zapewniając realne doświadczenie dramatycznych wydarzeń roku 1939. Ukazując szeroki przekrój społeczeństwa, platforma prezentuje bogate spektrum postaw i życiorysów, a wartościowa biblioteka treści zawiera m.in. oryginalne świadectwa Winstona Churchilla, Alberta Einsteina i Charliego Chaplina.

Platforma będzie funkcjonowała w polskiej (1939nazywo.pl), jak i angielskiej wersji językowej (1939live.com), a dostęp do aplikacji będzie możliwy na całym świecie. Uzupełnieniem cyfrowej rzeczywistości będzie kolekcja skłaniających do refleksji historycznych filmów dokumentalnych, emitowanych w ramach dedykowanego pasma tematycznego na kanale Polsat Viasat History. Materiał filmowy zostanie również udostępniony na platformie internetowej w postaci VOD, co umożliwi nowym odbiorcom dotarcie do atrakcyjnych treści programowych oferowanych przez stację.

- Jesteśmy niezwykle podekscytowani współpracą z Future History, a opracowane rozwiązanie umożliwia rewolucyjny sposób odkrywania i poznawania historii. W ramach inicjatywy wchodzimy w bezpośredni dialog z autentycznymi postaciami, które opisują prawdziwe wydarzenia – a wszystko to w czasie rzeczywistym, bezpośrednio na dedykowanej cyfrowej platformie. Projekt 1939 Na żywo wpisuje się ściśle w politykę kanału Polsat Viasat History, gdzie z pasją, w nowy i inspirujący sposób opowiadamy historię. Przedsięwzięcie w pełni wkomponowuje się w tę misję, a my jesteśmy bardzo dumni zlecając realizację projektu, który rzuca światło na wydarzenia z naszej przeszłości i opowiada je w innowacyjny sposób – mówi Karin Heijink, VP Pay-TV Products and Channels w Viasat World.

Mikhail Zygar, założyciel Future History i producent kreatywny projektu, dodaje: - Cieszymy się, że możemy współpracować z tak uznanym międzynarodowym nadawcą jak Viasat World. Przedsięwzięcie pozwala nam opowiadać o faktach z przeszłości autentycznym głosem ich uczestników - prawdziwych świadków historii. Korzystamy przy tym z mediów społecznościowych, przedstawiając wydarzenia tak, jakby były dzisiejszymi wiadomościami, dzięki czemu będą one bardziej angażujące dla odbiorców. Co ważne, współpraca z tak renomowanym partnerem umożliwia dotarcie z wartościowym przekazem do bardzo szerokiej publiczności.

Stojące za projektem 1939 Na żywo studio Future History znane jest dzięki wcześniej zrealizowanej inicjatywie digitalowej pod nazwą Project1917. Jego twórcy zaprojektowali wierną symulację mediów społecznościowych, których użytkownikami są prawdziwi uczestnicy rewolucji rosyjskiej. Całość oparto na oryginalnych pamiętnikach, listach i gazetach z 1917 roku, a projekt zyskał ponad 5,5 mln unikalnych użytkowników na całym świecie. Firma stoi też za 1968.digital - pionierską kampanią mobile prezentującą głównych bohaterów rewolucji kulturowej. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane w języku angielskim, francuskim i rosyjskim, a 35-odcinkowa seria dokumentalna zyskała ponad 32 milionów odsłon na całym świecie.

Źródło: Viasat World

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyniki badania Gemius/PBI za czerwiec 2019
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
AMS: więcej nośników cyfrowych, inwestycja w Piano Group
AMS S.A. z Grupy Agora została w lipcu 2019 r. większościowym udziałowcem Piano Group, prowadzącej działalność w obszarze digital out of home (DOOH) jako operator platformy MoveTV z ekranami w największych klubach fitness w Polsce i autorskim kontentem premium dostosowanym do oglądania podczas ćwiczeń. Dzięki tej transakcji AMS, lider polskiego rynku reklamy zewnętrznej, poszerzy...
Zestawienie Youtube Ads Leaderboard za czerwiec 2019 r.
Po raz pierwszy w historii polskiego rankingu YouTube Ads Leaderboard, spoty jednej marki uplasowały się na wszystkich pozycjach rankingu. Kampania “A co gdyby?” z udziałem Janusza Chabiora w obrazowy, ale i humorystyczny sposób przekonuje użytkowników OLX do zachowania kultury w trakcie rozmów pomiędzy kupującymi a sprzedającymi. W spotach zobaczymy, jakie konsekwencje może...
Onet.pl najczęściej cytowanym medium w czerwcu 2019
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w czerwcu pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się radio RMF FM oraz portal Wirtualna Polska.
Według danych Gemius/PBI w czerwcu serwis KomputerSwiat.pl odwiedziło 3,96 mln realnych użytkowników, co dało mu pierwszą pozycję wśród serwisów technologicznych trzeci miesiąc z rzędu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764