W dniach 13-15 października w halach wystawowych Messe Düsseldorf odbyła się kolejna edycja Targów Viscom - Internationale Fachmesse für Visuelle Kommunikation, Technik und Design. Imprezy targowe pod znakiem Viscom odbywają się cyklicznie nie tylko w Niemczech (Düsseldorf, Frankfurt) ale również we Francji, Hiszpanii czy Włoszech. Tym razem targi nie przyniosły rewolucji w branży, jeśli nie liczyć kilku nowinek.
Sporą ciekawość wśród wrapperow (oklejających samochody) wzbudziła samoprzylepna taśma Knifeless (knifelesstechsystems.com) składająca się z dwóch warstw i umieszczonego między nimi ostrego drutu, którego wyciągnięcie pozwala przeciąć zamontowaną wcześniej folię. Nowość ta możne jednak na naszym rynku nie cieszyć się dużym zainteresowaniem ze względu na cenę: 50-metrowa rolka 3 milimetrowej taśmy kosztuje 66 Euro, choć jak w wypadku każdej nowości jej cena może spaść po nasyceniu się rynku. Swoją ofertę folii prezentowali 3M (oficjalny sponsor Mistrzostw Europy w Oklejaniu Samochodów), Hexis czy Bruxsafol. Nie pojawili się producenci folii Oracal, Avery ani MacTac. Nie brakowało jednak firm handlowych, które mają w swej ofercie całą gamę materiałów i narzędzi. Firmy takie jak Brunner (Spandex), Folien Portal 24, Gröner, czy F+Z mocno promują się na niemieckim rynku.
Swoje stoiska, choć małe, posiadały również banki zdjęć Fotolia oraz iStockphoto znane również w Polsce i posiadające bogate kolekcje fotografii i ilustracji (również wektorowych). Media reprezentowało wydawnictwo WNP Verlag wydające w Niemczech czasopisma z branży reklamy wizualnej oraz signforum24 - niemieckie forum internetowe. Ciekawą ofertę przedstawiła nie nowa już na rynku firma CCVision, dostarczająca grafikę i oprogramowanie pomagające przy projektowaniu i kalkulacji reklamy na środkach transportu - samochodach, pociągach, motorach, samolotach, ciężarówkach, autobusach, a nawet kontenerach, zarówno w wersji 2D jak i w 3D.
Oczywiście nie mogło zabraknąć producentów sprzętu. HP, Canon, Mimaki, Roland, Mutoh, to już stali bywalcy na targach Viscom, choć i tu brakowało kilku „wielkich”. Polskę reprezentowały głównie drukarnie wielkoformatowe, choć gości z Polski nie brakowało. Swoje stoisko miała również niemiecka internetowa giełda sprzętu plotterboerse.com, której oferta może w szczególności zainteresować amatorów używanego sprzętu z zachodu.
W krótkiej notce prasowej nie sposób wymienić wszystkich i wszystkiego, aczkolwiek nie brakowało dostawców rozwiązań dla paneli reklamowych LED, podświetlanych paneli, konstrukcji stalowych na bannery, billboardy, producentów drukarek, grawerek, frezarek, giętarek do liter i wszystkiego, co może się przydać do zaprojektowania, wyprodukowania i zamontowania reklamy wizualnej oraz może być pomocne w logistyce.
Rafał Cegielski
Źródło: inf. wł.