logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Viscom Düsseldorf 2011 - relacja

   21.10.2011, przeczytano 4705 razy
strzałkistrzałka
fot. viscom düsseldorf 2011 - Behrendt und Rausch

W dniach 13-15 października w halach wystawowych Messe Düsseldorf odbyła się kolejna edycja Targów Viscom - Internationale Fachmesse für Visuelle Kommunikation, Technik und Design. Imprezy targowe pod znakiem Viscom odbywają się cyklicznie nie tylko w Niemczech (Düsseldorf, Frankfurt) ale również we Francji, Hiszpanii czy Włoszech. Tym razem targi nie przyniosły rewolucji w branży, jeśli nie liczyć kilku nowinek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/viscom-d%C3%BCsseldorf-2011---relacja,13724,artykul.html

Sporą ciekawość wśród wrapperow (oklejających samochody) wzbudziła samoprzylepna taśma Knifeless (knifelesstechsystems.com) składająca się z dwóch warstw i umieszczonego między nimi ostrego drutu, którego wyciągnięcie pozwala przeciąć zamontowaną wcześniej folię. Nowość ta możne jednak na naszym rynku nie cieszyć się dużym zainteresowaniem ze względu na cenę: 50-metrowa rolka 3 milimetrowej taśmy kosztuje 66 Euro, choć jak w wypadku każdej nowości jej cena może spaść po nasyceniu się rynku. Swoją ofertę folii prezentowali 3M (oficjalny sponsor Mistrzostw Europy w Oklejaniu Samochodów), Hexis czy Bruxsafol. Nie pojawili się producenci folii Oracal, Avery ani MacTac. Nie brakowało jednak firm handlowych, które mają w swej ofercie całą gamę materiałów i narzędzi. Firmy takie jak Brunner (Spandex), Folien Portal 24, Gröner, czy F+Z mocno promują się na niemieckim rynku.

Swoje stoiska, choć małe, posiadały również banki zdjęć Fotolia oraz iStockphoto znane również w Polsce i posiadające bogate kolekcje fotografii i ilustracji (również wektorowych). Media reprezentowało wydawnictwo WNP Verlag wydające w Niemczech czasopisma z branży reklamy wizualnej oraz signforum24 - niemieckie forum internetowe. Ciekawą ofertę przedstawiła nie nowa już na rynku firma CCVision, dostarczająca grafikę i oprogramowanie pomagające przy projektowaniu i kalkulacji reklamy na środkach transportu - samochodach, pociągach, motorach, samolotach, ciężarówkach, autobusach, a nawet kontenerach, zarówno w wersji 2D jak i w 3D.

Oczywiście nie mogło zabraknąć producentów sprzętu. HP, Canon, Mimaki, Roland, Mutoh, to już stali bywalcy na targach Viscom, choć i tu brakowało kilku „wielkich”. Polskę reprezentowały głównie drukarnie wielkoformatowe, choć gości z Polski nie brakowało. Swoje stoisko miała również niemiecka internetowa giełda sprzętu plotterboerse.com, której oferta może w szczególności zainteresować amatorów używanego sprzętu z zachodu.

W krótkiej notce prasowej nie sposób wymienić wszystkich i wszystkiego, aczkolwiek nie brakowało dostawców rozwiązań dla paneli reklamowych LED, podświetlanych paneli, konstrukcji stalowych na bannery, billboardy, producentów drukarek, grawerek, frezarek, giętarek do liter i  wszystkiego, co może się przydać do zaprojektowania, wyprodukowania i zamontowania reklamy wizualnej oraz może być pomocne w logistyce.

Rafał Cegielski

Źródło: inf. wł.

www.viscom-messe.com

Galeria: Viscom Düsseldorf 2011


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: wodzurc

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitory wieloformatowe Newline Direct View LED all-in-one
Do oferty Newline Interactive wchodzą wielkoformatowe monitory Direct View LED all-in-one w rozmiarach – 120”, 150” i 180 cali. Seria Newline DV to połączenie najnowocześniejszej technologii z eleganckim designem.
New Balance powraca z kampanią Run Your Way
Niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, intensywności treningów, motywacji czy wyznaczonych celów, dla marki New Balance jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Kampania ‘Run Your Way’ skierowana jest do każdego, kto mierzy się z tym sportem, bez względu na poziomu zaawansowania. Kolejna odsłona tej aktywacji wzmacnia przesłanie marki zachęcając...
McCann Poland globalnym partnerem XTB w obszarze kreacji
McCANN Poland został globalnym partnerem kreatywnym XTB. Agencja będzie odpowiadała za stworzenie międzynarodowej kampanii obejmującej opracowanie kreacji dla nowej platformy komunikacyjnej oraz za produkcję materiałów foto i wideo na wszystkich 13 rynkach, na których jest obecny XTB. Agencja została wybrana w drodze przetargu.
Badania Havas z serii Meaningful Brands już w nowym serwisie
Havas prowadzi badanie Meaningful Brands już od 15 lat – w tę okrągłą rocznicę agencja prezentuje nowy branding swojego flagowego badania oraz serwis www.meaningful-brands.com, na którym można znaleźć raporty Meaningful Brands z ostatnich 3 lat.
Piotr Grabarczyk w nowej roli w MBridge
Wraz z rozwojem struktur klienckich i agencyjnych w MBridge, Piotr Grabarczyk, który do tej pory realizował swoje zadania jako Digital Strategist, obejmuje stanowisko Team Leadera i tym samym rozwija dział, który łączy kompetencje działów sprzedaży i strategii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764