logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

VJ 1604 - podnoszenie materiału

Strona 1/2  1 2

| 29.10.2020 12:10

Czy ktoś ma może patent i wie jak sobie poradzić z folią , która podnosi się pomiędzy rolkami dociskowymi? Różne rolki, różni producenci, wciąż ten sam problem i karetka rysuje po wydrukach.
Temperatura zmniejszona na : 35, 35, 50 st. C.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: Multimulti dnia 29.10.2020 12:38)

brak ikonki
+

Siedlce
wiadomości: 2
w Signs.pl od 08.02.2018
IP: 83.13.100.XXX

| 29.10.2020 13:10

Sprawdzić wilgotność w pomieszczeniu i sprawdzić, czy ustawione 35st C to jest prawdziwe 35st C, czy czujnik oszukuje.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Kielce
wiadomości: 1120
w Signs.pl od 03.11.2008
IP: 79.184.19.XXX

| 29.10.2020 13:10

Sprawdź odwój materiału pod kątem połamanych redukcji średnicy gilzy i równoległości rolki w stosunku do wałka PF zwłaszcza jeśli maszyna była kiedykolwiek rozbierana, następnie stan rolek dociskowych - zwróć uwagę czy wszystkie swobodnie się obracają i nie blokują. Temperatura grzałki wstępnej sprawdź czy jest równomierna po całej szerokości materiału, sprawdź czy jest poprawa na zupełnie wyłączonych grzałkach. No i ostatnie wahania temperatury i wilgotności, mogą być jakie chcą byle były w granicy przyzwoitości i stabilne.

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + + +

wiadomości: 4089
w Signs.pl od 12.10.2009
IP: 79.184.104.XXX

| 29.10.2020 14:10

Stawiam na wilgotność i temperaturę.

brak ikonki
+ + + + +

Warszawa
wiadomości: 438
w Signs.pl od 20.01.2013
IP: 46.171.232.XXX

| 29.10.2020 22:10

U nas jest dokładnie to samo. Problem występuje na początku kiedy stosunkowo zimna folia idzie przez drukarkę i się nagrzewa. Po jakimś czasie problem ustępuje.

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Ostrowiec Świętokrzyski
wiadomości: 1084
w Signs.pl od 20.06.2017
IP: 5.173.186.XXX

| 30.10.2020 00:10

zgadzam się z poprzednikami, wilgotność i temperatura otoczenia ma wielki wpływ ale też jakość foli, np. mieliśmy poważne problemy z folią polimeryczną, zakupiliśmy 5 rolek od znanego dostawcy, druk był wykonywany letnią porą dla jednego klienta na jedną lokalizację więc warunki były w miarę ok, Straciliśmy ok 50 % materiału podejrzewamy, że producent zastosował nieodpowiedni podkład czyli papier do danej foli bo np. już monomeryczna od nich była ok. Oczywiście ustawienia temperatury odgrywają dużą rolę ale również prędkość zadruku ma istotny wpływ im szybciej tym mniejsze szanse, że materiał się będzie podnosił no i trzeba jeszcze podnieść głowice na tw. high level

brak ikonki
+ +

Zielona Wyspa
wiadomości: 35
w Signs.pl od 12.03.2013
IP: 51.37.46.XXX

| 30.10.2020 07:10

mam podnoszenie folii w jednym przypadku uciążliwe - monomer kanał z igepy . folia odkleja się od papieru i wstaje w postaci pasków / fal . folia ma niezły klej i dobrze chwyta , lubię nią kleić . niestety jest cienka i podejrzewam ze występuje duża różnica w rozszerzalności pomiędzy nią a papierem . ogólnie zjawisko nieco randomowe ale im dłużej rolka stoi tym gorzej imho

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

bielsko
wiadomości: 1361
w Signs.pl od 31.01.2008
IP: 46.204.19.XXX

| 05.11.2020 00:11

Stosunkowo odporne na to zjawisko są folie Oracal - mają grubszy papier. U nas folię "sezonujemy", czyli stoi sobie rozpakowana minimum 24h w pomieszczeniu, w którym stoją plotery. Ale jak są mocno wilgotne dni, szczególnie po dużym skoku wilgotności, to nawet to nie pomaga i przy np. brązowych aplach bywa dramat. Marki własne dostawców mocno dają się we znaki. Czasami - zupełnie serio piszę - jak coś nie idzie, to przekładamy druk na bardziej suchy dzień. Ale nie zawsze się da, wtedy leci z UV - przy czym jak ma być z laminatem koniecznie i do tego jest ciemne, to niestety koszt produkcji rośnie bardzo mocno w porównaniu z solventem.
Kiedyś bawiliśmy się w osuszanie i nawilżanie powietrza w "ploterowni", ale od dłuższego czasu zmieniliśmy strategię, bo nowe farby pozwalają na druk przy suchym powietrzu, a w wilgotne dni staram się używać folii, które reagują mniej na wahania wilgotności - zapłacę 1zł więcej za folię, a zmaleje mi odpad i marnotrawienie czasu.

avatar użytkownika
+ + + +

Wrocław
wiadomości: 174
w Signs.pl od 05.03.2004
IP: 83.17.105.XXX

| 05.11.2020 10:11

U mnie przy delikatnym falowaniu pomaga odwijanie ręcznie materiału. Chyba nie ma takich naprężeń i się tak nie faluje.

avatar użytkownika
+ + + +

Polska
wiadomości: 240
w Signs.pl od 30.06.2014
IP: 5.173.195.XXX

| 10.11.2020 19:11

Miniaturka


cuś takiego ?

https://i.imgur.com/iocE0f8.jpg

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

bielsko
wiadomości: 1361
w Signs.pl od 31.01.2008
IP: 46.204.18.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764