logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Vidical 2002: Kalendarz Cezexu nagrodzony

  PR 25.01.2002, przeczytano 4248 razy

Kalendarz Cezexu "Kolory Miłości" otrzymał Specjalną Nagrodę Przewodniczącego Jury, prof. Stanisława Wieczorka podczas XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Kalendarzy Vidical 2002. Do konkursu przystąpiło 215 kalendarzy zgłoszonych przez 120 firm. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 24 stycznia w Muzeum Plakatu, w Wilanowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/vidical-2002%3A-kalendarz-cezexu-nagrodzony,795,artykul.html

Jury w składzie: Monika Małkowska - krytyk sztuki, Xymena Zaniewska-Chwedczuk - scenograf, prof. Witold Mudrak - poligraf, Władysław Pluta - artysta grafik, Tomasz Sikora - artysta fotograf oraz prof. Stanisław Wieczorek - artysta grafik, wybrało najlepsze kalendarze i karty świąteczno - noworoczne 2002 roku. Wyniki konkursu zostały ogłoszone na uroczystym otwarciu wystawy kalendarzy i kart świąteczno - noworocznych w Muzeum Plakatu w Wilanowie.

Przewodniczącym jury został prof. Stanisław Wieczorek - Dziekan Wydziału Grafiki ASP w Warszawie. Uzasadnienie decyzji przyznania specjalnej nagrody dla Kolorów Miłości Cezexu prof. Wieczorek przekazał w sposób bardzo dowcipny. Recenzja brzmiała: „Bo mi się podobał!”.

„To było nasze pionierskie przedsięwzięcie. Chcieliśmy w ten sposób pokazać, jak może być udana współpraca środowiska powiązanego z reklamą. Wspólny projekt realizowany przez agencje reklamowe, agencje fotograficzne, drukarnie i Cezex może w tak niekonwencjonalny sposób przekazywać idee wyższe oraz symbolicznie jednoczyć całe środowisko branżowe. W naszym pilotażowym projekcie Kolory Miłości – powiedziała Iwona Trochimczuk, członek zarządu Cezexu - wzięły udział m.in. renomowane agencje reklamowe i studia graficzne. Firmy te zazwyczaj konkurują ze sobą, ale nam udało się zachęcić je do stworzenia wspólnego dzieła, które właśnie zostało dostrzeżone i nagrodzone. Kalendarz spodobał się także publiczności. Już dziś chcę zapewnić, że projekt kalendarza kreatywnego, bo tak roboczo jest on nazwany w Cezexie, zamierzamy kontynuować w następnych latach”.

Każda ze stron kalendarza przedstawia inne spojrzenie artysty na ten temat i jest przygotowana przez inną agencję reklamową oraz drukowana w innej drukarni. Wspólnym elementem graficznym dla wszystkich stron kalendarza „Kolory Miłości” jest kalendarium zaproponowane przez agencję Time. Projekty stron kalendarza przygotowały: Arip, Grupa 66, GSZ Studio, M.E.G.A. Media, Ogilvy Polska, TBWA/Warszawa i Time. Strony kalendarza były drukowane przez drukarnie: Geokart International, Florek, A. Polak, Abc, Dom Polski. W projektach graficznych wykorzystano zdjęcia agencji fotograficznych: zefa oraz free. Dla pokazania możliwości papieru, każda strona jest drukowana na innym jego rodzaju. W kalendarzu zostały wykorzystane: Nettuno Bianco Artico, Acquarello Bianco, Acquarello Avorio, Nettuno Pesca, Tintoretto Neve, Acquerello Camoscio, Brosulin Bianco. Zabieg ten pozwala na uzyskanie bardzo interesujących efektów wizualnych. Połączenie odmiennych spojrzeń różnych artystów dało niekonwencjonalny efekt końcowy.

Kalendarz Kolory Miłości został wydrukowany w formacie A2, w nakładzie 1500 egz.

Źródło: Cezex

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RemaDays 2025 – dodatkowe imprezy targowe wzmacniające wartość targów!
RemaDays 2025 to coś więcej niż tylko targi reklamowe – to przestrzeń, która łączy różnorodne branże, tworząc unikalny system biznesowy. Dzięki wydarzeniom towarzyszącym, odwiedzający i wystawcy zyskują dostęp do jeszcze szerszej oferty, której nie może zaoferować obecnie nikt, czyli większej liczby potencjalnych klientów oraz partnerów...
Sony i PADS4: innowacje w dziedzinie Digital Signage
PADS4, międzynarodowy lider i 30-letni weteran tworzenia inteligentnych doświadczeń cyfrowych, połączył siły z Sony Professional Displays & Solutions Europe, aby ulepszyć ofertę dynamicznego Digital Signage. Modułowa platforma PADS4 zapewnia usługi dla branż takich jak transport, lotnictwo i handel detaliczny, więc wydajność i spójność są kluczowe dla jej...
Advanced DOOH w GroupM
GroupM (mediowa grupa inwestycyjna należąca do WPP) wprowadza do swojej oferty narzędzie Advanced DOOH, które umożliwia precyzyjne i elastyczne planowanie oraz zakup kampanii DOOH w Polsce. Narzędzie to wykorzystuje autorską platformę umożliwiającą planowanie, aktywację i pomiar kampanii DOOH. W ramach rynkowego debiutu Advanced DOOH zostało wykorzystane w działaniach dla...
Barany, kogut i AI w kampanii Aflofarm
Aflofarm, jeden z największych reklamodawców w Polsce, rozpoczął współpracę z domem produkcyjnym SUPERMASSIVE specjalizującym się w realizacji wideo z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji. Owocem współpracy jest kampania promująca Inventum Max – lek na erekcję. Spot emitowany jest we wszystkich dużych stacjach ogólnopolskich oraz w mediach online.
Coca-Cola podsumowuje kampanię „Świat potrzebuje więcej Mikołajów”
W ramach wspólnego odliczania do świąt, Coca-Cola ponownie zachęcała do odkrywania w sobie wewnętrznego Mikołaja i dzielenia się życzliwością. Dzięki zaangażowaniu konsumentów marka przekazała aż 150 tysięcy złotych na wsparcie Banków Żywności.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764