logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Vive XR Elite Business Edition - VR dla przedsiębiorstw

  PR 28.02.2024, przeczytano 875 razy
ilustracja

HTC VIVE, czołowy gracz w segmencie premium rzeczywistości wirtualnej (VR), ponownie podnosi poprzeczkę w dziedzinie technologii XR dla biznesu i konsumentów. Firma wprowadziła zestaw oprogramowania, który przyczynił się do stworzenia pierwszego działającego systemu VR w warunkach mikrograwitacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/vive-xr-elite-business-edition---vr-dla-przedsiebiorstw,403271,artykul.html

Coraz więcej nowych wdrożeń i partnerstw potwierdza, że VR dynamicznie wkracza do naszej codzienności, a HTC VIVE jest kluczowe w różnorodnych scenariuszach szkoleniowych na całym świecie. Urządzenia i oprogramowanie VIVE umożliwiają tworzenie symulacji z realistyczną grafiką, oferując użytkownikom możliwość poruszania się w skali 1:1, nawet przy użyciu fizycznych rekwizytów. Efektywność rozwiązań XR potwierdzają również dane statystyczne. Z badań przeprowadzonych wśród firm z sektora finansowego i produkcyjnego wynika, że:

  • 95% ankietowanych, którzy korzystają z XR, czuje się bezpieczniej w pracy dzięki szkoleniom w środowisku XR.
  • 75% respondentów stwierdza, że ich organizacje zanotowały zwrot z inwestycji w technologię XR.
  • 74% planuje wdrożyć technologię XR w ciągu najbliższej dekady.

ilustracjastrzałka

Połączenie zaawansowanego sprzętu i oprogramowania VIVE uczyniło je globalnym wzorcem dla doświadczeń opartych na lokalizacji (LBE Location Based Experiences - doświadczenie VR’owe wspomagane środowiskiem fizycznym), obsługując różnorodnych użytkowników, w tym salony gier, muzea, galerie, instytucje kulturalne oraz duże projekty szkoleniowe. Aplikacja VR „Horizon of Khufu”, oferująca 45-minutową, immersyjną podróż do wnętrza Wielkiej Piramidy Cheopsa, zainaugurowała swój pierwszy showroom w Lyonie, we Francji. W ciągu roku przyciągnęła ona ponad 150 000 odwiedzających, co doprowadziło do globalnej ekspansji i otwarcia dziewięciu nowych lokalizacji, gdzie kontynuowane są pokazy.

Branża XR nieustannie wprowadza innowacje, które co roku wzbogacają nasze życie i wspierają rozwój ludzkości.” – powiedziała Cher Wang, przewodnicząca i współzałożycielka HTC. „W 2023 roku przyczyniliśmy się do wzbogacenia doświadczeń VR seniorów, udoskonalając narzędzia diagnostyczne w medycynie. Dla poprawy kondycji psychicznej i fizycznej kosmonautów, na Międzynarodową Stację Kosmiczną wysłaliśmy zestaw VR. Ponadto, dzięki VIVE Arts, udało nam się zaprezentować z niezwykłej perspektywy VR, dzieła Vincenta van Gogha, prezentując je w sposób dotąd niespotykany. Technologia XR inspiruje ludzi na całym świecie, otwierając przed nimi nieograniczone możliwości.”

Na targach Mobile World Congress 2024, HTC VIVE zaprezentowało nowości w VIVE XR Elite Business Edition przeznaczone dla sektora biznesowego. Wśród nich znalazły się funkcje wspierające pakiet oprogramowania LBE (Location Based Experiences) oraz VIVE Business+, które usprawniają zarządzanie urządzeniami i skalowanie dystrybucji treści. Dodatkowo, VIVE XR Elite Business Edition zostało wyposażone w nowe akcesoria, które rozszerzają możliwości zastosowania i podnoszą komfort użytkowania podczas długotrwałych sesji i pracy z wieloma użytkownikami.

Pakiet oprogramowania lokalizacyjnego VIVE przyczynił się do stworzenia pierwszego działającego systemu VR w warunkach mikrograwitacji. Tryb symulatora VIVE został dostosowany do warunków panujących na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, gdzie dowódca Andreas Mogensen z powodzeniem wykorzystywał VIVE Focus 3, wspierając tym samym zdrowie psychiczne i fizyczne załogi. Mogensen podzielił się swoimi wrażeniami: „To jedna z moich ulubionych form aktywności na stacji… to prawdziwy Game changer”. System LBSS VIVE stanowi również kluczowy element nadchodzącej wystawy w Museé d’Orsay „Tonight with the Impressionists Paris 1874”, która celebruje 150 rocznicę impresjonizmu.

Nowe funkcje VIVE XR Elite Business Edition obejmują:

  • Obsługę pakietu oprogramowania opartego na lokalizacji LBE
  • Nową wkładkę uszczelniającą na twarz zaprojektowaną z myślą o scenariuszach dużej rotacji użytkowników, takich jak LBE
  • Nowy, nakładany pasek na głowę, zwiększający komfort i umożliwiający jeszcze łatwiejszą i szybszą zmianę użytkowników
  • Zaciski zabezpieczające ramiona zauszników, uniemożliwiające przypadkowe wyjęcie uchwytu baterii

VIVE wprowadza także na rynek nową stację dokującą USB-C 5 w 1 dla VIVE Ultimate Tracker, dzięki której można szybko i łatwo ładować pięć urządzeń jednocześnie. Stacja dokująca VIVE USB-C jest idealna dla zaawansowanych użytkowników i firm, które korzystają z dużej liczby trackerów VIVE Ultimate, do LBE, szkoleń grupowych, przechwytywania ruchu i nie tylko.

Pakiet startowy VIVERSE

Ponieważ współpraca zdalna staje się coraz ważniejsza na całym świecie, VIVE wprowadza specjalny „Pakiet Startowy VIVERSE”, który ma pomóc organizacjom w budowaniu ich własnego Metawersum. Promocja Pakietu Startowego VIVERSE obejmuje:

  • 3 miesiące dostępu do VIVERSE For Business
  • 10 bezpłatnych urządzeń VIVE XR Elite Business Edition, w tym bezpłatna gwarancja VIVE Business
  • Bezpłatny dostęp do VIVE Business+ w celu zarządzania flotą urządzeń VR i wdrożenia treści VR
  • Łączne oszczędności to ponad 12 000 USD
  • Dostępny jest również pakiet 20x VIVE XR Elite Business Edition, zapewniający łączne oszczędności ponad 15 000 USD

AI i VIVERSE

VIVERSE dodaje także szereg nowych funkcji, w tym narzędzia AI, obsługę VIVE Ultimate Tracker i VIVE Full Face Tracker dla VIVE XR Elite, a także przechwytywanie ruchu awatarów w trybie innym niż VR. Nowa technologia AI obejmuje Osobistego Asystenta, który pełni rolę przewodnika, zawierającego informacje o świecie, który eksploruje użytkownik.

AI Personal Assistant będzie również działać jako asystent głosowy do zadań zwiększających produktywność, takich jak aktualizacja osobistego kalendarza użytkownika, a wkrótce pojawi się więcej funkcji. Technologia sztucznej inteligencji obsługuje także transkrypcję głosu na tekst i tłumaczenie w czasie rzeczywistym na osiem języków, dzięki czemu rozmowa między ludźmi z różnych kultur jest łatwiejsza niż kiedykolwiek.

Aby uczynić awatary w VIVERSE bardziej realistycznymi i wyrazistymi, wprowadzono wsparcie dla VIVE Ultimate Tracker, który umożliwia precyzyjne śledzenie ruchów ciała oraz VIVE Full Face Tracker, który jest zdolny do śledzenia wzroku oraz rejestrowania subtelnej mimiki twarzy. Wykorzystuje on 38 punktów śledzenia kształtów warg, szczęki, policzków, brody, zębów i języka. Dzięki temu, awatary w VIVERSE prezentują się znacznie bardziej naturalnie i mogą odwzorować zachowanie i mimikę użytkownika. Podkreślając elastyczność platformy, HTC wraz z partnerem ACCESS, zademonstrowało awatary stworzone przy użyciu VIVERSE Avatar SDK. Te awatary, dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, są w stanie naśladować mowę i mimikę, co otwiera przed organizacjami nowe możliwości integracji rozwiązań zewnętrznych z ich awatarami w VIVERSE.

Źródło: HTC VIVE

www.vive.com

Dodatkowe informacje:

O HTC VIVE
HTC VIVE to wiodąca platforma wirtualnej rzeczywistości (VR) i ekosystem, który tworzy realistyczne doświadczenia VR dla firm i konsumentów. Ekosystem VIVE zbudowany jest wokół najwyższej jakości sprzętu VR, oprogramowania i treści. Działalność VIVE obejmuje najlepszy w swojej klasie sprzęt XR; platformę VIVEPORT i sklep z aplikacjami; VIVE Enterprise Solutions dla klientów biznesowych; VIVE X, akcelerator biznesowy VR o wartości 100 mln USD; oraz VIVE ARTS dla inicjatyw kulturalnych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Saatchi & Saatchi z urodzinową kampanią OBI
Ruszyła ogólnopolska kampania urodzinowa OBI pod hasłem „27. urodziny OBI”. Za strategię oraz koncepcję kreatywną odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się agencja Zenith, a za działania w obszarze Paid Social odpowiada Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Drink with Pride - antydyskryminacyjna kampania Waterdrop
Z okazji Miesiąca Dumy marka Waterdrop już po raz kolejny prezentuje limitowaną kolekcję stworzoną z myślą o celebracji różnorodności i wsparciu społeczności LGBTQIA+. Tegoroczna edycja kampanii „Drink with Pride” obejmuje szklaną butelkę Rainbow oraz Celebration Box. Waterdrop współpracuje z organizacjami Outright International oraz Queer Legal Futures,...
Becherovka odświeża oprawę wizualną z Hand Made
Becherovka stawia na nową oprawę graficzną w komunikacji na polskim rynku. Za opracowanie materiałów wspierających obecność marki odpowiada agencja Hand Made.
L’Oréal promuje refille
Grupa L'Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do...
PayPo i Sinsay łączą siły w muralowej kampanii
PayPo kontynuuje współpracę z marką Sinsay - jednym z najszybciej rozwijających się brandów w Europie, który dziś w swoim asortymencie ma już nie tylko odzież, ale też bogaty wachlarz dodatków, w tym m.in. elementy wyposażenia wnętrz czy linię kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. W ramach kampanii realizowanej pod hasłem „Poczuj lato, poczuj swoją Aurę”, marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764