logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Viscom Düsseldorf 2011 - relacja

   21.10.2011, przeczytano 4744 razy
strzałkistrzałka
fot. viscom düsseldorf 2011 - Behrendt und Rausch

W dniach 13-15 października w halach wystawowych Messe Düsseldorf odbyła się kolejna edycja Targów Viscom - Internationale Fachmesse für Visuelle Kommunikation, Technik und Design. Imprezy targowe pod znakiem Viscom odbywają się cyklicznie nie tylko w Niemczech (Düsseldorf, Frankfurt) ale również we Francji, Hiszpanii czy Włoszech. Tym razem targi nie przyniosły rewolucji w branży, jeśli nie liczyć kilku nowinek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/viscom-d%C3%BCsseldorf-2011---relacja,13724,artykul.html

Sporą ciekawość wśród wrapperow (oklejających samochody) wzbudziła samoprzylepna taśma Knifeless (knifelesstechsystems.com) składająca się z dwóch warstw i umieszczonego między nimi ostrego drutu, którego wyciągnięcie pozwala przeciąć zamontowaną wcześniej folię. Nowość ta możne jednak na naszym rynku nie cieszyć się dużym zainteresowaniem ze względu na cenę: 50-metrowa rolka 3 milimetrowej taśmy kosztuje 66 Euro, choć jak w wypadku każdej nowości jej cena może spaść po nasyceniu się rynku. Swoją ofertę folii prezentowali 3M (oficjalny sponsor Mistrzostw Europy w Oklejaniu Samochodów), Hexis czy Bruxsafol. Nie pojawili się producenci folii Oracal, Avery ani MacTac. Nie brakowało jednak firm handlowych, które mają w swej ofercie całą gamę materiałów i narzędzi. Firmy takie jak Brunner (Spandex), Folien Portal 24, Gröner, czy F+Z mocno promują się na niemieckim rynku.

Swoje stoiska, choć małe, posiadały również banki zdjęć Fotolia oraz iStockphoto znane również w Polsce i posiadające bogate kolekcje fotografii i ilustracji (również wektorowych). Media reprezentowało wydawnictwo WNP Verlag wydające w Niemczech czasopisma z branży reklamy wizualnej oraz signforum24 - niemieckie forum internetowe. Ciekawą ofertę przedstawiła nie nowa już na rynku firma CCVision, dostarczająca grafikę i oprogramowanie pomagające przy projektowaniu i kalkulacji reklamy na środkach transportu - samochodach, pociągach, motorach, samolotach, ciężarówkach, autobusach, a nawet kontenerach, zarówno w wersji 2D jak i w 3D.

Oczywiście nie mogło zabraknąć producentów sprzętu. HP, Canon, Mimaki, Roland, Mutoh, to już stali bywalcy na targach Viscom, choć i tu brakowało kilku „wielkich”. Polskę reprezentowały głównie drukarnie wielkoformatowe, choć gości z Polski nie brakowało. Swoje stoisko miała również niemiecka internetowa giełda sprzętu plotterboerse.com, której oferta może w szczególności zainteresować amatorów używanego sprzętu z zachodu.

W krótkiej notce prasowej nie sposób wymienić wszystkich i wszystkiego, aczkolwiek nie brakowało dostawców rozwiązań dla paneli reklamowych LED, podświetlanych paneli, konstrukcji stalowych na bannery, billboardy, producentów drukarek, grawerek, frezarek, giętarek do liter i  wszystkiego, co może się przydać do zaprojektowania, wyprodukowania i zamontowania reklamy wizualnej oraz może być pomocne w logistyce.

Rafał Cegielski

Źródło: inf. wł.

www.viscom-messe.com

Galeria: Viscom Düsseldorf 2011


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: wodzurc

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764